מת לצעוק 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מת לצעוק 2
Scary Movie 2
בימוי קינן אייבורי ויינס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אריק ל. גולד
שון ויינס
מרלון ויינס
בוב ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
בראד וסטון
תסריט שון ויינס
מרלון ויינס
קרייג ויינס
אליסון פויוז
גרג גרביאנסקי
דייב פולסקי
עריכה תומאס ג'. נורדברג
ריצ'רד פירסון
פיטר טשנר
שחקנים ראשיים אנה פאריס
רג'ינה הול
שון ויינס
מרלון ויינס
כריסטופר מסטרסון
דייוויד קרוס
טים קארי
טורי ספלינג
מוזיקה מארק מקגרת' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סטיבן ברנסטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Dimension Films
Wayans Bros. Entertainment
Gold/Miller Productions
Brad Grey Pictures
חברה מפיצה מירמקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית4 ביולי 2001
ישראלישראל26 ביולי 2001
משך הקרנה 83 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימהקומדיה
תקציב $45,000,000
הכנסות $141,220,678
הכנסות באתר מוג'ו scarymovie2
סרט קודם מת לצעוק
סרט הבא מת לצעוק 3
סרטים בסדרה מת לצעוק
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מת לצעוק 2אנגלית: Scary Movie 2) הוא סרט פארודי אמריקאי משנת 2001 שלועג לסרטי אימה שונים.

הסרט היה הסרט השני בסדרת סרטי מת לצעוק.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגופה של מתבגרת בשם מייגן וורהיס (נטשה ליון) נכנס דיבוק של רוח בשם יו קיין (ריצ'רד מול), הבעלים הקודמים של הבית. שני כמרים, האב מקפילי (ג'יימס וודס) והאב האריס (אנדי ריצ'טר) מבקרים אותה בביתה. לאחר ביקור מצחיק של האב מקפילי בשירותים, שניהם מנסים לבצע גירוש שדים ולהבריח את הרוח של יו, אולם זה משתבש, ומאותו הרגע מתחילה סדרת אירועים מבחילה המערבת הקאות ומקרי פדופיליה. לבסוף האב מקפילי יורה בנערה לאחר שזו צחקה על אמו.

כעבור שנה, סינדי קמפבל, ברנדה מיקס, ריי וילקינס ושורטי מיקס לומדים כעת בקולג', ומנסים להמשיך הלאה בחייהם לאחר עלילות הסרט הקודם (אף על פי שרובם מתו בסרט הראשון, ברנדה טוענת בסצנה שנגנזה כי המוות שלה היה חוויית סף מוות). בקולג', נערה מאותגרת חברתית בשם אלכס (טורי ספלינג) עוקבת אחרי סינדי וברנדה ומטרידה את מנוחתן. ריי, שעדיין מבולבל לגבי זהותו המינית, רוכש שני חברים חדשים בשם טומי (ג'יימס דה-בז'ו) ובאדי (כריסטופר מסטרסון).

מורה מקסים אך תאוותני, פרופסור אולדמן (טים קארי) ועוזרו המשותק דווייט הרטמן (דייוויד קרוס) מתכננים לחקור את הפעילות העל טבעית באחוזה נטושה מקומית בשם 'בית הגיהנום', אותו הבית מסצנת הפתיחה, בעזרת של בני נוער חסרי כל מושג. בינתיים, חיזוריו של באדי אחר סינדי נדחים על ידה כאשר הוא מנסה להעביר את היחסים ביניהם לשלב הבא. סינדי היא הראשונה להגיע לבית הגיהנום, ובהגיעה היא פוגשת בתוכי גס רוח (מת'יו פרידמן) ובשרת האחוזה הנסון (כריס אליוט), אשר ידו מעוותת. מאוחר יותר באותו הערב, הקבוצה, הכוללת עולה חדשה בשם תיאו (קת'לין רוברטסון), סועדת יחד ארוחת ערב, אולם לדאבונם הרב הם מאבדים את התיאבון במהרה בעקבות תעלולים דוחים של הנסון פגום היד עם האוכל.

בשעת לילה מאוחרת, שומעת סינדי קולות אשר מנחים אותה להגיע לחדר סודי, שם היא מוצאת, ביחד עם באדי, תיבת אוצר שבתוכה יומן השייך לאשתו של בעל הבית המנוח, יו קיין. הם בנוסף מוצאים תמונה ישנה של האישה ומוצאים קווי דמיון רבים בינה לבין סינדי. באותו הזמן, מתבגרים רבים נופלים קורבן לתקיפות אלימות. הרוח של יו קיין מקיימת יחסי מין עם אלכס בחדר השינה שלה, אולם עוזבת אותה בבוקר שלמחרת מאחר שהיא בונה על להפוך לגברת קיין החדשה. סינדי מעורבת בקרב אגרופים עם חתול הבית מר קיטלס, בעוד שבובת ליצן מנסה להרוג את ריי, אשר מצליח בעקשנות ולאחר מחשבה זריזה להפוך את השולחנות ולאנוס את הליצן. בהמשך, מפלצת עשב הופכת את שורטי לג'וינט ומנסה לעשן אותו. למזלו של שורטי, הג'אנק פוד מסיח את דעתה והוא מצליח להימלט.

אולדמן מתפתה ובסופו של דבר נרצח על ידי הרוח של הפילגש שנרצחה אף היא. שורטי פוגש באותה הרוח לאחר מכן, אף כי הפעם הוא זה שמפתה אותה. דווייט מצייד את כל המתבגרים בנשק שיכול לגרום נזק לאויב הרפאים שרודף אחריהם בכל רחבי האחוזה. באדי וסינדי ננעלים בחדר מקפיא, ובאדי מנצל את העובדה שהם עלולים למות כדי לשכנע את סינדי לבצע בו מין אוראלי, שנגמר בצורה מבדרת. הזוג בסופו של דבר מצליח לברוח מהחדר המקפיא באמצעות דאוס אקס מכינה מתקפלת כלפי חוץ בה סינדי משתמשת כדי לאסוף חפצים אקראיים בחדר על מנת שייצרו לבסוף מזקו"ם, שמצליח לאחר מכן לחדור דרך הקיר.

כעת, הנסון הוא בעצמו אחוז דיבוק של הרוח קיין, וסינדי, ברנדה ותיאו חוברות יחדיו כדי להילחם בה, אולם הקרב מסתיים בבושה כאשר הן נשארות עם בגדים תחתוניים בלבד. לבסוף, דווייט והמתבגרים חוזרים לכדי קבוצה ומסכמים ביניהם שסנדי תהיה הפיתיון שיפתה את קיין להיכנס אל תוך מכשיר שישמיד אותו, אך ברגע שהם מפעילים את המכשיר הם מבינים שסינדי עדיין עומדת עליו. ריי, שוב בעזרת מחשבה זריזה, מצליח להציל אותה. התוכנית מצליחה, וכולם חופשיים כעת לאחר שהשתחררו מהקללה של הבית.

חודשיים לאחר מכן, סינדי ובאדי נמצאים במערכת יחסים ויוצאים לטייל יחד. אולם באדי נעלם מבלי להודיע, וסינדי מבחינה לפתע בהנסון עומד בדוכן הנקניקיות. היא נרתעת לאחור בפחד והנסון רודף אחריה תוך שהיא מתחילה לצרוח, אז מגיח שורטי עם מכונית אדומה ודורס אותו, בדומה לסצנה מהסרט הראשון.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן דמות הערות
אנה פריס סינדי קמפבל
רג'ינה הול ברנדה מיקס אחות של שורטי
שון ויינס ריי וילקינס
מרלון ויינס שורטי מיקס אח של ברנדה
כריסטופר מסטרסון באדי
קת'לין רוברטסון תיאו העולה החדשה
דייוויד קרוס דווייט הרטמן עוזרו של הפרופסור
ג'יימס וודס האב מקפילי
אנדי ריצ'טר האב האריס
טים קארי פרופסור אולדמן
כריס אליוט הנסון השרת
טורי ספלינג אלכס המטרידנית
ריצ'רד מול יו קיין הרוח
נטשה ליון מייגן וורהיס אחוזת הדיבוק
ורוניקב קארטוורייט גברת וורהיס אמא של מייגן
ג'יימס דה-בז'ו טומי
ביטלג'ויס המוח של שורטי
מת'יו פרידמן הקול של התוכי
ויטמין סי הקול של עצמה

פרודיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]