משתמש:Levy1itamar/גיל בלוטרייך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיל בלוטרייך (באנגלית: Gil Blutrich נולד ב-1965) הוא איש עסקים ישראלי-קנדי הפועל במגזרי הנדל"ן, האירוח והיזמות החברתית. הוא המייסד של קבוצת מישורים פיתוח, סקייליין וקליר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיל בלוטרייך נולד בישראל, למד ניהול מלונאות. החל את מסע היזמות שלו עם הקמת העסק הראשון שלו בגיל 16. למעשה, גיל בלוטרייך היה איש העסקים הצעיר ביותר בתולדות מדינת ישראל כאשר פתח תיק במס הכנסה בעודו, כאמור, בן 16.

עד גיל 25 הוא התבסס בתחום הנדל"ן בישראל לפני שעבר לקנדה כדי להרחיב את מיזמיו.

עם הגיעו לקנדה, זיהה גיל בלוטרייך את הפוטנציאל הגלום במדינת ההגירה הגדולה והחל את פעילותו העסקית בדגש על נדל"ן למגורים ונדל"ן מניב ברחבי פרובינציית אונטריו בכלל ובעיר טורונטו בפרט.

בדצמבר 2015 השקיע האוליגרך הרוסי אלכס שניידר במניות חברת מישורים אותה ייסד בלוטרייך. כשנה לאחר מכן, רכש שניידר מבלוטרייך מניות המקנות לו שליטה משותפת בחברת מישורים השקעות בע״מ ובכך הפכו שניידר ובלוטרייך לשותפים עסקיים.

בשנת 2018 התגלה סיכסוך משפטי מתוקשר בין בעלי השליטה במישורים אשר בסיומו השליטה בחברת מישורים עברה לידיו של מר שניידר. לאחר השתלטות שניידר על מישורים, בלוטרייך מכר את רוב מניותיו במישורים בכ-200 מיליון ש"ח.

בשנת 2008 דורג בלוטרייך כאחד מ-500 האנשים העשירים בישראל ע"י אתר דה מרקר.

פעילות קהילתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלוטרייך היה ממייסדי עמותת "עתיד ורוד" עמותה לקידום נוער בסיכון, שבמסגרתו בני נוער בסיכון מפעילים את בית עסק ומקבלים משכורת. לפרויקט, שהורחב לערים נוספות, ביקוש רב בקרב הנוער המנותק שכן הוא מציע להם תעסוקה ורווחים.

בנוסף בלוטרייך שימש כיו"ר הפורום הישראלי בקנדה שעיקר מטרתו לחבר בין הקהילה הישראלית הצעירה בקנדה לקהילה היהודית הגדולה והמבוססת במדינה.

גיל בלוטרייך גם נבחר לכהן כקונסול של כבוד מטעם אל סלבדור בקנדה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלוטרייך גרוש ואב ל-5 ילדים ומתגורר במיאמי ובטורונטו