סינדרלה (להקה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סינדרלה
מקום הקמה פילדלפיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה גלאם מטאל, הארד רוק, בלוז רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים מרקורי רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.cinderella.net
פרופיל ב-IMDb
חברים
Tom Keifer עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cinderella (סינדרלה) היא להקת רוק אמריקאית אשר נוסדה בפילדלפיה בשנת 1983 על ידי כותב השירים, הפסנתרן, והגיטריסט טום קיפר יחד עם חברו הבסיסט אריק בריטינגהאם. הלהקה הוציאה ארבעה אלבומי אולפן, וחמישה אלבומי הופעה חיה.

הלהקה התגלתה על ידי ג'ון בון ג'ובי בעת שניגנה במועדון בפילדלפיה. ובשנת 1985 הם חתמו על חוזה בחברת התקליטים מרקורי\פוליגרם ובאותה עת צירפו אליהם את הגיטריסט ג'ף לאבר והמתופף ג'ים דרנס שלאחר מכן החולף במתופף פרד קורי שמלווה את הלהקה עד היום.

כעבור שנה יצא אלבום הבכורה "Night Songs" (שירי לילה) שהגיע למעמד של פלטינה משולשת וזכה להצלחה רבה. לאחריו הגיעו "Long Cold Winter" (חורף ארוך וקשה) בשנת 1988, "Heartbreak Station" (תחנת הלבבות השבורים) בשנת 1990, ולבסוף אלבומם האחרון " Still Climbing " (עדיין מטפס) בשנת 1994

סולן הלהקה טום קיפר ניחן בקול גרוני ועוצמתי ביותר אותו איבד מספר פעמים בקריירה. לראשונה בשנת 1991 לאחר סיבוב ההופעות של אלבומם השלישי "תחנת הלבבות השבורים". הוא נאלץ לעבור ניתוחים בגרונו במהלך השנים ולימד עצמו לשיר מחדש.

מלבד השירה טום מנגן בקלידים, מפוחית, סקסופון, ובעיקר גיטרה עבור הלהקה. הוא מתמחה בנגינת סלייד על הגיטרה ומבצע את רוב קטעי הסולו של הלהקה.

הלהקה ידועה בחיבתה לבלוז ומוזיקת קאנטרי אותם הם משלבים לרוב בשיריהם.

להיטה הידוע ביותר של הלהקה הוא השיר - (Dont know what you got (till it's gone אשר יצא כסינגל מאלבומם השני. השיר הוא בלדה ומיוחד בזכות שירתו הגרונית של טום ומילותיו הנוגעות.

כמו כן להיטים אחרים של הלהקה הם "Nobody's Fool",‏ "Heartbreak Station",‏ "Gypsy Road",‏ "Coming Home".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן
  • Night Songs‏ (1986)
  • Long Cold Winter‏ (1988)
  • Heartbreak Station ‏(1990)
  • Still Climbing ‏(1994)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סינדרלה בוויקישיתוף