משתמש:Uri R/נימוקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להלן נימוקים מדוע יש לראות בבית הכנסת חזון דוד מאחז לכל דבר ועניין וככזה הוא כפוף להחלטת הקהילה בנושא:

  1. כל ההצבעה איננה אלא תרגיל טקטי שנועד לעקוף החלטת קהילה שאושררה שוב ושוב: כותב הערך, בית השלום, עצמו קיטלגת את הערך בקטגוריה קטגוריה:מאחזים ביהודה ושומרון וכן כתב בערך היישוב היהודי בחברון (בגלגולו כערך עצמאי על ההווה) כי "בית הכנסת חזון דוד הוא מאחז בלתי חוקי...". זאת עשה לאחר שהתקיימה ההצבעה שאוסרת ערכים עצמאיים על מאחזים. רק אחרי שאני יישמתי את תוצאות ההצבעה שינה בית השלום את גירסתו והחל לטעון לפתע כי לא מדובר במאחז. יתרה על כך, ביום בו נפתחה הצבעה זו בתואנה ש"בית הכנסת חזון דוד איננו מאחז" פתח אותו המשתמש את הערך היישוב היהודי בחברון (התנחלות) וכתב בעצמו, תחת הפרק "מאחזים בחברון" כי "בית הכנסת חזון דוד הוא מאחז בלתי חוקי".[1] מכל אלו עולה כי המקום הוא מאחז, ולצורך נוחיות וטקטיקה נפתחה הצבעה זו ותו לא.
  2. לגבי הגדרת מאחז: הגדרתנו בעייתית וחלקית ומעולם לא נערך עליה דיון מעמיק. היא קיימת, אבל לא צריך לקדש אותה. ראו לעיל על הגדרת שלום עכשיו למאחז שלא חייב להיות מאוייש ולהכרת משרד הביטחון בכך שמאחז לא מאוייש זה הוא מאחז. זה בכלל בלי להיכנס לדיון מה זה "מאוייש", ומה בדיוק יהיה מאוייש במקום לולא נהרס ה"מבנה" (סככה בעלת יציבות פחותה מסוכה של ילדים) כל כך הרבה פעמים.
  3. לגבי מי מגדיר את המקום כמאחז: כאן בית השלום לא נהג בהגינות וציטט מדברי שלי באופן חלקי ומעוות על מנת ליצור מצג שווא. דברי המלאים בדף השיחה הצביעו על כך שבטבלת האקסל של שלום עכשיו מצויין ששלום עכשיו לא רואה בחזון דוד מאחז ושזאת מכיוון שלמרות ששלום עכשיו לא מגדירים שמאחז חייב להיות מאוייש, הטבלה היא של מאחזים מאויישים בלבד ועל כן, כפי הנראה, נפקד ממנה חזון דוד. המסקנה מעובדה זו ששלום עכשיו לא רואה במקום מאחז מגויה במקרה הטוב ומטעה במקרה הרע. שכך גם בית השלום לצטט ולהזכיר כי לעומת זאת, בטבלה של משרד הביטחון, שמכיר רק ב-27 מאחזים, דווקא מוגדר חזון דוד כמאחז. שני הנתונים לקוחים מאתר שלום עכשיו.
  4. אין לי כוונה להיכנס לדיון עקרוני-אמוני-הלכתי על מקום קדוש מהו, אבל אציין רק שלהשקפתי שלי לא כל מקום שמוכרז כבית תפילה יש "קדושה", והעובדה ששיח' טען זאת מלמדת על פוליטיקה חברונית וריאל פוליטיק לא פחות מאשר להשקפתו הדתית ובכל מקרה לא זה הדיון.

לסיכום. מדובר על מאחז לכל דבר לעניין שלשלם הנוחות מציגים אותו המתנחלים כבית כנסת בלבד ולשם אותה נוחות הוא מוצג כך גם כאן. זו מכבסת מילים פוליטית ותו לא, ואין דבר שמעיד על כך טוב יותר מהנקודה הראשונה ומקריאת דף השיחה (הקצר) שמבהירים כיצד מביאים טיעונים מן היקב ומן הגורן כדי לכתוב עוד ערך פוליטי בכל מחיר.