משתמש:KERENDAGAN

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:טיוטה פרטית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של KERENDAGAN.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של KERENDAGAN.

'מרכז ארצי למדע' - המרכז הארצי למדע, מרכז ארצי להכשרת מורים למדע וטכנולוגיה בבית הספר היסודיים.

מרכז למדע הוא מרכז מורים ארצי למדע וטכנולוגיה בבית הספר היסודי שממוקם במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי בבית ספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב. המרכז הוקם בשנת 1995 על ידי ראש המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי דאז, פרופ' דוד חן במסגרת המרכז הישראלי להוראת המדעים על שם עמוס דה שליט. לימים שונה השם למרכז הישראלי לחינוך מדעי-טכנולוגי. בראשית קיומו היו למרכז ארבע זרועות: פיתוח חומרי למידה למורים בהוראת המדעים בעריכתו של פרופ' דוד חן, הוצאה לאור של כתב עת למורים "אאוריקה" בעריכת ערן אבני ובהמשך על ידי ד"ר אלייה קוקלין, פיתוח סביבה מתוקשבת (אתר בית) על ידי ישע סיון ובהמשך נבנה אתר מטר בניהולה של ד"ר רחל מינץ, והכשרת מורים מובילים בניהולם של גידי זנד (1995-1996), ד"ר טוביה דרסלר (1996-2005) וד"ר מירי דרסלר (2005 ועד היום). הזרועות הללו התאחדו בהדרגה לניהול מערכתי על ידי ראש המרכז.

ניתן לחלק זאת באמצעות כותרות כדלהלן.

מטרות המרכז[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת העל של מרכז למדע הינה להטמיע תרבות מדעית וטכנולוגית בבתי הספר היסודיים באמצעות טיפוח מנהיגות חינוכית מובילה שניזונה ממשאבי ידע ומידע מתחדשים, משבחת אותם בלמידה אקדמית ובעבודת שדה, תוך קיום קשרי גומלין בין כל חבריה – מורים כתלמידים. לשם השגת מטרה זו פועל מרכז למדע כמסגרת אקדמית מקצועית לכל השואפים לקחת חלק פעיל בעיצוב וקידום החינוך המדעי והטכנולוגי בבתי-הספר היסודיים. הפיתוח המקצועי של המנהיגות החינוכית המובילה קשור בשלושה מעגלים המשלימים זה את זה: פיתוח תפיסת עולם, פיתוח ידע בתחומי הדעת של החינוך המדעי והטכנולוגי ופיתוח כישורי מנהיגות. פיתוח מנהיגות חינוכית מובילה במדע וטכנולוגיה נועדה להביא לפיתוח מקצועי של המורים למדע וטכנולוגיה בבתי-הספר היסודיים.

כתב העת אאוריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז הארצי לַמְדַע מפיק את כתב העת המקצועי למורי המדע והטכנולוגיה בבתי הספר היסודיים – אאוריקה. כתב העת מעלה לדיון סוגיות מרכזיות הקשורות לחינוך המדעי והטכנולוגי. כתב העת מופק פעמיים בשנה ונשלח לכל בתי הספר היסודיים ברחבי הארץ.

אתר ברשת – מט"ר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז הארצי לַמְדַע, בשיתוף עם המרכז לטכנולוגיה חינוכית – מטח, מפעיל ומפתח את אתר מט"ר. האתר משרת מורים, מדריכים, מפקחים, אנשי פיתוח ומחקר העוסקים בחינוך המדעי והטכנולוגי באמצעות כלים וירטואליים כמו פורומים, קבוצות דיון, מאגרי מידע, סביבות למידה ממוחשבות ועוד. כמו-כן האתר מהווה במה לתחומי הפעילות המגוונים של המרכז הארצי.

חזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

החזון של המרכז הארצי למדע ממומש באמצעות קהילה של מנהיגות חינוכית. תפקידה של הקהילה הוא לקחת על עצמה את המחויבות להצמיח בקרב המורים דפוסי פעולה מקצועיים. על המנהיגות החינוכית המובילה להוביל את התחדשות מקצוע ההוראה בהתאם לדרישות המשתנות של תפיסת המקצוע ובהתאם לתמורות החלות בתחום החינוך המדעי והטכנולוגי. קהילת המנהיגות החינוכית היא מקור האנרגיה אשר צריך לאפשר ולעודד תהליכי למידה מתמשכים של קהילות מורים. ארבעה מרכיבים עיקריים תורמים לבנייתה של קהילת המנהיגות החינוכית: מקום, עניין, פעולה וזמן. כוחו של חזון יכול לשנות את העתיד. חזון ללא מעשה נשאר רק בגדר של חלום. חזון עם מעשה יכול לשנות את העולם. מימוש החזון של המרכז הארצי למדע נעשה באמצעות מודל ההכלה דמוי הרחם: "מודל לפיתוח מקצועי של מורים למדע וטכנולוגיה"

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]