משתמש:Zivbe/זיובה ג'יבלי טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סטודיו ג'יבלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיאון ג'יבלי (三鷹の森ジブリ美術館,Mitaka no Mori Jiburi Bijutsuka, מוזיאון ג'יבלי ביער מיטאקא) הוא מוזיאון המציג את היצירות של סטודיו האנימציה היפני, סטודיו ג'יבלי. המוזיאון ממוקם בפארק אינוקאשירה במיטאקא, הנמצאת בחלק המערבי של טוקיו, יפן. המוזיאון משלב תכנים של מוזיאון ילדים, מוזיאון טכנולוגי ומוזיאון אומנות, והוא מוקדש לאומנות ולטכניקה של האנימציה. התכנים כוללים העתק של קאטבאס מתוך "השכן הקסום שלי טוטורו" (1998), בית קפה, חנות ספרים, גינה על הגג ותיאטרון המציג סרטים קצרים נבחרים של סטודיו ג'יבלי.

תוכן עניינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1.                 היסטוריה  

2.                 תערוכות

2.1.                        תערוכות קבע

2.2.                        תערוכות מיוחדות

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיאון ג'יבלי במיטאקא, יפן.

תכנון המוזיאון החל בשנת 1998. הבנייה החלה במרץ 2000. עם השלמת הבנייה, המוזיאון נפתח ב-1 באוקטובר 2001.[1]

הבמאי של סטודיו ג'יבלי, הייאו מיאזאקי, עיצב את המוזיאון בעצמו והשתמש בסטוריבורדס דומים לאלו שהוא יצר בשביל הסרטים שלו. העיצוב הוא בהשראת ארכיטקטורה אירופאית כגון הכפר קלקטה שבאיטליה. במוזיאון יש מדרגות לולייניות פנימיות וחיצוניות הבנויות מברזל, גשרים פנימיים ומרפסות המשתרעות לאורך כל גובה הבניין. המדרגות האלו מובילות לתערוכות, מבויים סתומים וגשרי מעבר. מאפיינים אלו אמורות לשקף את עיצובי הבניינים של מיאזאקי המוצגים בסרטים שלו. מטרתו של מיאזאקי הייתה להפוך את הבניין עצמו לחלק מהתערוכה כדי שביקור במוזיאון יהיה חוויה מרוממת ומרגיעה "שגורמת לך להרגיש יותר מועשר כשאתה יוצא ממנו מאשר כשנכנסת."

המוזיאון מתואר כ"שער לעולם הספרים". אחת המטרות של הייאו מיאזאקי הייתה שאנשים יחוו את המוזיאון בעיניהם ואוזניהם, ולכן צילום וידאו ותמונות אסורים בתוך המוזיאון.

"בואו נלך לאיבוד ביחד". זאת הסיסמה של המוזיאון שהגיעה מהחזון של הייאו מיאזאקי, על מבקרים שישקעו בדמיון ובסרטים שלו.

בפברואר 2020, המוזיאון נסגר לתקופה לא ידועה כתוצאה ממגפת הקורונה. המוזיאון נפתח לתושבי מיטאקא בלבד ביולי ונפתח לכולם בספטמבר.[2]

תערוכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תערוכות קבע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקומה התחתונה נמצא חדר תערוכה המציג את ההיסטוריה והמדע של האנימציה, וכולל את זואיטרופ תלת מימדי בשם "טוטורו המקפץ", עם מודלים של הדמויות מתוך "השכן הקסום שלי טוטורו"(1988). בקומה הראשונה נמצא דגם של סטודיו האנימציה. בנוסף, ישנה תערוכה בת חמישה חדרים הנקראת "היכן שהסרטים נולדים" והיא נועדה להציג את התהליך היצירתי של עשיית סרטי אנימציה כגון טכניקות איור. החדר מלא בספרים וצעצועים ועל קירותיו מוצגים ציורים ואיורים. תערוכה נוספת מדגימה את התהליך של יצירת סרט אנימציה, עם סקיצות,יצירת סטוריבורדס ותמונות מפתח, ליטושים, צביעה וציור הרקע.

תערוכות מיוחדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לתערוכות הקשורות בסטודיו ג'יבלי, במוזיאון ישנו איזור להצגת יצירות מאולפנים אחרים.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:צ-מאמר

    פרמטרי חובה [ מחבר ] חסרים
    {{{מחבר}}}, סטודיו ג'יבלי, ויקיפדיה, 2022-03-30
  2. ^ Shinichi Takai, Regarding Upcoming Ticket Sales - Ghibli Museum, Mitaka, www.ghibli-museum.jp (באנגלית)