משתמש:Night watchman/מכון מיזס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכון לודוויג פון מיזס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מכון מחקר פרטי
מוטו Tu ne cede malis, sed contra audentior ito (מלטינית: "במקום להכנע לרוע, הילחם בו בעוז", מתוך האינאיס)
תקופת הפעילות 1982–הווה (כ־42 שנים)
בעלי תפקידים
נשיא דאגלס פרנץ'
מנכ"ל לו רוקוול
סגל 300
מיקום
מיקום אובורן, אלבמה
אתר המכון

מכון לודוויג פון מיזס (מאנגלית: Ludwig von Mises Institute) הוא מכון אקדמי בעל נטיות ליברטריאניות באובורן, אלבמה, ארה"ב. המכון עוסק במחקר בתחומי הכלכלה, פילוסופיה וכלכלה פוליטית. המחקר המתבצע במכון מתבסס על יסודות האסכולה האוסטרית בכלכלה ומושפע רבות מעבודתו של לודוויג פון מיזס (שעל שמו נקרא המכון), מחשובי הכלכלנים באסכולה זו.

המכון ממומן מתרומות של אנשים, עסקים וארגונים פרטיים. באופן עקרוני, המכון איננו מקבל תרומות מממשלות ותאגידי-ענק [1]. שיתופי הפעולה עם ממשלות מתמצות בקשר עם פולטיקאים בעלי נטיות ליברטריאניות כדוגמת חבר בית הנבחרים האמריקני רון פול.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 1981, מרגריט פון מיזס, אלמנתו של לודוויג פון מיזס, נתנה את הסכמתה להקמתו של המכון. לו רוקוול, פעיל ליברטיאני אמריקאי, הקים את המכון באופן רשמי שנה מאוחר יותר ושימש כנשיאו עד ל-2009. אקדמאים ואנשי רוח רבים בעלי תפיסות ליברטיאניות כגון: פרידריך האייק, הנרי האזליט, לורנס פרטיג, ומארי רות'ברד הצטרפו למכון והוא גדל בהתמדה. האחרון אף שימש כראש התוכנית האקדמית של המכון עד למותו ב-1995.

מטרות המכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרתו העיקרית של המכון היא לערער את התפיסות אטטיסטיות השוררות,לדבריו, בחברה ובאקדמיה ולקדם את תפיסת הלסה פר בה הוא דוגל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שאלות ותשובות באתר המכון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]