סקווידו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקווידו
נתונים כלליים
סוג לוגו סקווידו
מייסדים סט גודין
תקופת הפעילות 2006–הווה (כ־18 שנים)
מיקום המטה הייסטינגס על ההדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית האינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים רשת חברתית מקוונת
מנכ"ל סת גודין עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.hubpages.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקווידו (או Squidoo), הוא רשת חברתית מקוונת המשמש פלטפורמה לכתיבת בלוגים. האתר הוקם ב-2006 על ידי סט גודין (Seth Godin). סקווידו הייתה אחת מהרשתות החברתיות הגדולות בעולם. סקווידו היווה מנוע משמעותי ליצירת תנועה לאתר, והיה חביב במיוחד על אנשי קידום אתרים במנועי חיפוש, שעשו בו שימוש כחלק מקמפיין קידום, להגברת התנועה לאתר.

מבנה האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקווידו היה אתר אינטרנט שנוצר על ידי המשתמשים שאיפשר להם יצירה של דפי מולטימדיה ללא הבנה ב-HTML.[1]

משתמשים רשומים בסקווידו היו יכולים להעלות פוסטים, שכונו באתר "עדשות" (Lens), וכוללים, תכנים, תמונות, קטעי וידאו, וקישורים. גודין קרא למאמרים "עדשות", כי הוא ראה אותם כ"[ממקד] אור ו[מראה] לנו את מה שאנחנו צריכים לראות". הכותבים כונו "מאסטרים לעדשות". באתר ניתן היה לפרסם עדשות רק במידה והן עומדות בסטנדרטים של סקווידו, הכוללים הגדרות כמותיות (עמידה בהיקף נדרש של תוכן), ואיכותיות (כולל בדיקה אוטומטית למקוריות התוכן). משתמשים בסקווידו קיבלו ניקוד ודורגו לרמות שונות (level) בהתאם. כל עדשה שפורסמה באתר, קיבלה אף היא דירוג, המתבסס על רמתו של הכותב, ועל משוב של משתמשים אחרים.

תחילת פעילות האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הופעת הבכורה שלו, סקווידו פורסם ב-CNN, הניו יורק טיימס, MSNBC והוושינגטון פוסט.[2][3][4] האתר זכה בפרס הראשון בפסטיבל South by Southwest (אנ') בקטגוריית הקהילה/ ויקי בשנת 2007.[5] סקווידו קרא תיגר על אתרי מידע מבוססים כמו About.com ו-eHow בזכות התעבורה הרבה, בעוד שהוא נשאר דומה במספר המבקרים הייחודי לאתרי חלוקת הכנסות אחרים כמו Mahalo.com ו-HubPages.

בשלבים המוקדמים של Squidoo, גודין ציין שהעדשות של מרתה סטיוארט וג'יין גודול לא קיבלו כמויות גדולות של תנועה, בעוד שעדשות על myspace והמשחק המקוון Line Rider היו מהמצליחים ביותר באתר.[1]

רכישת HubPages[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 באוגוסט 2014, גודין הודיע שסקווידו נרכשה על ידי HubPages בהשתלטות ידידותית. במשותף לאתרי חלוקת הכנסות רבים, התעבורה וההכנסות של סקווידו היו ירודות מזה זמן מה[6] ואם היא לא הייתה נמכרת ל-HubPages, לא היה כדאי כלכלית לתחזק את האתר.

בהודעה באתר הסביר גודין:

הם [HubPages] המובילים בתעשייה, דוחפים ללא הרף את המעטפת מבחינת התוכן שלהם, ההצגה שלו והתנועה שהם מקבלים באינטרנט. הדרך הטובה ביותר שאנו יודעים לשרת את המשתמשים שלנו היא לתת להם מקום טוב עוד יותר עבור התוכן שלהם, וכשדיברתי עם פול אדמונדסון ב-HubPages, התברר לשנינו ששילוב הפלטפורמות ביחד יוביל לשיתוף ידע חזק ויעיל יותר באינטרנט.

משתמשים הוזהרו לשמור את הדפים שלהם, מכיוון שרק 'עדשות' סקווידו עם הביצועים הטובים ביותר יועברו ל-HubPages לאחר המיזוג.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Interview of Seth Godin on Squidoo Stone Temple Consulting. June 20, 2007.
  2. ^ Squidoo.com Washington Post. January 8, 2006.
  3. ^ A Home Where Bloggers Can Plumb Those Obscure Passions The New York Times. April 10, 2006.
  4. ^ Tahmincioglu, Eve Beware of social networking overload NBC News. July 21, 2008.
  5. ^ Squidoo Honored at 10th SXSW Interactive Web Awards on Vigit Labs. March 14, 2007
  6. ^ "The Rise and Fall of Squidoo".
  7. ^ Ashley Zeckman (19 באוגוסט 2014). "Seth Godin's Squidoo Acquired by HubPages". Search Engine Watch. Incisive Interactive Marketing LLC. נבדק ב-14 בספטמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)