משתמש:Moshe3710/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Moshe3710.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Moshe3710.

גן על שם יקיר העיר עכו רבי שלום רואה 2012-1930

פרטים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רבי שלום הרואה, יקיר העיר עכו נולד בשנת אלף תשע מאות ושלושים (1930), יליד תוניס, בהמשך חייו עלה לארץ ישראל והשתקע בה. רבי שלום הרואה עסק במשך שנים רבות מחייו בפעילויות שונות התורמות לקהילה, ביניהן: עבד בעיריית עכו, היה מוהל, חזן, רבי שלום הרואה היה ממייסדי בית הכנסת הרמב"ם, וגם היה המייסד של קרן גמ"ח ונמנה עם מקימי חברת קדישא.

רבי שלום הרואה נפטר בשנת אלפיים ושתיים עשרה 2012 בעיר עכו.

תרומתו של רבי שלום רואה לקהילה בעכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רואה, היה גמלאי של עיריית עכו ונמנה עם מייסדי בית הכנסת הרמב"ם שהפך למרכז רוחני-תורני תוסס בעיר. במשך שנים רבות שימש רואה חזן וגבאי בית הכנסת ומל אלפי ילדים. הוא אף הקים גמ"ח מיוחד לחלוקת קמחא דפסחא למשפחות נצרכות. במהלך הטקס אמר ראש העיר עכו שמעון לנקרי, כי ר' שלום רואה ז"ל פעל כל כולו למען הציבור בעיר ועשה זאת לשם שמיים, ולכן ראוי הוא שהגן ייקרא על שמו. בשם בני המשפחה נשא דברים, ראש מועצת מטה בנימין, אבי רואה, בנו של שלום רואה.

חניכת הגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, רב העיר הרב יוסף ישר, ח"כ ירון מזוז, בני משפחה, מכרים ותושבים רבים נחנך בתחילת השבוע גן ע"ש יקיר העיר עכו, רבי שלום רואה ז"ל. הגן הוקם ברח' אלקלעי שבשיכוני המזרח מול ביתו של רואה. את הטקס הנחה ראש מנהל תרבות, אלברט בן שלוש. לאחר דברי הברכה וקטעי שירה מפיו של התלמיד אלון בן אילוז נערך טקס הסרת הלוט.

פרטים על הגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודל הגן הוא כ80 מטר מרובע, הגן כולל בתוכו מדשאה ועליה מתקני שעשועים, כגון: נדנדות, מגלשות, סולמות טיפוס וכדומה. בנוסף הגן כולל בתוכו ספסלי ישיבה, פנסי רחוב וכדומה.

מיקום הגן הוא בשכונת המגורים המכונה "בורלא", בצמוד לגן ילדים, ובקרבת בית הספר אמי"ת עכו.

מקורות הידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

נחנך גן ע"ש יקיר עכו ר' שלום רואה ז"ל