סילביה ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סילביה ויליאמס
לידה 10 בפברואר 1936
לינקולן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 28 בפברואר 1996 (בגיל 60) עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Sylvia Louise Hill עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
מעסיק מוזיאון ברוקלין, המוזיאון הלאומי לאמנות אפריקאית, סמית'סוניאן עריכת הנתון בוויקינתונים
תפקיד מנהל מוזיאון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס קאנדס (1983) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילביה ויליאמס (10 בפברואר 193628 בפברואר 1996) הייתה מנהלת מוזיאון, היסטוריונית אמנות ומומחית אמריקאית באמנות אפריקאית. היא סייעה בפיתוח המחקר וההערכה של אמנות אפריקאית כמרדף משמעותי, אסתטי ואינטלקטואלי בארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס נולדה וגדלה בלינקולן, פנסילבניה שבארצות הברית. אביה היה פרופסור לאנגלית ודיקן באוניברסיטת לינקולן. היא נישאה לצ'רלטון ויליאמס ולזוג לא היו ילדים. ויליאמס החזיקה בתארים בתולדות האמנות, אחד ממכללת אוברלין בשנת 1957 ואחד מה-IFA ב-1975. ויליאמס שירתה כאוצרת במחלקה לתרבויות עולם אפריקניות, אוקיאניות ותרבויות חדשות במוזיאון ברוקלין בשנת 1973.

ב-1983 סילביה ויליאמס הצטרפה למוזיאון הלאומי לאמנות אפריקאית במכון סמית'סוניאן ובשנת 1987 פיקחה על מעבר המוזיאון למקומו הנוכחי בקניון הלאומי בוושינגטון הבירה. במהלך עבודתה במוזיאון, הקדישה עצמה לקידום המוניטין של המוזיאון, בנוסף עזרה למוזיאון לרכוש יותר מ־845 יצירות אמנות אפריקאית מסורתית ומודרנית והדגישה את החשיבות של הערכה והצגה של אמנות אפריקאית.

בשנת 1983 קיבלה את פרס קנדאס להיסטוריה מהקואליציה הלאומית של 100 נשים שחורות. ב-1989 זכתה בתואר כבוד - דוקטור למכתבים הומניים על ידי מכללת אמהרסט, ושנה לאחר מכן קיבלה תואר כבוד - דוקטור לאמנויות יפות על ידי מכללת אוברלין.

היא כיהנה כנשיאת התאחדות מנהלי מוזיאון אמנות בין השנים 1994–1995.

בגיל 60 נפטרה בוושינגטון הבירה בעקבות סיבוכים במפרצת המוחית. לאחר מותה המוזיאון הלאומי לאמנות אפריקאית של מוסד סמיתסוניאן השיק את התערוכה The Poetics of the Line: Seven Artists of the Nsukka group, שהייתה גם תערוכת הבכורה של גלריית סילביה ה. ויליאמס שנקראה לכבודה.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סילביה ויליאמס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ HOME PAGE, www.sylviahugheswilliamsfineart.com