משתמש:Razi1954/ראש שבט (צופים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

תבנית:מחפש מקורות הוסבה ואין להשתמש בה יותר! נא להשתמש בתבנית:מקורות. ראש השבט בתנועת הנוער הצופים העבריים הוא מתנדב בוגר, שהינו שליח של הדרג הציבורי בתנועה.

בחירת ראש שבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועמד לראש שבט יכול להיבחר מקרב ציבור ההורים בשבט או נציג ציבור אחר בעל זיקה לתנועה וניסיון ציבורי מתאים , מועמדותו נבחנת ע"י ההנהגה הארצית וזאת באמצעות ראש ההנהגה המקומית. על ראש השבט להיות דמות ציבורית וחינוכית התואמת את התפקיד והוא זכאי לתעודת יושר וללא רישום פלילי. כל מינוי ראש שבט הוא מינוי זמני לתקופה של עד 10 חודשים, במידה והמועמד יימצא מתאים לתפקידו יוארך המינוי לתקופה של 4 שנים.

הכשרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד עם כניסתו לתפקיד יעבור ראש השבט הכשרה. ההכשרה כוללת סמינר בין 3 פגישות יומיות במרכזי ההכשרה של הצופים. ההכשרה תינתן ע"י צוות הדרכה מוסמך של התנועה.


בסוף ההכשרה תינתן עניבה לבנה אפורה. במהלך תקופת כהונתו ישתתף ראש השבט בהשתלמויות ובסמינרים המיועדים לראשי שבטים.

תפקידו של ראש השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש השבט משמש נאמן ושליח ההנהגה הארצית בשבט הצופים במטרה לאפשר ולהרחיב את מסגרת הפעילות של השבט בקהילה. תפקיד ראש שבט הוא רחב ובפועל כל אחד יוצק תוכן ונופך לפי גישתו. ראש השבט ימנע מלהיות איש הביצוע בשבט ויאפשר למרכז השבט ולחניכי התנועה הבוגרת להיות המוציאים לפועל את מדיניות השבט והתנועה כיאה לתנועת נוער חינוכית. ראש השבט יהיה בקשר עם הורי החניכים, יהיה אחראי לגייס ולהפעיל קבוצה של הורים פעילים. מאחר וסטטיסטית ראש השבט מכהן בתפקידו כ-6, יותר מהבוגרים האחרים, כמו מרכז השבט והוא צובר במשך השנים את הידע הנרכש בשבט, הוא יעביר ידע זה למרכז חדש וליתר הבוגרים בשבט עם כניסתם לתפקיד. תפקידים נוספים

  • להיות בקשר עם ראשויות מקומיות, מנהלי בתי ספר ומתנ"סים הקשורים לפעילות של השבט.
  • לפקח על המערכת הכלכלית והכספית של השבט בהתאם לנהלי התנועה.
  • לגלות אחריות על פיתוח תודעת הבטיחות בשבט.
  • לגלות מעורבות בכל הנושאים החינוכיים של השבט.

סיום כהונתו של ראש השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראש השבט יכהן 4 שנים, בתום תקופה זאת יוכל ראש השבט לבקש הארכת המינוי ל-4 שנים נוספות. והיה וימצא במהלך תקופת הכהונה שראש השבט אינו ראוי לקיים בתפקידו יודיע לו ראש ההנהגה. במידה וראש השבט ירצה להפסיק את כהונתו לפני סיומה הוא יודיע על רצונו זה חצי שנה מראש ויעשה חפיפה מסודרת עם ראש השבט המחליף

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]