משתמש:SocialTechWorker/שומרי הגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


ארגון שומרי הגן הוא חברה לתועלת הציבור העוסקת בחינוך ובהדרכה של ילדים ומבוגרים בדרך המתבססת על מיומנויות של ציידים-לקטים ככלי ל'חיבור' האדם לעצמו, לאחר, ולתפקידו במערכת האקולוגית. לפי תפיסת הארגון חיבור זה קשור למציאת היעוד האישי של היחיד ולתפקידו בעולם.

הארגון הוקם בישראל בשנת 2000 ועסק בהכשרה של מדריכים בהדרכה והוראה בטבע דרך לימוד מיומנויות חיים של חברות ציידים לקטים. מיומנויות אלה כוללות, בין השאר, ליקוט צמחי בר למאכל, גששות, הקמת מחסות מחומרים טבעיים, סיתות באבני צור, כלים לתקשורת בקבוצה ועוד.

נכון לשנת 2024 לארגון כ2,000 חניכים ברחבי הארץ המשתתפים בחוגים ומסגרות חינוך ביתי וישנם שני בתי ספר יער בהם מרבית המורים הם בוגרים של תוכניות ההכשרה של הארגון והם עובדים בשיתוף פעולה בניסוח תכני הלימוד[1][2]. כמו כן, הארגון מפעיל יחד עם מכללת אורנים תוכנית הכשרה למורים בבתי-ספר יער[3].

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מראשית שנות ה-90 עופר ישראלי ויעל פינקרפלד עסקו בלמידה והוראה של מיומנויות של ציידים לקטים. השניים, שהיו זוג, למדו במשך מספר שנים מיומנויות אלה מטום בראון ג'וניור, מומחה אמריקאי לגששות ומיומנויות קיום בטבע.תחילה בהולנד בה חיו במסגרת ארגון insight out אותו הקימו. בשנת 2000 שבו לישראל והקימו את ארגון שומרי הגן. הארגון הוקם כארגון אקטיביסטי אשר מטרתו לקדם ערכים של שמירה על הטבע, קיימות, וכבוד הדדי בין בני אדם.


עופר ישראלי פגש את טום כחלק ממסע של חיפוש אחר חיבור עמוק ורוחני לעולם שסביבו. מסע שהחל עת הדריך טיולים בסיני וניסה להשתמש באוסף כלים פשוטים שהמציא כדי לחבר אנשים לעולם "מעבר למילים"...

מתחילת שנות ה90 למד עופר מטום וממורים אחרים מיומנויות פיזיות ורוחניות של תרבויות אדמה. בשנת 95 הקים בהולנד, בה חי עם משפחתו, את בית הספר INSIGHT OUT במסגרתו העביר את הידע באירופה ובישראל.

בשנת 2000 שב עופר לישראל ויחד עם אשתו יעל פינקרפלד הקימו את שומרי הגן.

בוגרי הקורס השנתי הראשון החלו בהדרכת ילדים בסוף השנה....

כיום מונה הארגון כ 100 מדריכים, שהוכשרו במסגרת הארגון, אשר מדריכים אלפי ילדים בקבוצות שונות ברחבי הארץ.

ארגון שומרי הגן הוקם בשנת 2000 ע"י עופר ישראלי ויעל פינקרפלד ישראלי

תפיסה חינוכית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כלי זה מציע דרך לחיות בעולם - דרך המקרבת אותנו לחיים באיזון עם סביבתנו (בני האדם, בעלי החיים, הצומח והדומם) באופן שמתאים לתקופתנו אנו.

כתפיסה חינוכית, אנו מאמינים כי התפתחות נאותה של יכולות בכל אחד משלושת המעגלים הללו תאפשר התפתחותו של אדם שלם החי באיזון עם סביבתו,

ותאפשר לאנשים לפתח קהילות מקיימות ומחנכות - הדרך בה נוכל להוריש עולם חי לילדינו.

הייחוד שלנו הנו בידע וביכולת לשלב את שלושת המעגלים האלו בכל תחומי הפעילות.

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    [1]
  2. ^ חנוך ביער על פי דרכו, באתר הוצאת אדם עולם, ‏2021-06-07
  3. ^ חינוך יער - מחנכי יער, באתר www.oranim.ac.il