משתמש:Ronlevy777/יוגת הלב הטיבטית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: פרסומת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: פרסומת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

יוגת הלב הטיבטית הינה שיטת תרגול יחודית שהגיעה לטיבט מהמסורת של מאסטר נארופה, יוגי שחי בהודו במאה ה-11 לספירה, ופותחה על ידם.

מקורות תרגול היוגה הטיבטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטיבטים נהגו לתרגל את היוגה בסתר. רק המצטיינים שהשלימו לימודים של מעל 20 שנה במנזרים והשיגו תואר גֶשֶה (מקביל לתואר דוקטור אצלנו), זכו ללמוד ולתרגל את היוגה. יוגת הלב הטיבטית משלבת מדיטציות ייחודיות ואסאנות יוגיות, צירוף של עבודה חיצונית ועבודה פנימית, אשר לו השפעה עוצמתית וטרנספורמטיבית על הגוף ועל התודעה.

היוגה הטיבטית במערב[עריכת קוד מקור | עריכה]

היום, כ-1000 שנה מאוחר יותר, גשה מייקל רואץ', האמריקאי הראשון שקיבל את התואר גשה, הונחה על ידי מוריו ללמד את היוגה הטיבטית לאנשי המערב. הידע העצום והסודי שנצבר על ידי היוגים של טיבט, לוקט מכתבים עתיקים ועובד על ידי גשה מייקל רואץ' ולאמה קריסטי מקנאלי ל-8 סדרות של יוגת הלב הטיבטית, כשלכל אחת מהן מוטיב שונה וחשוב בהתפתחותנו הרוחנית. סדרות אלו מעוררות עניין רב באסיה ובמערב. יוגת הלב הטיבטית היא מערך של שמונה סדרות מוגדרות. כל סידרה היא שילוב של תרגול יוגה ופילוסופיה בקורס של מעל 20 שעות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


[[קטגוריה:יוגה|*]] [[קטגוריה:הודו: דת ופילוסופיה]] [[קטגוריה:מדיטציה]] [[קטגוריה:רפואה אלטרנטיבית]] [[קטגוריה:כושר גופני]]