משתמש:Yagilalter/חניון גרוזנברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חניון גרוזנברג הינו חניון רב קומות הממקומם ברחוב גרוזנברג בתל אביב. החניון נבנה על גן גרוזנברג אשר היה קיים עד תחילת שנות ה 60.

גן גרוזנברג[עריכת קוד מקור | עריכה]

גן גרוזנברג הוקם בסביבות שנת 1920 והייתה לגינה הציבורית הראשונה בתל אביב עוד בימי המנדט הבריטי. הגינה הוקמה השתרעה בין רחוב גרוזנברג לנחלת בנימין על שטח של שני דונמים. בנוסף הוקמה במת מופעים השימשה את תזמורת תמנדבי מכבי האש.

בשנת 1960 כארבעים שנה לאחר הקמת הגן המסחר גבר באיזור ויצא מכרז להקמת חניון רב קומות על שטח הגן עקב לחצי התנועה שהיה באיזור. ליאו גולדברג וסולל בונה היו החברות אשר זכו במכרז להקמת והפעלת החניון. הגן נעקר עם תחילת העבודות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודות הקמת החניון נמשכו כשש שנים עקב התנגדויות של השכנים וסיבוכים משפטיים. בשנת 1966 נפתח שלב א' של החניון אשר הינו כולל ששבע קומות כולל קומת מרתף. במקור שלב ב' של החניון היה אמור לכלול הוספה של שתי קומות משרדים מעל החניון הקיים אז תכנית זו מעולם לא בוצעה והוחלט בשנות ה 80 על בניית תוספת של שלוש קומות לחניון. שלושת הקומות הנוספות נפתחו באותן שנים.

החניון כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

חניון גרוזנברג כולל כ 330 מקומות חנייה בעשרה קומות חנייה כולל קומת מרתף. בקומת הקרקע ישנה תחנת דלק הכוללת חנות נוחות. עם השנים החניון עבר לתפעול חברת "סנטרל פארק".