נערות בחלונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נערות בחלונות
Girls in the Windows
מידע כללי
צלם אורמונד ג'יגלי עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה 1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
מיקום אפר איסט סייד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נערות בחלונותאנגלית: Girls in the Windows) הוא תצלום משנת 1960 מאת אורמונד ג'יגלי (Ormond Gigli). הוא מתאר 41 נשים לבושות בשמלות צבעוניות העומדות בחלונות של בניין אבן חומה ברחוב 58 מזרח באפר איסט סייד של מנהטן, ושתי נשים נוספות על המדרכה ליד מכונית רולס רויס. לפי הערכה זהו הצילום בעל הערך המסחרי הרב ביותר ואחד הנאספים ביותר, בגלל המספר הרב של עותקים חתומים שלו שנמכרו במכירה פומבית.

יצירת התצלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורמונד ג'יגלי, שהיה ב-1960 צלם עצמאי בן 35, יצר את התמונה ביוזמתו. הוא רצה לשמר את זכרם של בתי האבן החומים הייחודיים מול הסטודיו הביתי שלו, שהיו מיועדים להריסה.

ימים ספורים לפני שזה ההריסה המתוכננת, ג'יגלי הזמין 40 דוגמניות מסוכנות דוגמניות. הן קיבלו דולר אחד (שווה ערך ל-10 דולר בשנת 2022) כל אחת עבור כל הצילומים, ונאמר להן להביא שמלות משלהן ולסדר את השיער והאיפור שלהן. לאלו הוסיף שתי נשים נוספות: אשתו סו אלן ג'יגלי (בשורה השנייה, קיצונית מימין), ורעייתו של המפקח על ההריסה שאפשרה לג'יגלי להשתמש בבניין בתמורה להכללתה (בקומה השלישית, שלישית משמאל). בהוראות באמצעות מגפון מהסטודיו שלו ממול סידר ג'יגלי את הנשים, ואמר להן "להתייצב כאילו הן נותנות למישהו נשיקה".

מסחור התצלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

התצלום התפרסם לראשונה במגזין Ladies' Home Journal (אנ'), הפך לזמין מסחרית ב-1994, כאשר סו אלן ג'יגלי הציעה אותו לגלריה. מאז, יותר מ-600 הדפסים חתומים נמכרו במכירות פומביות, במחיר כולל של כ-12 מיליון דולר.

מומחי בתי המכירות העריכו שזהו התצלום הנאסף והרווחי ביותר בכל הזמנים. בניגוד לרוב תצלומי האמנות היפה האחרים, שמעט רפרודוקציות שלהם נמכרות על מנת ליצור מחסור, אורמונד ג'יגלי חתם על עשרות הדפסים של התצלום, ב-12 גדלים. ג'יגלי נפטר ב-2019, ולדברי בנו ומנהל עיזבונו, אוגדן ג'יגלי, כ-100 הדפסים נותרו למכירה נכון ל-2023.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "The story behind Ormond Gigli's "Girls in the Windows" iconic photograph, 1960". Rare Historical Photos. 29 באוגוסט 2022. נבדק ב-27 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)