משתמש:Roi1689/בת מונטסומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{עריכה}} בת מונטסומה הוא ספר שנכתב על ידי הסופר הבריטי הנרי ריידר הגרד בשנת 1893. בשנת 1935 תורגם לראשונה לעברית על ידי מ"ז ולפובסקי. הספר מספר על התקופה, שבין המאה ה-15 למאה ה-16, ומעלה את סיפור חייו של תומס ווינגפילד, אנגלי שבא לנקום את מותה של אמו.

תוכן העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומס ווינגפילד שיוצא לנקום את נקמת אימו שנרצחה על ידי חואן דה גרסייה. חואן דה גרסייה הוא איש ממוצא ספרדי שאהב את אימו של תומס. בגלל שהיא לא אהבה אותו הוא הרג אותה. תומס מגלה זאת ויוצא לספרד כדי להרוג אותו. כשמגיע לספרד הוא מתעשר בזכות העבודה שלו כרופא. הוא רודף אחרי דה גרסייה לאיים הקריביים. דה גרסייה מצא את תומס וזרק אותו לים. תומס הגיע בשחייה לאדמת מקסיקו. כאשר הוא מגיע לאדמת מקסיקו מוצאים אותו כמה אינדיאנים שרוצים לעלות אותו קורבן לאל השמש האצטקי. מלך האצטקים מונטסומה, רצה לראות אדם לבן מקרוב והביא אותו לעיר הבירה של עמו. תומס נעשה לאל בממלכה, מתחבר עם הנסיך של האצטקים ומתחתן עם בתו של מונטסומה, אוטומי. מונטסומה ששמע שהספרדים הלבנים באו הוא מקדם אותם בזהב ובכסף וזה גורם לספרדים לפתוח במלחמה כדי לכבוש את האדמה שעליה יש את כל הכסף הזה. בראש הצבא הספרדי עמד קורטס. הוא מחזיק את תומס בשבי. הוא נותן לדה גרסייה אויבו של תומס לשמור עליו. בלילה, אחת מהאינדיאניות עוזרת לתומס לברוח. כעבור מספר שנים תומס נוקם את נקמתו בדה גרסייה. הוא רודף אחרי דה גרסייה במעלה הר געש ודחף אותו לתוך הר הגעש.

הרעיון שמאחורי הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מהדמויות בסיפור הן אמיתיות. הסיפור עצמו, רובו מסופר על רקע היסטורי אמיתי. באמת הספרדים כבשו את אמריקה הדרומית והרגו כמעט את כל העם האצטקי. כמו כן דמויות כמו: הרנאן קורטס או המלך מונטסומה שהם דמויות אמיתיות מאותה התקופה.

[[קטגוריה:ספרים בריטיים]] [[en:Montezuma's Daughter]] [[ka:მონტესუმას ასული]] [[ru:Дочь Монтесумы]]