נעול (טום קלנסי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נעול
Locked On
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת טום קלנסי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מותחן ריגול
הוצאה
הוצאה Rubicon, Inc
תאריך הוצאה 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה מודן
תאריך 2012
תרגום רותי ונעם אור
מספר עמודים 570
סדרה
ספר קודם חי או מת (ספר) עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא חומת אש עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-399-15731-8
הספרייה הלאומית 003486887
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נעולאנגלית: Locked On) הוא ספר מאת הסופר האמריקאי טום קלנסי. הספר, ה-11 בסדרת הספרים אודות ג'ק ראיין, מנתח מודיעין של ה-CIA, הוא הספר השלישי בסדרה (לאחר שן הנמר וחי או מת), אשר מתאר את פעילותו של בנו של ראיין, ג'ק ראיין ג'וניור, במסגרת פעילותו במוסד מודיעיני אמריקאי לא רשמי בשם "הקמפוס". במהלך עלילת הספר פועלים ראיין ג'וניור וחבריו לארגון, על מנת למנוע את פריצתה של מלחמה גרעינין בין הודו לפקיסטן, וזאת על רקע מסע הבחירות של ראיין האב, אשר בשל תחושת חובתו למדינתו מחליט בסופו של הספר הקודם בסדרה (חי או מת), להתמודד למשרת נשיא ארצות הברית, כאשר אלו המתנגדים לכך יעשו הכל כדי לעצרו, לרבות בניסיון לפגוע בידידו הוותיק ואיש ה CIA ג'ון קלארק.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר נפתחת לאחר לכידתו של האמיר, הטרוריסט הידוע לשמצה בידי אנשי ה"קמפוס", ארגון מודיעיני סודי הפועל למען האינטרסים של ארצות הברית, ואשר בו חברים בין היתר ג'ק ראיין ג'וניור, ג'ון קלארק ושותפו וחתנו דומינגו שאבז. בעקבות לכידת האמיר, פועל הקמפוס לניתוח המידע המודיעיני אשר התקבל ממנו, מה שמובילם לגילוי אודות מזימתו של איש צבא פקיסטני בכיר, אשר במסגרת חזונו להקמתה של ח'ליפות אסלאמית חדשה, זומם לביים הטלת פצצת אטום מתוצרת פקיסטן על הרוסים, ובכך לגרום לנפילת המשטר בפקיסטן.

בו בזמן, ג'ק ראיין האב נכנס במלוא המרץ למירוץ הבחירות לנשיאות ארצות הברית, בניסיון להדיח מכהונתו את הנשיא המכהן אד קילטי, השואף אף הוא להיבחר לכהונה שנייה. במסגרת המירוץ פועלים אנשיו של קיטלי, הן בממשל הקיים והן מחוצה לו, להוביל להפסדו של ראיין בבחירות, ולשם כך פועלים להפללתו של ג'ון קלארק, חברו הוותיק של ראיין, על סמך פעולותיו במסגרת ה CIA, וזאת בהנחה כי הפללתו של קלארק תפגע במעמדו של ראיין, אשר קשריו לקלארק ידועים היטב. בשלב זה נאלץ קלארק לעמוד כנגד אויביו הישנים והחדשים לבדו, בניסיון לעמוד על זהותם של מפליליו.

בסופו של דבר, נאלצים חברי ה"קמפוס" לעמוד למול איום ישיר על שלום העולם, כאשר איש הצבא הפקיסטני ואנשיו, בניסיון לשחרר את מנהיגם אשר נעצר בידי כוחות הביטחון הרוסיים, מאיימים לשגר פצצת אטום על מוסקבה. בשל סירובו לספק סיוע של נשיא ארצות הברית דאז, קילטי, נאלצים אנשי הקמפוס פעם נוספת להתמודד כנגד אויביה של ארצות הברית, בניסיון להציל מיליוני אנשים ממוות ודאי ולשמור על יציבות העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]