משתמש:OvedC/טיוטהB

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

מתבסס חלקית גם על משתמש:Hagaymosko/תיכון חדרה ועל טיוטה:תיכון חדרה

בית הספר תיכון חדרה
סמל בית הספר
סמל בית הספר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
בית ספר תיכון
מוטו "איתך כל הדרך אל ההצלחה"
תקופת הפעילות 1937–הווה (כ־87 שנים)
בעלי תפקידים
סגל
  • מנהלת חטיבה עליונה: יעל פז
  • מנהלת חטיבת הביניים: רויטל מנג'רסקי
  • מנהלת תיכון חדרה בית אליעזר: אהובה אלמדו
  • מנהל חטיבת הביניים תיכון בית אליעזר: אלי עמיר
תלמידים
3,000[1]
מיקום
מיקום רחוב לבזובסקי, חדרה
קואורדינטות 32.4402475,34.9122572
https://www.haderahigh.org.il/

תיכון חדרה הוא בית ספר תיכון על יסודי בחדרה, מהווה חלק מעמותת תיכון חדרה[2]. בית הספר הוקם בשנת 1937, בבית החקלאי, ומשם עבר לבית שניאורסון. בשנת 1953 עבר בית הספר למיקומו הנוכחי. לבית הספר שני קמפוסים: אחד במרכז העיר והשני בשכונת בית אליעזר[3].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הניסיונות להקים מוסד שיחנך את תלמידי המושבה חדרה החלו בראשית ה'תרנ"ד (1894). בעקבות כך, הוחלט באותה השנה, כי הגיע הזמן להקים בית ספר במושבה. בית הספר הראשון בחדרה הוקם בפינה הדרומית-מערבית של החאן. בפינה זו היו שני ספסלים לתלמידים ודוכן למורה.

בשנים הראשונות, הופסקו הלימודים בבית הספר לעיתים קרובות עקב מחלת הקדחת שהתפרצה בבית הספר ועקב מיעוט צוות ההוראה. בבית הספר הלימודים היו בעלי אופי דתי-מסורתי מובהק, כאשר פנו ההורים לרב אי"ה קוק וביקשו את התערבותו לחיזוק החינוך הדתי. הרב קוק אמנם פנה אל ועד המושבה וביקש "מלמד הגון מיוחד לענייני הקודש בשביל ילדי המושבה", אך ועד המושבה לא היה יכול לעמוד במשימה זו. מספר התלמידים היה מועט, ומורה אחד נאלץ ללמד שתיים או שלוש כיתות, כך שמספר השעות השעות שהועמד לכל כיתה היה מצומצם.

בעקבות מאורעות תרצ"ו (המרד הערבי הגדול), הורים שרצו לשלוח את בניהם ללימודי המשך מחוץ לחדרה הרגישו צורך עז בבית ספר תיכון מקומי. דוגמאות לפגיעה של המאורעות בתלמידי המושבה הייתה חדירת כנופיה ערבית לגבעת עדה, חטיפת משפחה בעתלית ויהודים שנרצחו בכל אתר, גם בפרדסי הסביבה ובדרך מחדרה לכפר חוגלה.

לקראת שנת ה'תש"א הציע ד"ר נוח שפירא לסגל המורים לעבוד בתנאים קואופרטיביים. המורים הסכימו להצעת דוקטור נח שפירא (שבבעלותו הייתה הגימנסיה הפרטית "עתיד"). בסוף שנת ה'תש"ב הודיע דוקטור שפירא על התפטרותו מהנהלת הגימנסיה. המורים שהסכימו להצעתו, התמנו למנהלי בית הספר. לקראת שנת הלימודים תש"ד הוקמה "אגודת בית הספר התיכון חדרה", ומכאן ואילך התנהל בית הספר כמוסד ציבורי "בית ספר תיכון חדרה" - בבעלותה של אגודה עות'מאנית (למעשה, אגודה של ההורים, שכן כל הורה שהכניס את בנו שילם לאגודה דמי חבר שהיקנו לו חברות באגודה).

עמותת תיכון חדרה מפעילה גם בית ספר תיכון ברחוב הר-הנגב בבית אליעזר[4], הכולל חטיבת ביניים[5] וחטיבה עליונה[6].

ב-2019 הוערך כבית ספר מצטיין על ידי משרד החינוך[7].

מבנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקמפוס החטיבה שוכנים מבנה המזכירות, מבני הלימוד ומגרש הספורט. בקמפוס התיכון נמצאים מבנה המזכירות ומבנה הלימוד.

מבנים נוספים כוללים את: אולם הספורט, אולם התרבות "רנה שני", לזכרה של רנה שני ואולם הספורט "וואקי".

ספריית בית הספר - בה התלמידים יכולים להשאיל ספרי לימוד וספרים נוספים.

מנכ"לי עמותת תיכון חדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תקופת פעילות
אלישיב אורן חסר-1984
ד"ר אריה לוקר 1984-2023
רויטל מינג'רסקי 2023-היום

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חדרה : תרנ"א-תשס"א 1891–2001 : 110 שנותיה / עורכת - נינה רודין , 1935; מוזיאון החאן לתולדות חדרה | הספרייה הלאומית (nli.org.il)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדרה קטגוריה:חדרה: חינוך * *