משתמש:OvedC/טיוטא 5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.


קונצרט מולדת
מאת אלף נגנים וזמרים ומשפחות החטופים
תאריך התחלה 18 בדצמבר 2023
תאריך סיום 18 בדצמבר 2023
מספר הופעות 1

קונצרט מולדתאנגלית: Homeland Concert) למען החזרת החטופים הישראלים ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל הביתה, היה הפרויקט המוזיקלי עם מספר המבצעים הגדול ביותר שנערך בישראל[1][2], בהשתתפות אלף נגנים וזמרים[3] ומשפחות החטופים[4]. התקיים ב-18 בדצמבר 2023 באמפיתיאטרון קיסריה. בקונצרט בוצע העיבוד המחודש לשיר "הביתה", בשילוב המנון "התקווה". הקונצרט נערך ביוזמתה, ניהולה והפקתה של טליה ירום[5] והקליפ שלו[6] זכה ליותר מ-10 מיליון צפיות[7].

על הקונצרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקונצרט נערך ללא קהל, וללא מטרות רווח, בהתנדבות מלאה של כל משתתפיו, החל מהמוזיקאים עצמם, דרך הלוקיישן, ועד לאנשי המקצוע השונים וצוותי ההפקה והתוכן אשר ביצעו את הפקת הקונצרט בפועל[8].

יום הצילום של קונצרט מולדת בקיסריה נערך בתאריך18 בדצמבר 2023, והקליפ הרשמי עלה לאוויר בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות בתאריך 23 בדצמבר 2023.

מרגע פרסומו, זכה הקונצרט להצלחה בישראל וברחבי העולם, והפך להיות למסר הרשמי דרכו הביעו הזדהות בינלאומית לישראל. הקונצרט הוכרז כהמנון להחזרת החטופים.

אלף המוזיקאים / המשתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל יום הצילום של קונצרט מולדת באמפיתיאטרון קיסריה, הגיעו אלף הנגנים והזמרים אשר נרשמו מראש במערכת ההרשמה של ההפקה.

כחודש לפני יום הצילום, הם קיבלו מההפקה את הפלייבק ואת התווים בהתאם לכלי הנגינה שלהם, כך שיוכלו להתאמן על היצירה המקורית כל אחד בביתו.

בין אלף המשתתפים השתתפו ילדים מגיל 10 ומוזיקאים עד גיל 80, רוקיסטים לצד נגני תזמורות, מוזיקאים חובבים ביחד עם מקצועיים, מישובי העוטף ועד לרמת הגולן[9].

טרם יום הצילום לא בוצעו חזרות משותפות בין המוזיקאים, וכולם נפגשו לראשונה רק ביום הקונצרט.

תהליך הפקת הקונצרט (הרעיון, הגיוס, צוותים, האמפי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון להפקה היה של המפיקה טליה ירום. כשבועיים לאחר תחילת המלחמה, הרגישה ירום שהיא חייבת ליצור משהו שיביא אור גדול לתוך כל החושך, והחליטה להפיק פרויקט מוזיקלי נדיר באופיו, שירגש ויעביר אל העולם את זעקת ישראל להחזרת החטופים הביתה[10].

בתקופה של כחודשיים. עסקה בגיוס אלף המוזיקאים, בניית צוות ההפקה, צוות התוכן, צוות הצילום אשר מנה 12 צלמים, גיוס אנשי המקצוע והספקים השונים מתעשיית האירועים והמוזיקה בישראל, גיוס כוחות הביטחון, ובמקביל גם ניסיונות לגיוס חסויות ומימון. את שטח הגן הלאומי קיסריה קיבלה ירום למשך יומיים מרשות הטבע והגנים, וחברת LOOX נתנה את חסותה לטובת מימון הגורמים שלא ניתן היה לגייס לטובת ההפקה ללא עלות.

בתחילת הדרך, קיבלה ירום את ברכתם של עופרה פוקס (אלמנתו של אהוד מנור) ושל יאיר קלינגר, לטובת הביצוע המחודש של השיר, ולשינוי המילה "שנה" ב"שעה", המופיעים בשורת הפתיחה, וכך החלה גם יצירת העיבוד המוזיקלי, בניהולו של המוזיקאי ערן מיטלמן, והעיבוד לתזמורת על ידי המוזיקאי רון קליין.

ביום הצילום עצמו נערכו מעל ל-30 טייקים של הקונצרט[11], והוקלטו בנפרד כל קבוצות כלי הנגינה. הסאונד הסופי של קונצרט מולדת הינו הסאונד המקורי של אלף הנגנים והזמרים, אשר הוקלט בשטח ההפקה.

השיר - הביתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הביתה

לאחר שארגון החמאס חטף מאות אנשים וביצע טבח בתושבי יישובי עוטף עזה, פרצה מלחמת חרבות ברזל. ב-29 באוקטובר 2023, שרה ארזי את השיר במהלך התוכנית "יהיה טוב" המשודרת בכאן 11[12] ובמופע ששודר בערוץ 24[13]. היא חזרה על השיר בהופעה מאולתרת בפני משפחות החטופים באזור מוזיאון תל אביב לאמנות כחלק מאירוע "קבלת שבת" שקיימו[14].

המפיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוזמת ומפיקת קונצרט מולדת – טליה ירום, בעלת תואר ראשון בניהול עסקים עם התמחות בתקשורת, מחזיקה בוותק של 26 שנים בתחום ההפקות.

החלה דרכה ככתבת חדשות מקומית, לאחר מכן כמפיקה של כמה תוכניות פריים-טיים בערוצי הטלוויזיה, עבדה כמפיקת סרטי תדמית ותוכן למרכזי מבקרים במגזר העסקי, ניהלה והפיקה אירועי במה ותוכן של חברות מובילות במשק הישראלי, והייתה מפיקה בפועל של גלויות אירוויזיון 2019 שנערך בישראל. בעשור האחרון מרצה בכירה באקדמיות להפקה וניהול אירועים, ומאחוריה יצירת מאות הפקות שטח של אירועים עסקיים ואירועים פרטיים.

התגובות וההשפעה בארץ ובעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונצרט מולדת זכה תוך שעות בודדות למיליוני צפיות בארץ ובעולם (עבר את רף 10 מיליון הצפיות), לעשרות סיקורים וראיונות בערוצי התקשורת המקומיים והזרים, השמעות וראיונות בתחנות הרדיו, כתבות ומאמרים בעיתונות ובמגזינים, מאות אלפי שיתופים ברשתות החברתיות, ומאות אלפי תגובות אוהדות ומפרגנות לישראל בשלל השפות מרחבי העולם, ובתפילה עולמית להחזרת החטופים, ביניהן מספרד, איטליה, סין, קוריאה, גרמניה, אנגליה, רומניה, מקסיקו, פורטוגל, צ'כיה, קנדה, אפריקה, ארצות הברית, קוסטה ריקה, ועוד[15].

תוך יממה הועלה הקליפ בערוצי יו-טיוב זרים, עם כותרות תרגום בשלל שפות אחרות, ביניהן בסינית, ספרדית, איטלקית, גרמנית, פורטוגוזית, ורוסית.

הפרויקט הפך למקור השראה של מחוות רבות אשר בוצעו גם מעבר לים, כגון מופע של כ-100 מוזיקאים במלבורן אוסטרליה לציון יום ה־100 למלחמה אשר ביצוע בעברית את קונצרט מולדת, להקה מקומית מאפריקה עם ביצוע משלהם בשפה העברית, להקה מקומית ששרה גם היא בעברית בכנס בגרמניה, וכמה הקרנות של הקליפ באירועים תקשורתיים שונים ביניהם ברומא, לונדון, קונטיקט, ועוד.

טקסים רבים נערכו בבתי ספר כאשר הקונצרט בעיקרם, ועשרות בתי ספר ברחבי הארץ הפכו את סאונד הקונצרט לצלצול הקבוע, כמה מוזיאונים אושרו להקרין את הסרט לשנתיים הקרובות, ובעצרות המתקיימות בכיכר החטופים הקליפ מוקרן מידי מוצ"ש.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזכורים בתקשורת ארצית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלריית תמונות – קרדיט: עידן כנפי

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלדה נתנאל, קונצרט מולדת הקונצרט הגדול ביותר שנערך אי פעם בישראל שר למען החטופים, באתר יישובניק נט
  2. ^ דורון פרידמן, עוצמה שאין כמותה: קונצרט למען החטופים בהשתתפות 1,000 מוזיקאים, באתר ישראל היום, 28 בדצמבר 2023
  3. ^ מרגש: בהשתתפות חן ג'נח מאור עקיבא - ההפקה העוצמתית להחזרת החטופים שצולמה באמפי קיסריה - מגדלור ניוז, באתר מגדלור ניוז, ‏28 בדצמבר 2023
  4. ^ הכי מרגש שתראו היום: הקונצרט המצמרר של משפחות החטופים, באתר אייס, 30 בדצמבר 2023
  5. ^ Facebook, www.facebook.com
  6. ^ קונצרט מולדת - הביתה | HOMELAND CONCERT, סרטון בערוץ "HOMELAND CONCERT", באתר יוטיוב (אורך: 04:50)
  7. ^ מיה זהבי, "קונצרט מולדת״ למען החטופים חצה את רף 10 מליון הצפיות, ‏17 בינואר 2024
  8. ^ 1,000 musicians come together for Israeli hostages  - ISRAEL21c, ISRAEL21c, ‏7 בינואר 2024
  9. ^ 1,000 musicians in Caesarea call to bring hostages home | The Times of Israel, The Times of Israel, ‏28 בדצמבר 2023
  10. ^ נטאלי סילבר, מה עומד מאחורי הפקת הענק בקיסריה עם 1,000 נגנים וזמרים?, באתר mynet‏ נתניה, 22 בינואר 2024
  11. ^ יובל אראל‏, הביתה – שירת המונים למען החטופים, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 18 בדצמבר 2023
  12. ^ מאיה כהן, "מלחמה זו הזדמנות לצאת מהקופסה", באתר ישראל היום, 28 באוקטובר 2023
  13. ^ סרטונים "השיר נכתב לפני 40 שנה אך הוא אקטואלי גם היום": המחווה של ירדנה ארזי לחטופים, באתר חדשות 13, 2 בנובמבר 2023
  14. ^ אבי כהן, "לא חוזרת הביתה עד שהם לא": משפחות החטופים הקימו מאהל מחאה מול הקריה, באתר ישראל היום, 3 בנובמבר 2023
  15. ^ דמעות שיכולות למלא את הכינרת - על הצפון פלוס | כל מה שמעניין בגליל העליון, באתר על הצפון פלוס | כל מה שמעניין בגליל העליון, ‏1 בינואר 2024

קטגוריה:שירים מרובי אמנים קטגוריה:שירי מלחמת חרבות ברזל קטגוריה:מלחמת חרבות ברזל בתרבות