משתמש:The1the1the1/ בעקבות הבית הנעלם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעקבות הבית הנעלם הוא ספר שנכתב על ידי הסופרת אורה מורג, המספר את סיפורו של בנימין זאב הרצל. הספר זכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער תשס"ה, והוצא לאור על ידי "כתר" בשנת 2004. הספר אויר על ידי יעקב גוטרמן.

הספר זכה לפופולריות רבה. הוא מבוסס על חיי הרצל וייצג את דמותו כדמות חיה וכאדם שיש לו גם חוש הומור: הוא חי בסיפורה של מורג, ובכך היא קירבה אותו אל לב קוראיו.

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית הספר הסתיים, ודריה, תומר והמספר היו בדרכם חזרה הביתה. לפתע ראו בית אבן הרוס ומפורק, והחליטו לחזור אליו למחרת. כשהגיעו בפעם השנייה, המגרש התרוקן ולא היה זכר לקירות האבנים. הם מצאו שלטים בין ההריסות המקשרים את ההריסות לעבר עמיהם (כדוגמת- "נשמור על ההיסטוריה של עצמנו. לא ניתן להרוס את העבר!"), שסיקרנו את הילדים, והשלישייה מצאה את עצמה חוזרות לאיזור זה לחקירות נוספות. בהמשך אותו יום, מצאו קופסא חלודה, הדומה לתיבת כלי עבודה, שאיכסנה בתוכה שעון כסוף, עגול וגדול.

הילדים מצאו את שעונו של הרצל, והחליטו לחקור על הנושא ולהעמיק בתולדות הרצל.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הילדים: חובבי לימודים והיסטוריה. חכמים (יענו יודעים להפעיל דברים), מסוקרנים מדברים לא מסקרנים.

עדי-

נחי-

דריה- טובת מראה, ילדה טובה, כיפית

תומר- "החתיך של השכבה",

המספר- ביישן, שמנמן, בעל משקפיים, לא חברתי ככ, מחבב את דריה,

גברת קלריסה- אופי רגזני, מרוכזת במטרותיה (כנראה)

על הסופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורה מורג נולדה ב-11 באוגוסט 1943 בחיפה, וגדלה בבת גלים. היא סופרת לילדים ונוער ושחקנית לשעבר. מורג כתבה ספרי שירה ופרוזה לילדים ולמבוגרים, תרגמה ספרים לעברית ועוד..

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורה מורג רקחה מחומריה האמיתיים של המציאות סיפור סוחף ומרתק, המכיל מתח, היסטוריה, הרפתקה ו...אהבה. ספריה הקודמים - "מאה תפוחים חדשים כולל מע"מ", "החטיפה מן המנזר", "תומר כ"ץ ילד מומלץ" ועוד רבים אחרים - זכו להצלחה רבה בקרב ילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של The1the1the1.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של The1the1the1.