משתמש:WikiJunkie/באנג ראק (מחוז)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

באנג ראק הוא אחד מחמישים המחוזות של העיר בנגקוק שבתאילנד. המחוז ממוקם לאורך הגדה המזרחית של הנהר צ'או פראיה. לפני הקמת העיר בנגקוק נמצאו במיקום זה יישוב פשוט, האזור חווה לראשונה תנופת צמיחה מהותית במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 כאשר נבנו כבישים ותעלות חדשות באזור זה אשר משכו קהילות של זרים לאזור שתרמו רבות לכך שהוא התפתח בהמשך לאזור מסחר מרכזי. הצמיחה הכלכלית המהירה של בנגקוק בסוף המאה ה-20 תרמה לכך שאזורים לאורך הכבישים סי לום וסאטון הפכו לחלק מאזורי המסחר העיקריים של בנגקוק ולכך שבהמשך הוקמו באזורים הללו גורדי שחקים רבים. המחוז משתרע על פני 5.54 קילומטרים רבועים ונכון לשנת 2019 הכיל המחוז 48,227 תושבים. כיום מחוז באנק ראק נודע בעיקר בשל הפעילות הפיננסית שמתקיימת במשרדי המסחר שבאזור זה וכמו גם בזכות סצנות חיי הלילה התוססת של המחוז. האתרים ההיסטוריים והדתיים המגוונים שנמצאים באזור זה מרוכזים בעיקר לאורך הנהר ומשקפים בין היתר את ההיסטוריה הרב-תרבותית של המחוז.

גיאוגרפיה ומינהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוז באנג ראק תופס 5.536 קילומטרים רבועים (2.137 מילים רבועים) בצד Phra Nakhon של בנגקוק, בגדה המזרחית של נהר צ'או פראיה. היא גובלת במחוז פאת'ום וואן מצפון-מזרח על פני כביש ראמה הרביעי, סאטון מדרום-מזרח על פני רחוב סאטון (באמצע כביש סאטון), ח'לונג סאן ממערב בצד השני של צ'או פראיה וסמפאנטהונג מצפון-מערב., על פני Khlong Phadung Krung Kasem. [1]

מפת המחוז

הצירים הראשיים של המחוז, בנוסף לכבישים ראמה IV ו-Sathon, המשמשים כגבולותיו, הם כביש Charoen Krung, העובר בערך לצד הנהר, ו(מצפון לדרום) כבישי Si Phraya, Surawong ו-Si Lom, העוברים. בכיוון דרום-מערב-צפון-מזרח, מקביל בערך ל-Sathon, המקשר בין ראמה IV ו-Charoen Krung. הם מחלקים את המחוז לחמישה מחוזות משנה ( khwaeng ). מחוז באנג ראק נמצא על גדת הנהר ממערב ל-Charoen Krung. ממזרח לו, מצפון לדרום, נמצאים Maha Phruetharam, Si Phraya, Suriyawong ו-Si Lom. יחד, יש להם אוכלוסייה רשומה של 48,227 נכון לשנת 2019.

מחוזות המשנה ( khwaeng ) של מחוז בנג ראק
שֵׁם שטח (ק"מ 2 ) קוד גיאוגרפי אוכלוסיה (2019)
1 מאהא פרואטרם มหาพฤฒาราม 0.889 100401 10,980
2 סי לום สีลม 2.074 100402 18,713
3 סוריאוונג สุริยวงศ์ 0.820 100403 5,075
4 Bang Rak บางรัก 0.689 100404 2,760
5 סי פראיה สี่พระยา 1.064 100405 10,699

בין הכבישים המקבילים עוברים מספר רחובות ויוצרים ביניהם קישורים. היחיד שחצה את כולם הוא Maha Nakhon–Maha Set–Mahesak–Surasak, שכל קטע שלו ידוע בשם אחר מכיוון שהוא עובר מרמה IV בצומת Maha Nakhon עד לכביש Sathon בצומת Sathon–Surasak, עם הכביש המהיר Si Rat המוגבה הפועל בקרבת מקום. אחרים כוללים את כבישי סאפ ונארט בין סי פראיה לסוראוונג, כביש דצ'ו בין סוראוונג לסי לום, וכבישי סאלה דאנג, מנזר, פאן ופרמואן בין סי לום לסאתון. אלו הם רחובות קטנים יחסית, למעט דרך Naradhiwas Rajanagarindra, העוברת לצד Khlong Chong Nonsi מ-Surawong דרך Sathon, וממשיכה לכיוון דרום-מזרח לכיוון Rama III במחוז יאן נאווה . בצד השני של Bang Rak, דרך Maha Phruettharam עוברת לצד Khlong Phadung Krung Kasem, ומקשרת גם היא בין Rama IV (בצומת Hua Lamphong) ו-Charoen Krung ( בגשר פיתאיאסתיאן ).

פאטפונג ידועה כמחוז אור אדום המשרת זרים.
בניין מחנקון בולט בין רבי הקומות של כבישי סי לום וסתון בנפת סי לום.

בין המאפיינים הידועים ביותר של מחוז באנג ראק הם גורדי השחקים של סי לום וסאטון, שחלקם - מהנקון, מגדל המדינה ומרכז הסחר בתכשיטים - הם מהבניינים הגבוהים ביותר במדינה. המטה של בנק בנגקוק, שנבנה ב-1981, הוא איקוני בזכות היישום החלוצי של עיצוב מודרניסטי לבניין רב קומות בטון, וכך גם בניין מלון דוסיט תאני המקורי, שנהרס ב-2019. הם עומדים בניגוד למבנים היסטוריים מהתקופה הקולוניאלית כמו ספריית ניילסון הייז והמועדון הבריטי בכביש סוראוונג, ואחוזת סאטון ליד צומת סאטון-נרדיוואס. מבנים היסטוריים אחרים מרוכזים באזור Charoen Krung על קו המים, כולל שגרירויות פורטוגל וצרפת מהמאה התשע-עשרה, בית המכס, בניין מזרח אסיה, ואגף המחבר המקורי של מלון מנדרין אוריינטל . (מלונות יוקרה אחרים על הנהר כוללים את שנגרי-לה ואת שרתון הסחלב המלכותי, בעוד שרבים אחרים נמצאים לאורך הכבישים Sathon, Si Lom ו-Surawong. ) מתוארך מאוחר יותר, משנת 1940, בניין הדואר הכללי ברחוב Charoen Krung שוכן כעת מרכז היצירה והעיצוב של תאילנד, נותן חסות לפרויקט ה-Creative District. מאותה תקופה, המוזיאון הבנגקוקי והמוזיאון המקומי של מחוז באנג ראק, ברחוב צדדי של Charoen Krung ליד Maha Set Road, מציג בית משפחה של המעמד הבינוני של אותה תקופה וכולל תערוכות על ההיסטוריה של הרובע. [2] [3]

מקדש סרי מהמריאמן הוא נקודת ציון מרכזית בכביש סי לום
רכבת העילית BTS עוברת מעל צומת Sala Daeng, תחילתו של כביש Si Lom

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:בנגקוק]]

  1. ^ "ข้อมูลทั่วไป". สำนักงานเขตบางรัก. Bang Rak District Office. נבדק ב-13 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Svasti, Pichaya (22 במרץ 2018). "Discovering how Bangkok blossomed". Bangkok Post. נבדק ב-26 ביוני 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ อลิษา ลิ้มไพบูลย์ (6 בפברואר 2019). "Go West!: 10 เรื่องเล่าจากร่องรอยโลกตะวันตกในย่านเจริญกรุง". The Cloud (בתאית). נבדק ב-13 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)