משתמש:Yehudalahav/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yehudalahav.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yehudalahav.

מנדי רבינוביץ׳

ביוגרפיה

מנדי רבינוביץ׳ נולד בשכונת רוממה בחיפה כבנם הבכור של ד״ר ברוך ובתיה רבינוביץ׳. עם סיום לימודיו בבית הספר התיכון אליאנס התגייס לצה״ל ושירת ביחידת המודיעין של חטיבת ״גולני״. לאחר תום שירותו הצבאי עבד בתפקידי אבטחה ימית בדרום אמריקה ואירופה.

מנהל בית בירם , תיכון הריאלי העברי בחיפה. נשוי לאורית, קצינה בכירה בשירות בתי הסוהר ואב למאיה, שירה ורון .


נולד בחיפה בתאריך 1.3.1969 כבנם הבכור של ד"ר ברוך ובתיה רבינוביץ . אביו עבד כמנהל מחלקה בהנהלה הראשית של בל"ל ואמו היתה מורה לתנ"ך בעירוני א' בחיפה.  סבו מצד אביו היה הרב שלמה רבינוביץ שכיהן כרב הקהילה היהודית האורתודוכסית  במיניאפוליס, ניו יורק, שיקגו ומיוזנברג ליד קייפטאון בדרום אפריקה ולאחר חזרתו לארץ כיהן כרב שכונת בת גלים בחיפה ורב עליית הנוער. אבי סבו, הרב מנחם מנדל רבינוביץ, שהוא נקרא על שמו,  היה רב במיניאפוליס ולאחר עלייתו לארץ היה בעל בית כנסת בשכונת נווה שאנן בחיפה. סבא רבא שני מצד אביו היה הרב שמואל הלוי יוזפוב , בעל  בית כנסת ברחוב ארלוזורוב בחיפה.  מנדי הוא דור 11 לבעש"ט מצד סבתא רבא , הרבנית ברכה השל.  


נולד וגדל בשכונת רוממה החדשה בחיפה ולמד בבית ספר "רוממה". בגיל 12 עברה המשפחה לגור בשכונת "עמק השמש" ברחוב ארתור בירם ולמד בבית ספר אליאנס – כי"ח. במגמת פיסיקלית. שיחק כדורסל בקבוצת הילדים והנערים של "הפועל" חיפה בשכונת "הדר". היה מדריך בתנועת "הצופים" בשבט "לוטם". בשנות התיכון היה פעיל בנוער תנועת "התחייה" בחיפה.


התגייס לצה"ל לקורס חובלים ולאחר שנה עבר לשרת ביחידת המודיעין של  חטיבת "גולני".  לאחר שחרורו עבד באבטחת אניות נוסעים באירופה ודרום אמריקה במשך שנה וחצי.


בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ולימודים כלליים , ותואר שני בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת חיפה. את עבודת התיזה כתב על משנתו של האינטלקטואל האמריקאי בן זמננו ריינולד ניבור. (NIBUHR). נמצא בשלבי הסיום של עבודת הדוקטורט העוסקת בתרומתם של יהודי ארצות הברית להקמת המדינה בתקופת מלחמת העצמאות. בוגר  קורס מורי דרך בישראל  של משרד התיירות וקורס מדריכי כדורסל של מכון וינגייט.  בוגר המחזור העשירי של התוכנית הדו שנתית בבית ספר למנהיגות חינוכית מייסודה של קרן מנדל (2001-2003) בוגר המחזור הרביעי של תוכנית קולאב (COLAB) של הפדרציה היהודית של ניו יורק. (2019) בוגר תוכנית מנהלי בתי ספר "רקיע" ביהדות מתחדשת של מכון הרטמן.


תעסוקה  

החל את דרכו החינוכית כמורה לשל"ח ומרכז שכבה בתיכון מקיף נשר ליד חיפה. לאחר לימודיו בקרן מנדל , ניהל במשך שש שנים את תיכון "הדסה נעורים" לנוער בסיכון בבית ינאי (2003-2009). היה מדריך ארצי באגף קידום נוער במשרד החינוך וניהל את תוכנית YOUTH-ACTION-NET  ליזמות חברתית של קרן הצעירים הבינלאומית IYF  בעמותת "קו הזינוק". (2010)  

בשנת 2011 נבחר לנהל את בית בירם, תיכון הריאלי העברי בחיפה אותו מנהל עד היום.

מנטור למנהלי בתי ספר בקורס מנהלי בית ספר של רשת דרכא.


פעילות ציבורית – פוליטית.

בשנת 2008 הקים את סיעת "מנהיגות מנצחת" והתמודד לראשות המועצה המקומית "קדימה צורן".  בין השנים 2008-2013 כיהן כסגן ראש המועצה (בתואר) ומחזיק תיק החינוך ביישוב . כיום חבר הועד המנהל של כפר הנוער "מנוף" לנוער בסיכון. כיהן כיושב ראש הועד המנהל של עמותת "פלטפורמא" למאבק באלימות נגד נשים. חבר ברשת מנהלי בתי ספר הישראלית -גרמנית SCORA למאבק בגזענות והאנטישמיות.


דובר אנגלית ברמה גבוהה, צרפתית ואיטלקית.