מתי שילון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתי שילון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1920
לבוב, הרפובליקה הפולנית השנייה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 2015 (בגיל 95 בערך)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה מתתיהו שליין עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה אדריכלות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מתתיהו (מתי) שילון (17 באוגוסט 19202015) היה אדריכל ישראלי.

שילון נולד בעיר לבוב, אז בפולין וכיום באוקראינה כמשה (מרצלי) שליין. בהיותו בן 18 היגר לארץ ישראל והתקבל מיד ללימודי אדריכלות בטכניון בחיפה. בתום השנה השנייה ללימודיו פרש מהטכניון והצטרף לצבא הבריטי לתקופה של חמש שנים. עם שחרורו שב לטכניון והשלים את לימודי האדריכלות.

ב-1949 הצליח שילון לסיים את לימודיו והצטרף למשרד העבודה לצוות של "תכנון פיסי לישראל", אותו צוות שערך את תוכנית המתאר הארצית הראשונה למדינת ישראל שזה עתה קמה. בראש הצוות עמד האדריכל אריה שרון. הוא המשיך ועבד במשרד העבודה עד לשנת 1953, אז פתח משרד אדריכלים בתל אביב, העיר שבה קבע את מושבו עד לפטירתו.

עבודתו הראשונה הייתה תכנון בית הספר בקיבוץ כפר בלום ומאוחר יותר תכנן שם גם את בית התרבות. באותה עת קשר קשרים בקריית שמונה ותכנן בה שורה ארוכה של עבודות: מרכז מסחרי, מלון, מעון עולים, בית קולנוע (קולנוע שניר), אולם ספורט ובתי ספר (בהם תיכון אורט דנציגר). הוא תכנן את קריית הנופש לחיילי בגבעת-אולגה ובעכו (נהרס) וכן את בית החייל בטבריה ואת בית יד לבנים באשדוד. פיתח טיפוס מגורים שיושם על ידי משרד השיכון ונקרא על שמו "טיפוס שילון", בדומה לטיפוסים שפיתחו אדריכלים אחרים כמו יצחק פרלשטיין, דוד בסט, דן איתן ויצחק ישר וכן תכנן שכונות מגורים כמו "שכונת מגדים" בכרמיאל ביוזמתו של משרד השיכון. יותר מכל, התמחה שילון בתכנון בתי ספר והוא אף היה יועץ של משרד החינוך וליווה תוכניות שתכננו עמיתים לבתי ספר.

לאורך השנים היה פעיל במיוחד באגודת האינג'ינרים והארכיטקטים בישראל. במסגרת זו ערך הרצאות, דיונים וקורסים בתחומי האדריכלות השונים. במקביל, היה חבר באגודת הבונים החופשיים.

שילון נפטר ב-2015 בתל אביב. חלקים ששרדו מאוספו המקצועי בעת פינוי דירתו לאחר פטירתו נקלטו בארכיון בארכיון אדריכלות ישראל.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]