סיבוס סודקסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה מקבל תשלוםℹ️ על חלק מעריכותיו בוויקיפדיה או על כולן
סיבוס פלאקסי
Cibus Pluxee
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים ירון קומרוב, משה קריינר
תקופת הפעילות 1998–הווה (כ־26 שנים)
מיקום המטה נתניה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי המלאכה 5, נתניה
בעלות קונצרן סודקסו
ענפי תעשייה הטבות לעובדים; הזמנת אוכל ממסעדות; סליקת תשלומים למסעדות ולרשתות מזון; שוברים ברשתות נוחות; מזון ופארם
מוצרים עיקריים כרטיס סיבוס לעובדי הייטק ולעובדי מדינה; אפליקציית סיבוס; אתר סיבוס; שוברי רכישה
עובדים 170
 
cibus.pluxee.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תלושי סיבוס שהיו בשימוש עד 2002. שווי התלוש הכתום נקבע על 32 ש"ח

סיבוס פלאקסי היא החברה הגדולה בישראל[1] המספקת הטבות לעובדים, שירותי ארוחות לעובדים, בהם הזמנת ארוחות במשלוח, תשלומים במסעדות ורכישה ברשתות מזון, נוחות ופארם.

נכון ל-2023, סיבוס משתפת פעולה עם כ-9,000 מסעדות ומספקת שירותים לכ-4,000 חברות וארגונים במגזר ההייטק ובמגזר הציבורי, שבהם כ-420,000 עובדים ועובדות.

החל משנת 2021, מנכ"ל סיבוס הוא איתן זינגר. זינגר הוא רואה חשבון ומשפטן וכיהן בעבר כמנכ"ל מדלן, מנכ"ל זאפ השוואת מחירים, מנכ"ל דיונון ומנכ"ל חברת הפרסום DDB.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבוס נוסדה כסטארטאפ ב-1998, על ידי ירון קומרוב ומשה קריינר. מטרתה הייתה לחבר בין מעסיקים למסעדות באזור התעשייה של הרצליה, כדי לספק לעובדים ארוחות בדרך יעילה וקלה, הן במשלוחים והן בישיבה במסעדות. כעבור כארבע שנים, ב-2002, הוחלפו שוברי הנייר ששימשו את לקוחות החברה בכרטיסי הסעדה המכונים "כרטיס סיבוס". ב-2008 נרכשה סיבוס על ידי קבוצת המשביר לצרכן, וב-2013 נמכרה שנית לקונצרן Sodexo הבינלאומי תמורת 105 מיליון שקל, המשקפים למשביר לצרכן תשואה של כ-1,000% על הרכישה שבוצעה ב-2008.[2].

תבנית:עריכה בתשלום, מסיבוס-פלאקסי

ההסדר של סיבוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצעות ההסדר של סיבוס יכולים ארגונים להעמיד לעובדיהם תקציב ארוחות יומי או חודשי, על פי מדיניות שנקבעת מראש. המעסיק מחויב בארוחותיהם של העובדים, והוצאה זו נחשבת לו הטבה החייבת במס.

לבחירתו של הארגון מה יהיה גובה התקציב לעובד, האם יתאפשרו הזמנות בכל ימות השבוע או בימים מסוימים בלבד, בשעות העבודה או בכל שעות היממה, למשרדי הארגון בלבד או גם לבתיהם של העובדים ולכתובות אחרות.

אם גובה החיוב של העובד גבוה מהתקציב שהעמיד לו הארגון, יכול העובד לחייב את כרטיס האשראי שלו בהפרש באופן אוטומטי.

סיבוס גובה עמלה מהמסעדות החברות בהסדר, ובתמורה זוכים המסעדנים לצמיחה בביקושים.


פלטפורמות דיגיטליות תומכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2015 השיקה סיבוס אפליקציית הזמנות, המאפשרת איתור מסעדות והזמנת ארוחות באמצעות טלפון חכם. בעת השקתה נקראה האפליקציה mySodexo, אך הקהל הישראלי התקשה להתרגל לשם החדש והוא שונה לאפליקציית סיבוס.

האפליקציה אפשרה לראשונה תשלום באמצעות קוד אישי בטלפון (ללא כרטיס פלסטיק), חלוקת תשלום בין מספר עובדים, תזמון של ההזמנה למועד מאוחר יותר ועוד.

במקביל לאפליקציה מפעילה החברה גם אתר הזמנות, צ'אטבוט לשירות ותמיכה, אתר שיווקי ואפליקציה באנגלית.

שיתוף הפעולה עם Wolt[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 חתמה סיבוס הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת השליחויות הבינלאומית Wolt, המאפשר ללקוחותיה לבצע הזמנות דרך אפליקציית Wolt ולשלם דרך סיבוס. הסכם זה העניק לסיבוס יתרון יחסי משמעותי על פני מתחרותיה, שכן הוא אפשר לה להרחיב במידה ניכרת את מבחר המסעדות, אם כי באזורי החלוקה של Wolt בלבד, וכן להציע ללקוחותיה את שירות המשלוחים המהיר של Wolt ואת תכונת המעקב אחרי מיקום השליח.

שיתוף הפעולה עם רשתות שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2022 מאפשרת סיבוס ללקוחותיה לרכוש באמצעות ההסדר גם ברשתות מזון, בחנויות נוחות, בבתי טבע ובחנויות פארם, וכך ביכולתם לרכוש גם מוצרים שאינם ארוחות לדוגמה: שופרסל, בי, ויקטורי, קבוצת ביתן, אמפמ, סופר יודה, דרך היין ועוד.

פעילות נוספת של סיבוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד פעילותה בתחום הארוחות לעובדים, סיבוס מייצרת גם אירועים ותוכן לצוותי משאבי אנוש ולמסעדנים, ביניהם "האקדמיה של סיבוס", שבה מוצעים למסעדנים כלים מקצועיים מעולמות המסעדנות והשיווק.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]