סלמנדרת ענק דרום-סינית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןסלמנדרת ענק דרום-סינית
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: דו-חיים
סדרה: בעלי זנב
תת־סדרה: סלמנדרות ענק
משפחה: סלמנדרות ענקיות
סוג: סלמנדרת ענק
מין: סלמנדרת ענק דרום-סינית
שם מדעי
Andrias sligoi
Boulenger, 1924
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סלמנדרת ענק דרום-סינית (שם מדעי: Andrias sligoi) היא מין מסוג סלמנדרת ענק האנדמית לסין. סלמנדרה זו היא הדו-חיים הגדול ביותר בעולם כיום, אם כי היא מצויה בסכנת הכחדה חמורה ואולי אף נכחדה לחלוטין מהעולם. היא דומה מאוד לסלמנדרת ענק סינית ובעבר סווגה תחת אותו המין.

הסלמנדרה מצויה בטבע רק בגדות הרי ננלינג (Nanling Mountains) שעל גדת נהר הפנינה בגואנגשי וגואנגדונג שבדרום סין. הסלמנדרה תוארה למדע ב-1924 בידי החוקר הבלגי-בריטי ג'ורג בולנגר (George Albert Boulenger), לאחר שהוחזקה במספר גנים זואולוגים ובוטניים בהונג קונג ובהמשך גם בגן החיות של לונדון לאחר שג'ורג ברון (אנ'), המרקיז של מחוז סלייגו שבאירלנד, שעל שמו קרויה הסלמנדרה, השיג אותה.

סלמנדרה זו מגיעה לפי המדידות שנעשו לאורך 1.8 מטר ולמשקל של 25–50 ק"ג והיא טורפת שטוחה החיה בעיקר בנהרות רדודים על קרקעית חצץ, בהם היא אורבת לטרף. כשאר הסלמנדרות הענקיות היא יכולה לשהות זמן רב מתחת למים ולהאריך ימים.

הסלמנדרה נפגעה עקב ציד שלה לצורך הכנת תרופות עממיות ומזון ועקב תערובת של סלמנדרות כלאיים, המחלישות את המאגר הגנטי. הסלמנדרה נדירה מאוד וייתכן שאף נכחדה מהעולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]