משתמש:IsraeliMetalScene/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
'Ori "Idol" Hadari'
'אורי "איידול" הדרי'
לידה 27 במאי,1996
ט׳ בסיוון ה׳תשנ״ו
קריית גת
שם במה "האיידול"
מוקד פעילות ישראל, תל אביב
תקופת הפעילות מ-2010
מקום לימודים HIT, המכון הטכנולוגי חולון
סוגה הבי מטאל
סוג קול Screamo
שפה מועדפת עברית
כלי נגינה דרבוקה ושירה
פרסים והוקרה ב2021 הוכתר כ"איידול" של סצנת המטאל הישראלית

אורי הדריאנגלית: Ori Hadari; נולד ב-27 במאי 1996), הידוע בשם איידול, הוא הזמר הראשי של להקת המטאל Revision The Dream.

שנותיו המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורי נולד ב27 למאי 1996, בקריית גת. מקטנות אורי בלט ביכולתו המוזיקלים על ידי תיפוף בפחים ובהמשך תיפוף על דרבוקות. אורי נחשף לסגנון המטאל בפעם הראשונה בביקורו בקניון "דיזינגוף סנטר" השוכן בעיר תל אביב. שם נחשף לקבוצת נערים "אלטרנטיביים" אשר השמיעו לו את הלהקה הגרמנית שזכתה לאהדה רבה בתחילת שנות ה2000 טוקיו הוטל. על פי מקורות זרים, לאורי לקח תקופה ארוכה להפנים, להכיל ולקבל את המוזיקה וכך לאחר כשנתיים התחיל ללמוד פיתוח קול אצל "יותם בן אבני" סולן להקת "טרף על כלום".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(2010 - 2011) Ages Of Atrophy[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, הקים אורי את להקת ages of atrophy ביחד עם חברו לספסל הלימודים, טל ריחני, וקבוצת נערים נוספים. להקה זו הייתה מאופיינת במהירות הנגינה האגרסיבית וסגנון שירה ברוטלית הנקרא screamo שהתחיל ליצור אהדה רבה בקרב הנוער הישראלי של אותה שנה. במהלך שנת 2010 צירפו ללהקתם עוד נגן גיטרה, פרקשניסט ונגן גיטרת בס.

אורי, שחלם לתופף בדרבוקה, לא יכל להגשים את חלומו כי על פי חברי להקתו: "הדרבוקה היא אינה כלי מטאלי" יצרה אצל אורי תחושת תסכול רבה לא רק עקב אהבתו הרבה לכלי הדרבוקה, אלא, כי העבודה כי כלי זה הינו כלי אשר עובד בתורשה בקרב העדה התימנית.

התסכול יצר לאורי כעס רב אשר הוביל לכתיבת האלבום הראשון של להקת "גילאי ניוון" הנקרא "הונאת העליות הגדולה". האלבום הושפע מאוד מהתסכול של אורי אך גם הושפעה ממבצע אופרת יצוקה שהתרחשה בישראל בשנים 2008-2009.

בינואר 2011, להקת "גילאי ניוון" היו אמורים להופיע על במת "נשגב" בעיר תל-אביב יחד עם הרכבים מוזיקלים נוספים אך לרוע המזלם, אורי החל לחוש ברע לפניי המאורה שהגיע למצב כי נשלח למיון חירום עקב לחצים עזים בבטנו.

הלהקה נאצלה לבטל את השתתפותה במאורה ועוד להחליט כי סיימה את עבודתה יחד עם אורי כי: "אינו יודע לספוג אוכל חריף כמצופה מבן העדה התימנית". לאחר ששוחר אורי מן המיון ושמע על הודעת ההרכב, החליט לפרוש מהקריירה המוזיקלית.

תקופת התיכון (2011 - 2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנים אלו, אורי לקח הפסקה מהקריירה המוזיקלית אך המשיך לנגן בדרבוקה באופן לא מקצועי. אורי לפעמים לקח חלק באירועי חינה משפחתיים, ימי עצמאות ובלימוד תיפוף דרבוקה מקצועי במתנ"ס קריית גת.

שירות צבאי (2015 - 2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אורי קיבל את שאלון העדפות, בחר להצטרף אל מקהלת צה"ל אך בקשתו נענתה בשלילה עקב היותו "דרבוקאיסט" ולא פרקשניסט. לכן אורי החליט לתרום למדינתו ולהתגייס אל חיל הנדסה קרבית שם שירת במשך 3 שנים מלאות.

בשנת 2018, קצת לפניי שחרורו, הכיר אורי את ים לוי דרך הרשתות החברתיות. ים לוי ידוע באהדתו הרבה כלפיי להקת "גילאי ניוון" וניסה לגייס את אורי כסולן הלהקה. על פי ים לוי, נאמר כי: "אורי לא היה מוכן לקחת חלק היות וכנפגע קשות מלהקתו הקודמת. אמרתי לאורי כי עכשיו הלהקה תהייה אחרת".

(2018 - ) Revision The Dream[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הלהקה Revision The Dream (לשנות את החלום), הגיע מרצונו העז של אורי להגשים את חלומו המוזיקאי ולהקים להקת מטאל. באותה שנה, צירפו ים ואורי את נגן גיטרת הבס, איתן רוזנטל, את נגן הגיטרה, סיימון לוקין.

ההרכב מיד התחיל להתגבש ולעבוד על אלבומו הראשון, רצונות (Desiderata) האלבום מאופיין בהשראות להקתו הקודמת "גילאי ניוון" אך השפעותיו של אורי על המוזיקה של ההרכב מהיותו נגן דרבוקה מקצועי, כלל מקצבים מסובכים המושפעים מטיולו לאחר תקופת הצבא בהודו.

אורי הפתיע את להקתו עם יכולות השירה בסגנון הscreamo אך חבריי להקתו לא ידעו כי זה נבע בשנים של תסכול ולמידה עצמית ולכן עקב ביצועו המקצועי של אורי באלבום זה החליטו להתחיל להופיע.

ההופעות הראשונות של ההרכב הנ"ל היו מצומצמות אך עד מהרה באמצעות יכולות השיווק והקשרים הבין-אישיים של אורי, הלהקה התפוצצה בין לילה ולא רק הלהקה אלא ג'אנר המטאל בפרט.

על הצלחתו, זכה אורי בתשבוחות בקרב חברי המטאל הישראלי ועולם המוזיקה הישראלי ולכן זכה לתואר "האיידול" כיום, אורי "האיידול" הדרי, עוזר לסולנים צעירים ולהקות צעירות בסצנת המטאל הישראלית מתחילת דרכן, פתח קבוצות תמיכה למגוון המטאל הישראליות כמו: "הצרחנייה", "מת על מטאל" ו"קור אינווז'יון".