לדלג לתוכן

משתמש:Ynov2018/The Sacrament of the Last Supper

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:יצירת אמנות

פרמטרי חובה [ סוג היצירה ] חסרים

תבנית {{יצירת אמנות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

הסקרמנט של הסעודה האחרונה הוא ציור של סלבדור דאלי. הושלם ב-1955, אחרי תשעה חודשים של עבודה, הוא נשאר אחד הפופולריים ביותר שלו קומפוזיציות. מאז הגעתו ב" הגלריה הלאומית לאמנות ב בוושינגטון, ב-1955, הוא החליף רנואר's בחורה עם מזלף הפופולריים ביותר כמו יצירה במוזיאון.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקרמנט של הסעודה האחרונה הושלמה במהלך דאלי של פוסט-מלחמת העולם השנייה-עידן, אשר מאופיין על-ידי שלו עלה עניין במדע, אשליה אופטית ודת. במהלך הזמן הזה הוא הפך קתולית אדוקה, ובמקביל היה נדהם על ידי ה "אטומית גיל". דאלי עצמו מתויג עידן זה בעבודתו "גרעיני מיסטיקה". הוא חיפש לשלב מסורתי איקונוגרפיה נוצרית עם תמונות של התפוררות. זה בעיקר מתבטא הכלי שלו המדונה של Port Lligat, אשר הושלמו שש שנים קודם לכן.

הציור לא הוזמן. לאחר רכישת הצליבה ואז הם נותנים את המטרופולין, אספן בנקאי צ ' סטר דייל אמר דאלי הוא "חייב לעשות עוד אחד דתי תמונה". בפסקה בגלריה הלאומית של האוצרות הקובץ אבל חסר כל שפורסם חשבונות, דאלי כתב על תמונה זו:

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקרמנט של הסעודה האחרונה מתאר שלוש-עשרה דמויות התאספו סביב השולחן. בהנחה הציור הזה הוא בשורה עם מסורתי סמליות המספרים את ישו ואת 12 השליחים. המשיח הוא מרכז להבין את הציור ממוקם ישירות על קו האופק. ישירות מאחורי אותו על נקודת החיתוך של פרספקטיבה סיימה את המקור של אור השמש עושה את המשיח להבין את המוקד של התמונה. הוא מצביע כלפי מעלה לכוון את תשומת הלב של הצופה שולט שקוף הבטן עם ידיים מתוחות כלפי חוץ המתפרסות על-פני רוחב של התמונה המטוס. הסצנה של ההגדרה היא בתוך שקוף תריסריון או שתים עשרה-צדדית החלל כפי שהיא נתפסת בפנטגון בצורת חלונות מאחורי השולחן. על רקע זה מוכר לי נוף של קטלוניה, אשר דאלי כללה בציורים שלו. פעמים רבות, למשל, להיות שלו הציור המפורסם התמדתו של זיכרון.

יש הרבה פירושים של הציור הזה, אבל כמה מבקרים משוחררים היצירה, עם הפרוטסטנטית התיאולוג פאול טיליך אפילו לקרוא לזה "זבל".[1] מייקל אנתוני נובאק, תיאולוג קתולי, הציג נייר על הנושא של הכתבה הזו ב-2005.[2] הוא מציע דאלי כוונתו הייתה לא רק כדי לצבוע את האירוע של "הסעודה האחרונה". מאוחר יותר הוא הצהיר:

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות[עריכת קוד מקור | עריכה]