משתמש:KaplanlMichael/קללת המלאכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קללת המלאכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קללת המלאכים היא סדרת ספרי פנטזיה אורבנית מאת הסופרת דנה פינס. הספר הראשון בסדרה, "קולו של איש חי מת", יצא בשנת 2018 והיה מועמד לפרס גפן.[1]

סדרת ספרי הפנטזיה קללת המלאכים

הספר השני בסדרה, "המחברת האבודה", עתיד לצאת באוגוסט 2020.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספרים עוקבים אחר חמישה מתלמידי שנה א' באקדמיה אקסקלוסיבית לאמנות, הממוקמת באחוזה ישנה במרכז יער מרוחק.

בספר הראשון, "קולו של איש חי מת", נתנאלה, שון, רוני, רני ואלה נחשפים לאירועים משונים: אורות מהבהבים, דלתות נטרקות וקול מסותרי שרודף אותם.

עד מהרה החבורה מגלה מהו סודה של האקדמיה לאמנות, על שבט קדום שחי שם בעבר, מי הם אלו הנקראים "מרותקים", על אגדה, נבואה וקללה בנות מאה שנים, ושמלאכים - הם בהחלט לא מה שהם חושבים. הספר נע בין העבר להווה, ומאפשר לקורא לחוות את האירועים אשר קדמו ואף הובילו למצב.

בספר השני, "המחברת האבודה", העבר שב לרדוף את יושבי האקדמיה לאמנות ולהפוך את חייהם על כנם. הם מגלים, שלמרות ששברו קללה אחת, קללה קדומה ממנה עוד רודפת אותם. החבורה מגלה מהו מקורם של המלאכים אלפי שנים קודם לכן ומהו שמם הקדום. ההיסטוריה חוזרת על עצמה בזמן שהעבר נכתב מחדש על ידי תגליות ההווה. בספר זה, הגבול בין הגיבור למפלצת הופך דק מתמיד.

עולם הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש באחוזה ישנה ביער בצפון, כאשר המיקום המדויק לא ננקב. שמות הדמויות מגוונים ורבים, וכוללים שמות לועזיים, ישראליים, תנ"כיים ואף מתרבות המזרח. סממנים אלו יוצרים אפקט של "אל-מקום" ו"אל-זמן"[2], ומעצם כך הספר משתייך לכל-מקום ולכל-זמן. הספר והעלילה מתמקמים בקלות בכל מקום בעולם, כאשר הנושאיים המדוברים בו: אדמת דם, מלחמות, פילוג, גזענות, עליונות, אמנות, היסטוריה החוזרת על עצמה וכוחם של הצעירים להוביל לשינוי, רלוונטיים ועניינים בכל מקום בעולם. לימודי האמנות לצד העלילה הפעלתנית מהווים פתח לשיח רחב על מטרתה של האמנות בעולמנו ועל שפתה האוניברסלית המקרבת לבבות. בספר אין גיבור אחד ומובהק, והחבורה מוכיחה שאיש אינו חסין, עוסקת במהות המושג "נבחר" ובמהותה של השפה כיוצרת מציאות, כאשר מתגלה שהמלאכים אינם המלאכים הקונסרבטיבים והמוכרים. הקפיצות בזמנים מספקות מידע על דמויות העבר וההווה, ומעניקות פרספקטיבה רחבה על עומקן ועולמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מועמדי פרס גפן לשנת 2019 | פרס גפן, באתר geffen.sf-f.org.il
  2. ^ ספרן הלילה, קללת המלאכים: קולו של איש חי מת - ביקורת ספר, באתר הספרייה הפנטסטית, ‏2019-11-08