משתמש:TheIsraeliSudrian/סומארי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

סומארי
Somari
קובץ:Somari (title screenshot).png
כללי
תאריך הוצאה 1994
סוגה פלטפורמה
פיתוח Hummer Team, תחת הכינוי Somari/Someri Team
הפצה .Ge De Industry co
דרישות תוכנה
מצבי משחק יחיד
דירוג לכל הגילאים

סומאריאנגלית: Somari) הוא חיקוי פיראטי של משחק הדגל של סגה, סוניק הקיפוד 1, שנוצר ל-NES ובעיקר נמכר באסיה, רוסיה, ובאזורים אחרים שבהם הופצו משחקים פיראטיים ל-NES ב-1994. במשחק מככבת דמות בשם "סומארי"- מריו של נינטנדו בנעליים של טיילס. השם של הדמות הוא הלחם של סו-ניק ומרי-ו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה של סומארי מבוססת כמעט לגמרי על זו של המשחק הראשון של סוניק. סומארי ההרפתקן, שרברב איטלקי שנראה כמו מריו, הלך לאיבוד בצינורות שלו והגיע לעולמו של סוניק. כשהוא חוקר את הסביבה, סומארי פוגש מספר של חיות רובוטיות שמתחילות לתקוף אותו. הרובוטים האלו, היצירות של ד"ר רובוטניק המטורף, הם חלק מתוכנית להפוך את כל החיות (כולל ארנבות ודרורים) לרובוטים רשעים. בניסיון לעצור את המהפכה, סומארי עובר דרך ששה אזורים, לכולם שלושה חלקים - כדי להביס את ד"ר רובוטניק. סומארי עובר דרך גרין היל זון, מארבל זון, ספרינג יארד זון, לבירינת' זון, סטאר לייט זון, והאזור האחרון (אין סקראפ בריין). בדרכו, סומארי מביס חבורות של רובוטים רשעים ונלחם בד"ר רובוטניק עצמו חמש פעמים. אחרי שד"ר רובוטניק מובס, סומארי משחרר את הארנבות, דרורים וחיות רגילות אחרות. בסוף המשחק מופיע ד"ר רובוטניק מלהטט את יהלומי הכאוס ואומר "אני אחזור".

המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק סומארי הוא חיקוי פיראטי לסוניק הקיפוד 1, ולכן, השחקן יכול לרוץ במהירות גבוהה, בקירוב במהירות שרץ סוניק, מסוגל לקפוץ כמו סוניק, ואפילו מסוגל לבצע את דהירת הגלגול, יכולת שמבוצעת מאז המשחק סוניק הקיפוד 2, האויבים והשלבים מועתקים ממשחק הג'נסיס, ואם סומארי נפגע מאויב ובידו יותר מ-3 טבעות, הוא ייאבד רק 3 טבעות, והמד ייראה שיש 0 טבעות. השלבים די שונים ממה שהיו במשחק המקורי, ודרגת הקושי עלתה, למשל: בשלב הראשון ניתן למצוא שלל של טבעות, שלא ניתן למצוא בסוניק הקיפוד 1, וניתן להיפגע בקלות כשמתחילים את השלב הראשון. כדי להיכנס לשלבים מיוחדים, על השחקן להשיג 100 טבעות (50 בסוניק 1), משהו שקשה להשיג בגלל רמת הקושי הגבוהה. בשלבים אלה, בניגוד לסוניק 1, אין יהלומי כאוס, אף על פי שניתן למצוא ב-Sound Test של המשחק (שמוזכר בפסקה למטה) את הצליל של השגת יהלום כאוס, מה שמעיד שהם היו אמורים להופיע במשחק, כגון סקראפ בריין זון, אשר לא היה גמור, אבל ניתן למצוא אותו באמצעות Save States (שמירת מצב). הצליל מופיע במשחק פיראטי אחר שנקרא Kart Fighter, וניתן לשמוע אותו כשמתחילים את המשחק.

במשחק זה ניתן למצוא באמצעות קוד מיוחד מסך של בחירת שלבים, הכולל בתוכו אפשרות ניסיון צלילים (Sound Test). ניתן למצוא שם שגיאות כתיב: במקום ספרינג יארד (Spring Yard) כתוב ספרינג יאנד (Spring Yand) ובמקום השלב המיוחד, ספיישל סטייג' (Special Stage) כתוב ספאישל סטייג' (Spacial stage).

חיקויים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק סומארי ראו אור מספר של חיקויים, כגון, סוניק הקיפוד (קרוי גם Sonic 3d Blast 5), אשר מחליף את השחקן בסוניק, מחליף את המסך הראשי ומתחיל בספרינג יארד זון. ישנו גם חיקוי דומה שנקרא "סוניק ונאקלס 5" (Sonic & Knuckles 5) שמחליף את המסך הראשי ואת המוזיקה שלו, ויש גם חיקוי למשחק זה: Sonic 3d Blast 6, שמשנה את המסך הראשי, מוסיף לו את המילים Press Start, מוסיף מסך התחלה אחרי המסך הראשי ומתחיל במארבל זון, ודה האמר (The Hummer), שמחליף את המסך הראשי ואת השחקן. ניתן למצוא את דה האמר בקלטת מיוחדת שלהם שכוללת 15 משחקים, ובנוסף לכך, ישנה גרסה של דה האמר בחיקוי פיראטי ל-NES שנקרא Samuri.בגרסה זאת, השלבים נפרדים אחד מהשני, הרקע והאדמה שונים.

החיקוי הכי מקיף נקרא דורימון (Doreamon) שנוצר על ידי Waixing, ומחליף את הכל: המוזיקה, הגרפיקה והסאונדים, לדוגמה: השחקן הוא דורימון, הרשע הוא רובוטניק עם מסכה של בולדוג (למרות שלא מבחינים בזה) וכו'. בחיקוי זה המסך בו רובוטניק מלהטט את יהלומי הכאוס מוחלף בקרדיטים, שכמו כל הטקסט במשחק, כתובים בסינית.

לאחרונה התגלה חיקוי חדש בשם Pac Hogs, המחליף את השחקן בפק-מן וגם משתמש בגרפיקת מהמשחק Pac In Time.