לדלג לתוכן

נושא בדף שיחת משתמש:Matanya

Gabi S. (שיחהתרומות)

שלום,

אני כותב לך כאן כדי לא להאריך בדיון בדף "מפעיל נולד", וכדי להשלים פרטים עובדתיים שכנראה לא היית מודע אליהם. בשנת 2008 נמחקו התבניות הבאות על ידי מפעילי מערכת: תבנית:משתמש ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל מאת אלוקי ישראל, תבנית:משתמש תורת ישראל נצחית, תבנית:משתמש נחלת אבותינו, תבנית:משתמש הזכות ההיסטורית על א"י, תבנית:משתמש לא למדינה פלסטינית, תבנית:משתמש אכיפת חוקי הסמים ותבנית:משתמש לגליזציה. תוכל לראות בהיסטוריה של כל אחת מהן כי מפעילי מערכת שונים מחקו אותן, בנימוקים שונים. ציפיתי שבספטמבר 2020 ינהגו כך גם עם התבנית שנוצרה אז, וזה לא קרה. בתגובה שלך כתבת "לא הייתי מוחק נגד דעת הקהילה", וזה קצת מדאיג אותי, כי מאז מחיקת הערך על שמואלי ניכרת השפעה גוברת של גורמים פוליטיים על ערכים בוויקיפדיה, חלקה יזומה (למשל "קורס עורכים בויקפדיה"), ולדעתי מפעילי מערכת יצטרכו לאכוף את המדיניות של הקרן בצורה יותר תקיפה מהנהוג היום, ואם ה"קהילה" תהיה מורכבת מאנשי "אם תרצו" אז זה אומר גם למחוק עריכות בניגוד לדעת הקהילה, כפי שנעשה ב-2008. זו כמובן דעתי, ובאופן לא מפתיע גם היא, כנראה, מנוגדת לדעת הקהילה. -- גבי (שיחה | תרומות) 18:20, 8 במרץ 2022 (IST)

Matanya (שיחהתרומות)

שלום, תודה שטרחת לבוא ולהרחיב. מעריך את זה. אני זוכר את הסיפור הזה, עכשיו שאתה מקשר לתבניות.


היה פה עושה צרות מקצועי בשם ישראל קרמר שכחלק מהניקיון אחריו מחקו את התבניות שיצר, כולן פרט לשתיים האחרונות. אני לא יודע אם אתה זוכר את הסאגה, זה היה בערך כשנה אחרי שהצטרפת למיטב זכרוני. השתיים האחרונות נמחקו כאפטר אפקט לסיפור שלו כ״איזון״ או ״על בסיס התקדים״ משהו מטופש בסגנון.


בשורה התחתונה: אני לא אוהב תבניות משתמש, לא חושב שהן מועילות ורק פותחות פתח לצרות. בעיני, אדם נמדד על פי עריכותיו, לא דעותיו.

אני לא חושב שויקיפדיה מושפעת מגורמים פוליטיים יותר משהיא מושפעת ממעריצי זמרים, יחצני חברות ועורכים בתשלום. בסוף, כל מי שיש לו אינטרס להטות, כנראה שנעלה עליו ונתקן. ובנימה אישית - יש עוד ערכים בויקיפדיה מעבר לערכי הפוליטיקה. אני לא אומר לך במה לעסוק, או באילו תחומי עניין להתמקד, אני רק מצביע על הנקודה שלא כדאי להסתכל על המכלול דרך החור של נושאים פוליטיים, ועורכים עם דעות פוליטיות.


והערה לסיום - אתה מניח שאנשי ״אם תרצו״ מנוגדים למדיניות של הקרן. אני ממליץ להניח כוונה טובה אפילו אם הם מחזיקים בדעות מנוגדות לשלך.

Gabi S. (שיחהתרומות)

תודה על תגובתך. לא ידעתי בכלל על פרשת ישראל קרמר, ואולי לא הבנתי נכון את משמעות המחיקות. אני מקבל את דבריך, כולל המשפט האחרון. --

תגובה ל"מחיקת תבניות משתמש ב-2008"