משתמש:PxN/suscbhht

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:אתר אינטרנט

פרמטרים [ בעלות וניהול ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

PxN
סוג פורומים קהילת פורומים
תקופת הפעילות תחילת שנת 2010 – הווה
מייסדים מתן זיני ,רביד לוי
בעלות רביד לוי (2010 - 2018)
Skythel פברואר 2016)
שירותים עיקריים פורומים,אחסוני אתרים,אחסוני שרתי משחק ועוד.
הרשמה חינם,ניתן לרכוש שירותים נוספים.
www.PxN.co.il

PxN הוא אתר קהילות פורומים השלישי בגודלו בישראל, לאחר תפוז אנשים וFXP. האתר מכיל מאות פורומים בנושאים שונים: החל מפורומים בנושאי ספורט, טלוויזיה ותחביבים, ועד למחשבים, ללימודים ולמוזיקה. באתר קיים מדרג תפקידים המבוסס על סמכויות ועל הרשאות, אשר ניתנות על ידי צוות ההנהלה הראשית. מספר צוותים אחראים על פעילות האתר: צוות האמון על הקמת מיזמים ותפעולם; צוות סיקורים, הכותבים סיקורים על מוצרים, סדרות טלוויזיה וכו'; צוות כתבים, אשר חבריו מפרסמים כתבות חדשותיות; צוות האמון על אירוח אישיות ציבוריות וצוות תמיכה טכנית; צוות הגהה, אשר אמון, בין היתר, על הגהת הכתבות, הידיעות והסיקורים השונים טרם יציאתם לאור בפני הגולשים; צוות תדמית ורייטינג שאחראי על פרסום האתר ברחבי הרשת וקבלת החלטות בנושא.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הוקם בינואר 2004 על ידי מתן ורביד כאתר חופשי "Free" על שרת אחסון אתרים חינמי ועל מערכת המבוססת על IPB. כחצי שנה לאחר עלייתו של האתר, הפופולריות שלו עלתה, תשתיות האתר שודרגו מערכת האתר שונתה לvBulletin וניתן שמו - "Matan". במאי 2005 שונה שם האתר ל־Skn, והתגבשה צורתו ב-2006 שודרגה מערכת האתר בשנית לגרסה מתקדמת יותר, ועיצוב האתר שונה בהתאם.

קובץ:הסמל של PxN חייזר.png
הסמל השני של PxN (הוחלף ביוני 2016)

במאי 2008 החליטו בעלי האתר אז(מתן ורביד)לסגור ולהפסיק את פעילות האתר,בשל בעיות וכשלים שנתקלו בהם,לכן גם האתר לא פעל והתחדש שוב רק בינואר 2010


בינואר 2010 הוחלט על החזרת האתר במתכונת חדשה ובשם חדש - PxN

האתר הוקם וחזר למסלול מלא רק בינואר 2010 בידי מתן זיני ורביד לוי , כאשר עידן תיכנת את האתר (רביד היה באותו משתמש עם מתן עד 2012)

במהלך אותה השנה האתר החל לצבור מאות כניסות לאתר והרבה מאוד דברים שפורסמו באתר הגיעו לתוצאות גבוהות מאוד בגוגל.

בינואר 2011 PxN החליפה עיצוב לעיצוב חדש שעיצב Virtnet בעלות גבוהה מאוד של כאלף שקלים, והקהילה הגיעה ל22,206 אשכולות ביולי 2011 ול- 100,612 הודעות.

כאשר הכניסות גדלו לאלפי כניסות מדי יום ויום, והקידום בגוגל גדל מאוד , כמות המשתמשים שגלשה באתר באותה עת עמדה על 2000 אנשים כל יום.

לקראת סוף 2011 חוותה קהילת PxN התקפות DDOS רבות על ידי אנשים שניסו לגרום למתן זיני לרצות לבד לסגור את האתר ולהפסיק את הפעילות של האתר , ואכן כך קרה,

בינואר 2011 קהילת PxN נסגרה לאחר שנתיים רצופות של פעילות , בשל התקפות DDOS, באותם שנים לא היו איחסונים שיכלו להדוף את ההתקפות החזקות שמקבלת PXN מדי יום בשל היותה הקהילה מקום שלישי בארץ, ובעיות במסד בו בזמן הקהילה הוצעה למכירה,באתרים רבים.

PxN לבסוף לא נמכרה וירדה מהרשת.

מאז היה ניסיון ב2013 ו-2015 על ידי אושר שוקרון להחזיר את הקהילה לאוויר עם מערכת מאפס לחלוטין , ניסיון שכשל ובבנובמבר 2013 אושר לא חידש את הדומין של PxN.

ב2016 רביד לוי פנה אל מתן זיני בניסיון להחזיר את PxN לאוויר בהשקעה כספית מצד רביד,

ומתן הסכים - רביד לוי ומתן זיני חזרו לעבוד יחדיו על PxN כאשר לכל אחד יש משתמש בעלים משלו , לא כפי שהיה בעבר שהיה רק למתן משתמש בעלים ורביד היה דרך המשתמש של מתן.

לאחר חודש מתן זיני החליט לעזוב את הרעיון מכיוון שהמשיכו הנפילות , ואז רביד לוי העביר את PxN לבעלות Skythel שבבעלותו,

וכך האתר עבר להגנות של Skythel ועד היום לא נפל פעם אחת.

בינואר 2018 הוחלט להחזיר את הקהילה מחדש ולהשקיע בעיצובים, סרטונים רשתות חברתיות וכו', ניסיון זה הופסק בעקבות ביצוע איחוד עם קהילת הגיימינג המתחרה Play-il, אשר ביצעה מיזוג של רביד לוי דוד בוזגלו לתוך קהילת Play-il בחודש יולי דוד החל במגעים עם רביד אשר פרש בהתנעה מחדש של הפרוייקט והפעם לתמיד, כיום האתר מנוהל ע"י חן גוך

בעזרתם ותמיכתם של דוד ורביד הקהילה הגיעה למספר הישגים חסרי תקדים, 1400 רשומים לערוץ היוטיוב הרשמי של הקהילה תוך חודש בלבד, כ400 עוקבים בעמוד האינסטרגם ו1000 לייקים בעמוד הפייסבוק החדש של הקהילה (נכון ל12 באוקטובר)

הקהילה החדשה מנוהלת ומאורגנת היטב ובין היתר שמה לעצמה מס' כללים בדגלה:

קהילת הגיימינג PxN תעזור לכל אדם ואדם אשר ירצה לשתף את מה שהוא מרגיש ותעזור במקרי חרם ע"י שיתוף מפורסמים אשר נרתמו למהלך.

מעל ל20 אנשי צוות באתר, שיתופים רבים מול גורמים רבים, קידום אורגני רב, ועוד.

כתובות שקשורות לקהילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Pxn קהילת פורומים

PxN למכירה - קישור לאשכול בHOSTS - לא תקף כבר, פורסם ב2011

ניסיון ב2013 לפתוח את הקהילה מחדש ללא אישור של בעלי האתר המקוריים

שרתי הCS הישנים של PXN מ2010 מפורסמים בFXP

דף הפייסבוק הרשמי של הקהילה מאז 2010

עמוד האינסטרגם הרשמי של הקהילה מאז 2018

ערוץ היוטיוב הרשמי של הקהילה מאז 2018