עדי נחום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדי נחום
עדי נחום, 2020
עדי נחום, 2020
לידה אוגוסט 1994 (בן 29)
ירושלים, ישראל
מקום לימודים

שנקר (מכללה), רמת גן

NABA, מילאנו
תחום יצירה עיצוב גרפי
adinachum.com

עדי נחום (נולד באוגוסט 1994) הוא מעצב גרפי, קריאייטיב דירקטור וארט דירקטור ישראלי. עובד בתל אביב ובניו יורק בתחומי המוזיקה, האופנה, השיווק והפרסום, הכוללים זהות מיתוגית, טיפוגרפיה, דפוס, עיצוב אתרים, מרצ'נדייזינג ועיצוב אריזה.

השכלה אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, רמת גן, ישראל (2019) ומוסמך האקדמיה החדשה לאמנויות - NABA, מילאנו, איטליה, בעיצוב גרפי (2018).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נחום נולד בירושלים, ישראל ומאז ילדותו (2001) ועד תקופת לימודיו העל-יסודיים (2012), השתתף נחום במספר פרויקטים בתחום העיצוב והאמנות, ביניהם מוזיאון ישראל לנוער, ירושלים, התמחות פר"ח של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, ובתיכון.

ב-2012 התגייס נחום לבטאון חיל האוויר שבמחנה הקריה בתל אביב, כמעצב גרפי צבאי של המגזין, האתר והרשתות החברתיות של החיל.

ב-2015 החל ללמוד במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר והתמחה בגרפיקה, דפוס וטיפוגרפיה[1]. ביוני 2019 הציג את פרויקט הגמר שלו, "The Standard Room", מיצג המתאר את עיוורון הצבעים שלו כמעצב.

ב-2018 התמחה בעיצוב גרפי וצילום באקדמיה החדשה לאמנויות - NABA, מילאנו, איטליה.

עם תום לימודיו, עבר לניו יורק, ארצות הברית, החל לעבוד עם הסטודיו לעיצוב, "Mercer Project" של אחיו האמן רועי נחום והיה אחראי למיתוג של עסקים מתחומים שונים בעיר.

ב-2020 המשיך לעבוד כמעצב גרפי עצמאי. דרך עבודותיו האישיות, החל במהרה לשתף פעולה עם חברות ואמנים מוכרים. ביניהם, כמעצב ראשי של הזמרת ג׳סטין סקיי והמפיק המוזיקלי טימבלנד, להם עיצב את עטיפות הסינגלים, האלבומים והמרצ׳נדייז, שנלבש ופורסם על ידי ידוענים רבים, כמו בלה חדיד, היילי בולדווין, קנדל ג'נר, ליל יאכטי וג'סטין ביבר.

באותה שנה שיתף פעולה עם סטודיו ג'ו פרז (לשעבר המנהל האומנותי של הראפר קניה וסט), ועיצב את המרצ'נדייז הרשמי עבור קמפיין המירוץ האמריקאי לנשיאות של המועמד ג'ו ביידן, נשיא ארצות הברית ה-46[2][3]. לאחר ניצחונו לנשיאות ובעקבות ההצלחה של הקולקצייה הראשונה, עיצב קולקצייה נוספת עבור השבעת נשיא ארצות הברית של ביידן וקמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית ה-49[4]. הבגדים נמכרו באתר הרשמי של ביידן והאריס וזכו להצלחה רבה ושבחים רבים ממבקרי האופנה בכתבי עת בישראל ומחוצה לה[5][6][7][8][9], ואף נלבשו על ידי דוגמנית העל היילי ביבר עבור מגזין ווג הבינלאומי[10].

בספטמבר 2020, עיצב את קולקציית המרצ׳נדייז והלוגו לסינגל "Holy" של הזמר ג'סטין ביבר וצ'אנס הראפר[11], בשיתוף הניהול האומנותי של פרז. הסינגל הראשון מתוך אלבומו השישי, "Justice".

בדצמבר 2020, עיצב הדפסים גרפיים לקולקציית בגדים עבור פי. ג'יי. טאקר, שחקן כדורסל בליגת ה-NBA בשיתוף רשת הבגדים האמריקאית פוט לוקר וסטודיו "Works". חלק מההכנסות נתרמו לאנשים נזקקים שנפגעו ממגפת הקורונה. לאחר מכן, עיצב 3 פרטי לבוש נוספים בשיתוף עם ג'ו פרז, כחלק מקולקציה במהדורה מוגבלת, היוצאת אחת לשנה במשך 12 ימים דרך אתר פוטלוקר וחנויות הרשת בארצות הברית, ומחברת בין החיבה לענף הכדורסל לבין עולם אופנת הרחוב.

תחום נוסף אשר נחום עיצב עבורו חולצות גרפיות, הוא הספורט האלקטרוני, הכולל את סדרת משחקי הווידאו Call of Duty, ו-100 Thieves, ליגת הגיימינג בבעלותם של הראפר דרייק וסקוטר בראון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נחום נולד בירושלים ומתגורר בתל אביב ובניו יורק. אחיו, רועי נחום, הוא אמן, והיה מועמד לפרס גראמי עבור עיצוב עטיפת האלבום "Anti" של הזמרת ריהאנה (2015). יצירותיו נמכרו לכדורסלן לברון ג'יימס, הזמר ג'סטין טימברלייק, הראפר ג'יי זי ועוד.

הוקרה ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודותיו השתתפו בתערוכות וכתבי עת בישראל ומחוצה לה וזכו בפרסים שונים, ביניהם הפרס הראשון בתחרות עיצוב אתרים של WIX, האקדמיה בצלאל בירושלים, טיים אאוט תל אביב, ומכללת שנקר[12].

במרץ 2021 נבחר על ידי מגזין פורבס לרשימת 30Under30, כאחד מ-30 הצעירים המבטיחים, מתחת לגיל 30 בישראל[13].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עדי נחום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עדי נחום — פונטימונים, באתר פונטימונים — פונטים להמונים, ‏2018-12-02
  2. ^ מאת אביב וינברגר, הישראלי שעיצב חולצה לקמפיין של ג'ו ביידן, באתר מגזין את, ‏2020-11-02
  3. ^ פירסום ראשון: הישראלי שעיצב את החולצה של ג׳ו ביידן, המועמד לנשיאות ארה"ב, באתר Fashion Israel, ‏2020-10-05
  4. ^ עדי נחום מעצב לטקס ההשבעה של ג'ו ביידן: "התייחסתי אליו כמו אל רוק סטאר", באתר ynet, 20 בינואר 2021
  5. ^ Joe Biden’s official inauguration merch trumps all former presidential gear, British GQ (באנגלית בריטית)
  6. ^ Cam Wolf, Joe Biden Makes Tie-Dye for the Masses, GQ (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ Miles Pope, How to Make Political Merch as Buzzy as a Fashion Drop, Vanity Fair (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Dazed, Joe Biden's new merch is extremely vibey, Dazed, ‏2020-09-10 (באנגלית)
  9. ^ Joe Biden & Kamala Harris Drop Inauguration Merch, Highsnobiety, ‏2021-01-17 (באנגלית)
  10. ^ גל סלונימסקי‏, "צאו להצביע": היילי ביבר תומכת בג'ו ביידן עם חולצת טי של מעצב ישראלי, באתר וואלה‏, 13 באוקטובר 2020
  11. ^ עדי נחום: טי־שירט לג׳ו ביידן, סינגל לג׳סטין ביבר, באתר מגזין פורטפוליו, ‏2020-10-12
  12. ^ פרופורציות | התערוכה השנתית של המחלקה לתקשורת חזותית שנקר, באתר proportionshenkar.webflow.io
  13. ^ עדי נחום, באתר Forbes 30 Under 30, ‏2021-03-18