משתמש:Shykush/חוזה סילבה (פאראפסיכולוג)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חוזה סילבה

חוזה סילבה (באנגלית: José Silva ‏; 11 באוגוסט 1914 - 7 בפברואר 1999) היה פאראפסיכולוג אמריקאי אוטודידקט ומחבר " שיטת סילבה" ו"מערכת ה- ESP של Silva UltraMind ", שנועד לעזור לאנשים להגביר את מנת המשכל שלהם, לפתח כישורים נפשיים, לפתח יכולת לרפא גם את עצמם וגם את האחרים מרחוק, באמצעות כוחות לא ידועים למדע.

חייו המוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוזה סילבה נולד בלרדו, טקסס . הוא ואחותו הגדולה ואחיו הצעיר גודלו על ידי סבתם. סילבה פרנסה את המשפחה מגיל 6 על ידי מכירת עיתונים, נעליים נוצצות וביצוע עבודות משונות. הוא מעולם לא למד בבית הספר כתלמיד, אלא למד לקרוא ולכתוב כשצפה באחותו ובאחיו כשהכינו שיעורי בית. סילבה הצליח ללמוד קורס בהתכתבות בנושא תיקון רדיו באמצעות הסכם עם הספר בעיר, במסגרתו שלם הספר את השיעורים לסילבה, וסילבה השיג את הדיפלומה על שמו הספר.[דרוש מקור]

בגיל חמש עשרה החל סילבה לתקן מכשירי קשר ובנה עסק מצליח אותו ניהל במשך 40 השנים הבאות, שהופסק רק על ידי השירות הצבאי.[דרוש מקור].

שירות מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת העולם השנייה הצטרף סילבה לחיל האותות . בהשראתו הוא נבדק על ידי פסיכיאטר בצבא. לאחר שהתעניין בשאלותיו המוזרות של הפסיכיאטר, בירר סילבה אודות ספר על היפנוזה שישב על מדף הספרים של הפסיכיאטר. כתוצאה מכך החל סילבה ללמוד פסיכולוגיה ובמיוחד את אופי ההצעה והתפיסה המהפנטים במצבים שהשתנו. בזמן שהיה בחיל האותות, סילבה למד אלקטרוניקה מתקדמת והפך למדריך.

כששוחרר סילבה, הוא חזר לעסקי תיקוני הרדיו שלו. מכללת ג'וניור לרדו החדשה שהוקמה ביקשה ממנו ליצור תוכנית הכשרה בתחום האלקטרוניקה לבית הספר. חמש שנים לאחר מכן, עם התפשטות הטלוויזיה, עסק תיקוניו החל לפרוח וסילבה סיים את קריירת ההוראה.[דרוש מקור]

קריירה בפרפסיכולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות הארבעים פיתח סילבה מערך טכניקות שבאמצעותן הוא התכוון לשנות את מנת המשכל של ילדיו ולפתח את יכולותיהם הנפשיות[1]. 'ניסויי המוח' שלו התבססו על הרקע שלו בתחום האלקטרוניקה וקריאת הפסיכולוגיה. הוא קרא על גלי אלפא והפעילות החשמלית במוח האנושי וקנה אלקטרואנצפלוגרף (EEG). הוא גילה שאזור אחד במוח, החלק שמייצר פעילות של גלי מוח אלפא, היה חזק יותר מהאחרים. זה הצביע בפניו כי העכבה החשמלית של אזור זה במוח נמוכה יותר, ולכן תפעל בצורה יעילה יותר.

מכיוון שחלק זה של המוח פעל בצורה יעילה יותר, סילבה האמין שהוא יכול לקבל ולאחסן מידע נוסף. הבעיה המכריעה עבור סילבה הייתה לשמור על המיינד ערני בתדרים אלה, שקשורים יותר לחלום בהקיץ ולשינה מאשר לפעילות מעשית.

סילבה התנסה בהיפנוזה, אך בעוד שהיפנוזה הפכה את הנפש לקליטה יותר, הוא הרגיש שיש צורך בשליטה פרטנית רבה יותר לשיפור תפקוד המוח. הוא התנסה בהמשך בתרגילי אימון מנטלי כדי להשקיט את המוח ובכל זאת לשמור עליו ערני יותר באופן עצמאי מאשר בהיפנוזה. זה, כך נימק, יוביל לשיפור הזיכרון בשילוב הבנה ומכאן לציוני IQ גבוהים יותר.

התרגילים שמהם התפתחו הטכניקות של סילבה קראו לריכוז רגוע ולהדמיה נפשית חיה ודרכים להגיע לרמות נמוכות יותר. הוא האמין שרמות אלה הוכיחו יעילות יותר בלמידה מאשר הרמה הערה לחלוטין, או גל הבטא . ההוכחה עבור סילבה הייתה שבתקופה של שלוש השנים בהן עבד עם ילדיו לפיתוח הטכניקות שלו, הציונים שלהם בבית הספר השתפרו מאוד.[דרוש מקור].

ניסיון ב- ESP[עריכת קוד מקור | עריכה]

הניסיון המדווח הראשון של סילבה עם ESP (בדרך כלל המונח מתייחס לתפיסה חוץ חושית, אך סילבה העדיף לקרוא לזה תפיסה חושית יעילה) התרחש ערב אחד בשנת 1953, בעוד שבתו הייתה ב"רמת האלפא "שלה. סילבה חקר את בתו על עבודתה בבית הספר, וכשהיא ענתה על כל שאלה, הוא מסגר את השאלה הבאה במוחו, לפני ששאל את השאלה בעל פה. סילבה דיווח כי בתו החלה לתת את התשובות לשאלות שגיבש במוחו לפני שהוא אמר אותן במילים.

בתקופה זו, ESP הפך להיות נושא לחקירה מדעית, בעיקר באמצעות עבודתו שפורסמה של ד"ר JB Rhine מאוניברסיטת Duke . סילבה כתב לריין כדי לדווח שהוא אימן את בתו לעסוק ב- ESP . בתגובתו ציין ריין כי ייתכן שבתו של סילבה הייתה יכולת נפשית מיוחדת זו לפני האימון, וכי לא התרגול שלו הוא שיצר אצלה את היכולת הזו. לאחר מכן עבד סילבה לשחזר את תוצאותיו, ובמהלך עשר השנים הבאות אימן שלושים ותשעה תושבי לרדו, ילדים ומבוגרים, והמשיך לחדד את התהליך שלו. הוא האמין שפיתח שיטה ללמד כל אחד להשתמש ב- ESP .[דרוש מקור].

השיטה של סילבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקורית של סילבה ESP שיטת אימון לקחה 40 עד 48 שעות כדי להשלים. השיטה כפי שמקודמת כיום צומצמה ל- 18 עד 20 שעות באמצעות חידוד לכאורה של הטכניקה. דיווחים עכשוויים מצביעים על כך שמתרגלים בעלי יכולת במיוחד דורשים פחות מ -12 עד 14 שעות.[דרוש מקור]

סילבה כתב ספר, אתה המרפא, כיצד להשתמש בשיטת Silva Mind Control כדי לרפא את עצמך ואחרים. הוא גם הקים את האגודה האקומנית לפסיכולוגיה בע"מ כדי להגן על המשתמשים מפני טענות של עיסוק ברפואה ללא רישיון .

מאמר של הניו יורק טיימס ב- 16 באפריל 1972 ("האם האדם יכול לשלוט במוחו") דיווח כי מחקר באוניברסיטת טריניטי הראה כי סטודנטים שהוכשרו בבקרת תודעה אכן השיגו רמה גבוהה של ייצור ברמת אלפא. עוד צוין כי מכללת CW פוסט ומכללת קניסיוס יציעו קורסים בשיטות של סילבה.[דרוש מקור].

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שיטת סילבה לשיפור הצד השני של המוח (מתורגם, הוצאת סטימצקי).

פטירתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סילבה נפטר בשלווה בפברואר 1999, בן 84. מערכת ה- ESP של Silva UltraMind הייתה יצירתו הסופית והושלמה זמן קצר לפני מותו.

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Carroll, Robert Todd (2003). "Silva Method". The skeptic's dictionary. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN 0471480886. OCLC 55751218.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:מיסטיקנים קטגוריה:נפטרים ב-1999 קטגוריה:ילידי 1914 קטגוריה:אמריקאים ממוצא פורטוגזי