סלייס גמל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סלייס גמל בע"מ
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 2012–הווה (כ־12 שנים)
מיקום המטה תל אביב
בעלות משפחות גולדברג (51%) וטוקטלי (49%)
ענפי תעשייה ניהול כספים והשקעות
מוצרים עיקריים קופות גמל, קרנות השתלמות
 
slice.co.il

סלייס גמל בע"מ (בעבר "קל גמל") הוא בית השקעות ישראלי בבעלות משפחות גולדברג (51%) וטוקטלי (49%) הפועל החל משנת 2012. נכון לסוף 2023, החברה מנהלת נכסים בהיקף של כ-4.2 מיליארד ש"ח של כ-94,000 עמיתים במספר מסלולים: קופות גמל, קופות גמל להשקעה, קופות גמל בניהול אישי וקרנות השתלמות.

בדצמבר 2023 מינתה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון את אפי סנדרוב למנהל מיוחד בחברה,[1] לאחר שנמצאו בה ליקויים בניהול קופות הגמל ובשל חשש כבד ליכולת השבת הכספים לעמיתים.[2] בהמשך הוקפאו כספי העמיתים בחברה ואף יוחס לה ביצוע הונאת פונזי.

פרשת סלייס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2023 החלה רשות שוק ההון בביקורת במהלכה נתגלו ליקויים חמורים בהתנהלות החברה המעלים חשש לכספי העמיתים המושקעים בחברה. בדצמבר 2023 מונה אפי סנדרוב, מנכ"ל חברת עמיתים למנהל המיוחד של החברה, בצעד תקדימי שלא נעשה כמוהו לגוף פנסיוני בהיסטוריה של מדינת ישראל. לפי סנדרוב, החברה השתמשה בכספים של עמיתים שהופקדו בקופות הגמל בניהול אישי כאמצעי תשלום לעמיתים אחרים של קופות גמל בניהול אישי אשר ביצעו משיכה או ניוד, וזאת לפני שכספי העמיתים המושכים התקבלו מן הקרנות בהן השקיעו ואשר מהם הייתה אמורה החברה לבצע את תשלומי המשיכות או הניוד. כמו כן, החברה לא פתחה לכל עמית בקופת גמל אישית חשבון אצל חבר בורסה כפי שמחייב החוק וכן כ-700 מיליון ש"ח הושקעו בנכסים שאינם מותרים על פי חוק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.