משתמש:Rhone/עמוק באדמה - עלילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמוק באדמה

עמוק באדמה היא סדרת דרמה המשכית אמריקאית העוסקת בנושא המוות שמועבר דרך בית לוויות משפחתי בלוס אנג'לס ונוצרה על ידי אלן בול.

הסדרה נפתחת במותו של ראש משפחת פישר ומנהל בית ההלוויות פישר ובניו, נתניאל פישר. בעקבות מותו מקבלים לידיהם את ניהול העסק שני בניו - האח הבכור, נתניאל (נייט) והאח האמצעי דייוויד. משפחת פישר כוללת גם את האם רות והאחות הקטנה קלייר. לעלילה מצטרפים חברים שונים של המשפחה: פדריקו דיאז שעובד בבית ההלוויות, ברנדה צ'נווית, חברתו לסירוגין של נייט וקית צ'ארלס, בן זוגו של דייוויד. במהלך הסדרה הדמויות עוברות טלטלות רבות של סבל וצער לצד הומור וצחוק. הסדרה מאופיינת כמולטי-ז'אנר, ואלן בול מוצא לנכון לתאר אותה כ"הסדרה היחידה שברגע אחד אתה מוצא את עצמך מתפוצץ מצחוק וברגע השני אתה חווה כאב וצער ומתפרק בבכי".

העונה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:SFU-Pilot.jpg
משפחת פישר בהלוויתו של נתניאל

הפרק הראשון של הסדרה נפתח במותו הפתאומי של אב המשפחה, נתניאל, הנהרג בתאונת דרכים בזמן שנסע לאסוף את נייט משדה התעופה. נייט מכיר את ברנדה על המטוס בחזרתו מסיאטל אשר מקיימים יחסי מין מאולתרים בשדה התעופה. קלייר נמשכת לבחור בשם גבריאל (גייב), אשר מכור לסמים. לאחר שהיא שוכבת איתו, הוא מפיץ שמועה בבית הספר שהיא מצצה לו את כפות הרגליים, וכתוצאה מכך גונבת כף רגל של גופת אדם מבית הלוויות ומכניסה לו אותה לתאו האישי בבית הספר. הם נפרדים, ובהמשך עוזרת לו להתמודד עם מות אחיו בן ה-6. דיוויד מנהל מערכת יחסים הומוסקסואלית עם קית' בסתר. הם מתקשים לשמור על מערכת יחסיהם מפני שדייויד הומו בארון. הם נפרדים ושומרים על קשר, וביינתים דיוויד מקיים יחסי מין מזדמנים עם הומוסקסואלים מהאינטרנט וזונות ממין זכר. רות', אכולת רגשות האשמה על בגידתה בבעלה המנוח עם היירם, נפרדת ממנו אך חוזרת אליו לאחר שהיא חשה בבדידות. מחזר אחריה גבר נוסף, ספק הפרחים להלוויות, ניקולאי, אצלו היא גם עובדת לראשונה בחייה. נייט וברנדה נאלצים להתמודד עם בילי, אחיה של ברנדה, הקנאי למערכת יחסיהם מפני שהוא מאוהב בה. נייט נאלץ להתמודד כמו כן עם קבלת מחצית מהעסק המשפחתי בו הוא לא מעוניין. פדריקו, חונט בבית הלוויות, עוזב את העסק לזמן קצר לטובת רשת בית לוויות מתחרה אך חוזר לאחר שקיבל העלאה במשכורת. במהלך העונה נולד לו בן שני. בילי, אחיה הפסיכופט של ברנדה נכנס לאשפוז לאחר שתקף את נייט וברנדה. בסוף העונה ברנדה מציעה לנייט שעליהם להתחיל לחשוב על חתונה. השניים מתעמתים במהלך נהיגה והם מתערבים בתאונת דרכים, דבר הגורם להם להעריך את אהבתם. לאחר בדיקות שגרתיות שנערכו לאחר התאונה, נייט מגלה כי יש לו גידול מוחי.

העונה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתרחשת כמספר שבועות לאחר סיום העונה הראשונה, בה נייט נאלץ להתמודד עם מחלתו שעלולה להתפרץ בכל רגע. רות' בוחרת בניקולאי, מוכר הפרחים הרוסי במערכת יחסים שלא מחזיקה יותר מדי זמן. קלייר נשארת עם גבריאל לאחר שמגלה את כל מעשי העבריינות שעשה, ולאחר שירה בבן אדם דרך חלון רכבה. דרכה של השניים מתפצלת. קית' ודיוויד חוזרים ומגדלים את אחיינתו של קית', טיילור, לאחר שאמה עוברת למרכז גמילה מסמים. קליינטית זונה של ברנדה משפיעה עלייה לרעה, וזו מתחילה לקיים יחסי מין מזדמנים עם גברים אקראיים שפוגשת. נייט נוסע לסיאטל לאסוף גופה, ושם מתארח אצל ידידה מהעבר, ליסה. השניים מקיימים יחסי מין ובהמשך העונה מתגלה כי היא נכנסה ממנו להיריון. בסיום העונה, רות' מגלה כי היא סבתא למאיה, בתם המשותפת לנייט וליסה. קית' מתפטר מעבודו כשוטר לאחר שהכה בן אדם. נייט וברנדה נפרדים לאחר שהוא מגלה על מעלליה המיניים, ולאחר שהיא מגלה על בגידתו עם ליסה ועשיית בתם המשותפת. פדריקו קונה 25% מהעסק והופך לשותף עם נייט ודיוויד. קלייר מסיימת את לימודי התיכון ונייט מתאשפץ בניתוח עקב מחלתו, דבר שעלול לגרום למותו.

העונה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השלישית מתרחשת כשבעה חודשים לאחר סיום העונה הקודמת. נייט נשוי באושר לליסה, שהתחתנו מספר חודשים לפני כן ומגדלים את בתם מאיה. קלייר מתחילה לימודיה בבית הספר לאומנות. ברנדה יוצרת קשר עם נייט לאחר מספר חודשים של ניתוק מוחלט, אך השניים לא מתקרבים. בנוסף אביה, ברנרד, נפטר ממחלת הסרטן, מה שגורם לנייט ללכת לנחם אותה. דיוויד וקית' הולכים לטיפול זוגי על מנת לפתור את בעיותיהם. נייט וליסה מתקשים לגדל יחדיו את מאיה, שוקלים להיפרד אך מחליטים להישאר יחד. פדריקו נאלץ להתמודד עם דיכאונה של אשתו ונסה לאחר מות חמותו. קלייר מנהלת מערכת יחסים עם ראסל, ידידה לבית הספר לאומנות ונפרדת ממנו לאחר שמגלה כי קיים יחסי מין עם המרצה. קלייר מגלה כי היא בהריון ממנו וממהרת לעשות הפלה. רות' מנהלת יחסים משונה עם ארתור, עובד חדש בבית הלוויות. בסוף העונה היא פוגשת את ג'ורג' סיבלי במהלך הלוויה, והשניים מחליטים להתחתן. ברנדה עוברת לגור לבדה בדירה שכורה לאחר שמוצאת את אמה מקיימת יחסי מין עם המורה של קלייר בביתם. ליסה יוצאת לטיול לאחותה בארב, אליה לא הגיעה מעולם. בפרקים האחרונים מתפתחת תעלומה סביב קיומה, ובפרק האחרון נמצאת גופתה, ללא סימנים לסיבת מותה. נייט מוצא ניחומים אצל ברנדה.

העונה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה הרביעית נייט מתקשה לעכל את מות אשתו. הוא נאלץ לגדל את מאיה לבדו בבית הלוויות. פדריקו מפתח מערכת יחסים המבוססת על חברות עם חשפנית בשם סופיה, מאחורי גבה של אשתו. קלייר ממשיכה בלימודי האומנות ומכירה חברים חדשים, ואף חברה מיוחדת אחת המנהלת עמה רומן לסבי קצר. דיוויד אוסף טרמפיסט שחוטף אותו וגונב את רכבו. נייט פורש מבית הלוויות לזמן קצר, למצוא עבודה מלאת חיים וחוזר לאחר הטראומה שחווה דיוויד. רות' לומדת לחיות עם בעלה השני, ג'ורג', ומגלה כי יש לה עוד הרבה מה ללמוד עליו. ברנדה מנהלת מערכת יחסים עם ג'ו, השכן לדירתה. במהלך העונה היא עוברת לגור איתו, ומיד לאחר מכן הוא תופס אותה מקיימת יחסי מין עם נייט והשניים נפרדים. קית' עובד בתור שומר ראש לסלבריטאים. ונסה חושדת בריקו, ולאחר שהיא מגלה על יחסיו עם סופיה השניים נפרדים. ריקו עובר לגור בבית הלוויות. במהלך העונה נייט מתחיל להשתגע ומרגיש שהוא מאבד את עצמו. במהלך סוף העונה, רות' מגלה שג'ורג' הוא חולה נפש. נייט נוסע לבית אחותה של ליסה על מנת למצוא תשובות למותה, אך גם לאחר שבעלה מתאבד, עדיין נותר ללא תשובה חד משמעית. נייט וברנדה מתאחדים והשניים מחליטים להתחתן ולהביא ילד לעולם.

העונה החמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלייר ונייט בפרק האחרון של הסדרה

העונה החמישית נפתחת מספר חודשים לאחר העונה הקודמת, בחתונתם של נייט וברנדה ההרה, שמהר מאוד עוברת הפלה טבעית. ג'ורג' חוזר מאשפוז בבית החולים ורות' נאלצת לטפל בבעלה החולה נפשית. נייט וברנדה נכנסים להריון מחדש. דיוויד וקית', לאחר מאמצים ממושכים, מאמצים שני ילדים - דורל ואנתוני ומתקשים לטפל בהם. ברנדה הופכת לפסיכולוגית. פדריקו מתחיל בחייו החדשים כרווק, אך לא להרבה זמן ומתאחד עם ונסה מחדש. קלייר מנהלת מערכת יחסים עם בילי, אחיה הפסיכופט של ברנדה אך השניים נפרדים לאחר שהיא מגלה שהוא הפסיק לקחת את תרופותיו. בתו של ג'ורג', מגי, עוברת ללוס אנג'לס על מנת לעזור לרות' לטפל בו. נייט וברנדה מרגישים מרוחקים אחד מהשני במערכת יחסיהם. כאשר נייט בוגד בברנדה עם אחותו החורגת מגי, הוא עובר התקף ממחלתו ונכנס לתרדמת, שממנה הוא מתעורר לאחר כמה שעות. הוא מספר לברנדה שהוא לא מצטער על שום דבר ושהוא רוצה להתגרש. בסיום הפרק נייט מת ממחלתו. לאחר מותו של נייט בני המשפחה מתקשה להמשיך בחייהם. ברנדה מגדלת את מאיה, בתו של נייט לבדה ויולדת את בתו השנייה, וילה, חודשיים לפני הזמן. רות' מחליטה לעבור לגור אצל אחותה, שרה, ביחד עם חברתן בטינה. דיוויד וקית' עוברים לגור בבית הלוויות. פדריקו וונסה מחליטים לפתוח בית לוויות משלהם. קלייר מקבלת הזדמנות חד פעמית לעבוד בתור צלמת ועוזבת לגור בניו יורק.

פרק הסיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

כולם מחכים הוא פרק הסיום של הסדרה אשר היה לאחד הפרקים המוערכים ביותר על ידי מבקרים רבים [1] והוגדר כפרק הסיום הטוב ביותר של סדרת טלוויזיה אי פעם [2].

הפרק, שאורכו כ-75 דקות סוגר קצוות עלילתיים ואת הסדרה כולה. בתחילת הפרק מוצגת הלידה של ברנדה (וכך למעשה הפך הפרק השני שלא מתחיל במוות), שיולדת כחודשיים לפני הזמן את בתה וילה. בהמשך הפרק קלייר מקבלת הצעת עבודה בניו יורק, ריקו ו-ונסה פותחים בית לוויות משלהם, קית' ודייויד עוברים לגור בבית הלוויות ורות' מחליטה לעבור לגור עם בטינה ושרה, אחותה. בסיום הפרק, המהווה את קטע סיום הסדרה כולה, מתקיימת ארוחת פרידה לקלייר וישנו סיקוונס בליווי השיר Breathe Me של סיה פרלר המתאר את העתיד של הדמויות ומראה את מותם. סצנת המוות של כל אחת מהדמויות מהווה משמעות רבה, וגרם לרבים ממבקרי הסדרה ומצופיה לרגשנות רבה.

רות' - רות' מתה בשנת 2025 בגיל 79, בשל גילה המאוחר ומוקפת על ידי ג'ורג', דייויד וקלייר. רגע לפני שנעצמות עיניה, חולפות בראשה תמונות של נתניאל ונייט.
קית' - קית' נרצח בשנת 2029 בגיל 61 במהלך שוד רכבו בחברת האבטחה החדשה שפתח.
דייויד - דייויד מת בשנת 2044 בגיל 75 עקב התקף לב במהלך פיקניק משפחתי. שניות לפני מותו הוא רואה את קית' בדמותו הצעירה.
ריקו - ריקו מת בשנת 2049 בגיל 75 עקב התקף לב במהלך שיט על ספינת תענוגות.
ברנדה - ברנדה מתה בשנת 2051 בגיל 82 בביתה, בזמן שיחה עם בילי, כנראה בשל גילה המאוחר.
קלייר - קלייר מתה בשנת 2085 בגיל 101 בביתה בשל גילה המאוחר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Best Series Finales", ugo.com
  2. ^ Rachel Cericola, "Happy Endings: The 6 Best TV Finales", The Fodder Network