נסיכה בהסוואה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נסיכה בהסוואה
undercover princess
מידע כללי
מאת קוני גלין
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה בשפת המקור אנגלית
תאריך הוצאה 31 באוקטובר 2016
מספר עמודים 324
הוצאה בעברית
הוצאה מודן
תאריך ספטמבר 2019
מספר עמודים 346
סדרה
הספר הבא נסיכה בתפקיד
מספר ספרים 5

נסיכה בהסוואה הוא ספר שנכתב על ידי קוני גלין בשנת 2016. תורגם לעברית ויצא לאור בשנת 2019 בהוצאת מודן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוטי פמפקין תמיד רצתה להיות נסיכה. כשקיבלה מלגה לפנימיית רוזווד לא דמיינה עד כמה ישתנו חייה. שותפתה לחדר היא הנסיכה בהסוואה של ממלכת מרדובה, אלי וולף. אלי, לעומת לוטי, אינה רוצה להיות נסיכה ומעוניינת לחיות חיים רגילים.

בפנימייה הופצה שמועה שלוטי היא הנסיכה של מרדובה. מכיוון שאיש אינו מכיר את מראה הנסיכה ואת שמה, מחליטות לוטי ואלי לשתף פעולה עם השמועה ולהחליף זהויות ביניהן, כך שכל אחת מהן תוכל לחיות את החיים שתמיד רצתה.

לוטי מתחילה לקבל איומים אנונימיים על חיי משפחת המלוכה של מרדובה, וההורים של אלי שולחים את ג'יימי וולק, שומר הראש שלה, להשגיח עליה. השלושה חוקרים יחד את אנשי רוזווד ותלמידיה. ג'יימי חושד שאנסטסיה אלקרופט, חברתן של אלי ולוטי, היא השולחת את איומי המוות על משפחת המלוכה. חשדו מתגבר כשבמסיבת חג המולד של רוזווד, מתגלה רעל במשקה הלימונדה שאנסטסיה הכינה.

במהלך נשף הקיץ של משפחת המלוכה המרדובית, לוטי נחטפת על ידי ססקיה סן מרטין, אחת מחברותיה הטובות ברווזוד. מתברר שססקיה עוזרת לכנופיית פשע בשם "לוויתן", והיא זו שהוסיפה את הרעל למשקה הלימונדה של לוטי וג'יימי במסיבת חג המולד. אולם ססקיה לא הייתה זו ששלחה ללוטי את איומי המוות.

במקביל מתגלה שססקיה היא הפרטיזנית (כלומר מתנקשת מיומנת) ובת הזוג של אנסטסיה. ואנסטסיה היא זו ששלחה את האיומים ללוטי, כפי שג'יימי חשד מלכתחילה, כל זאת כדי להרחיק את אלי מרוזווד, בידיעה מוחלטת שאלי היא הנסיכה. אנסטסיה אף הייתה זו שהפיצה את השמועה שלוטי היא הנסיכה כדי שססקיה לא תגלה שהנסיכה האמיתית היא אלי.[1]

הספר הבא בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר הבא בסדרה הוא "נסיכה בתפקיד". הספר מתחיל במסיבת יום הולדתן ה-15 של לוטי ואלי. לוטי מבקשת רשות לספר לחברה הטוב ביותר, אולי, על העובדה שהיא הפורטמן (כלומר מתחזה לבת למשפחת המלוכה) של אלי. לוטי, אלי וג'יימי נוסעים לסנט אייבז כדי לספר זאת לאולי. בזמן שהם נמצאים בביתו של אולי מופיע דיווח בחדשות שנער ונערה שנחטפו שבוע קודם נמצאו והוחזרו בשלום, אך אינם זוכרים דבר מהימים בהם היו בני ערובה. כשהשלושה חוזרים לרוזווד הם מגלים שהשותף החדש של ג'יימי לחדר הוא פרסיבל "פרסי" באטר, חבר ילדות של שניים מחבריהם הטובים לולה ומיקי טומפקינס, ואחד מהנערים שנחטפו. מישהו מרעיל תלמידים ברוזווד, ותפקיד החבורה לגלות מיהו.[2][3][4][5]

מושגים מהספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרטיזן - פרטיזנים הם מתנקשים מאומנים, שנועדו להגן על אדם אחד. פרטיזן אמיתי מקבל הכשרה מלידה באמנויות לחימה ודברים רבים אחרים, כמו שפות. הם בדרך כלל מסיימים את הכשרתם בגיל 13, בגיל זה הם יפגשו את אדונם ויכירו אותו במשך שלוש השנים הבאות. בגיל 16, הם יהפכו לפרטיזנים רשומים במלואם. הם יגנו על אדונם עד מוות. ג'יימי, הפרטיזן של אלי, בניגוד לרוב הפרטיזנים האחרים, גדל כל חייו לצד אלי כחלק מהמשפחה המלכותית של מרדובה.
  • פורטמן - פורטמן הוא אדם שנשכר כדי להתחזות לבן משפחת מלוכה, ובכך מגן על הזהות האמיתית של בן המלוכה. לרוב מעסיקים פורטמן כדי שבן/בת המלוכה יוכלו לחיות חיים רגילים עד שיהיה עליהם לקבל על עצמם את המחויבויות המלכותיות שלהם. לוטי היא הפורטמן של אלי, נסיכת מרדובה.[2][4][3][5]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שרלוט "לוטי" פמפקין - היא אחת הדמויות הראשיות, נערה בעלת שיער בלונדיני מתולתל וחיבה לצבע הוורוד. אמה מתה ממחלה כשלוטי הייתה בת שמונה, והיא חיה עם בידי, אימה החורגת, בעיירה סנט אייבז שבקורנוול. לוטי קשורה מאוד לכתר שאמה נתנה לה ליום הולדתה השביעי, כתר שעבר במשפחתן במשך דורות רבים, והיא אוהבת מאוד נסיכות וסיפורי אגדות. לוטי רצתה כל חייה להתקבל לפנימיית רוזווד, פנימייה יוקרתית באנגליה, ואכן הצליחה בכך. בפנימיה היא פגשה את בינה, אנסטסיה, ססקיה, מיקי, לולה, ג'יימי ואלי. אלי, שותפתה לחדר התגלתה בהמשך העלילה כנסיכה בהסוואה של ממלכת מרדובה.
  • אלנור פרודנס וולפסון "אלי וולף" - הנסיכה בהסוואה של ממלכת מרדובה, אלי שונאת את חייה כנסיכה ומנסה להתחמק מהם בכל דרך אפשרית. כשאלי מגיעה לרוזווד היא פוגשת את לוטי, ההפך המוחלט ממנה, שתמיד רצתה להיות נסיכה, ומחליפה איתה זהויות כדי שכל אחת תחיה את החיים שרצתה תמיד. בספר ההמשך מתגלה שלאלי יש רגשות רומנטיים כלפי לוטי. אלי מתוארת כבעלת עיניים שחורות ושיער צבוע בשחור לא טבעי, נחשבת אלופה במתמטיקה ובסיף. לומדת בבית אייבי.
  • ג'יימי וולק - הפרטיזן של אלי, שומר הראש שלה. מתואר כבעל שיער שחור פרוע ועיניים בצבע ענבר. אוהב מוזיקה, ספורט וספרות, אבל אינו מתיר לעצמו ליהנות מהם, כיוון שהוא חושב שעבודתו חשובה יותר מחייו האישיים. ג'יימי חושד שאנסטסיה היא זו שהרעילה אותו במסיבת חג המולד, ושהיא זו שהשאירה לנסיכת מרדובה איומי מוות. בסוף הספר מתברר שצדק בחשד השני. ג'יימי לומד בבית אייבי.
  • אנסטסיה אלקרופט לה בלאנק - היריבה המושבעת של אלי בסיף. מתוארת כבעלת שיער ברונטי ארוך וחלק ועיניים כחולות שכמעט תמיד מכוסות במשקפי שמש. השאירה ללוטי ואלי במשך כל השנה איומי מוות מזויפים על חייהם של בני משפחת המלוכה, במטרה להרחיק את הנסיכה האמיתית מהסכנה ברוזווד. בסוף הספר מתגלה שאנסטסיה במערכת יחסים עם הפרטיזנית שלה, ססקיה סן מרטין. לומדת בבית קונץ'.
  • בינה פיי - לוטי מתארת את בינה כ"ילדת ינשוף" בשל משקפיה שמגדילים מאוד את עיניה, בנוסף, היא מתוארת כנמוכה מאוד, עם שיער שחור. בינה יודעת הכל ונחושה מאוד לעזור. בספר הראשון לא נודע הרבה על הדמות שלה. לומדת בבית סטרטוס.
  • לולה ומיקי טומפקינס - תאומים. משפחת טומפקינס מנהלת את אחת מחברות הממתקים הגדולות ביותר בעולם. לוטי מתארת את התאומים כ"יונים קטנות ומבריקות", בגלל השיער הלבן שלהם והעובדה שהם לובשים בדרך כלל בגדים בצבע לבן. לולה דברנית ומיקי שקט. הם נוהגים ללכת לכל מקום עם ערימות של ממתקים בכיסים. לומדים בבית סטרטוס.
  • רפאל וילקוקס - לא ידוע הרבה על דמותו בספר הראשון. שותף לריצה של ג'יימי. הוריו של רפאל הם כוכבי קולנוע אמריקאים. רפאל מתנהג בשחצנות ובביטחון עצמי מופרז, אבל החברים שלו חשובים לו מאוד. לומד בבית קונץ'.
  • ססקיה סן מרטין - הפרטיזנית של אנסטסיה ובת הזוג שלה. מעלה באמונה של אנסטסיה בכך שהצטרפה לכנופיית הפשע לוויתן, ניסתה לחטוף את לוטי בסוף הספר הראשון, וכמעט הצליחה. אנסטסיה מאשרת בספר השני שססקיה התנהגה בצורה חשודה לפני שלוטי, אלי וג'יימי הגיעו לבית הספר. ג'יימי חושד שאנסטסיה הייתה זאת שהרעילה אותו, כשלמעשה זאת הייתה ססקיה. אחרי ניסיון החטיפה הכושל ססקיה נכלאת בצינוק המרדובי. לומדת בבית קונץ'.[2][4][3][5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קוני גלין, תרגום: ניצן לפידות, נסיכה בהסוואה, מודן, 2019
  2. ^ 1 2 3 Jason Mittell, Sites of participation: Wiki fandom and the case of Lostpedia, Transformative Works and Cultures 3, 2009-09-15 doi: 10.3983/twc.2009.0118
  3. ^ 1 2 3 Connie Glynn, Undercover Princess, www.penguin.co.uk (באנגלית)
  4. ^ 1 2 3 Home, www.therosewoodchronicles.co.uk
  5. ^ 1 2 3 goodreads, נסיכה בהסוואה, באתר goodreads