משתמש:Idityek

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"בר מצווה ברמת השרון" הוא מכון מבית קהילת ראשית, הפועל בשנים האחרונות ברמת השרון ועוסק בהכנה לבר מצווה במסגרת תכנית ייחודית ופרטנית. התכנית מופעלת על ידי צעירים בוגרי בני עקיבא המתגוררים לרוב ברמת השרון. מפגשי הכנה- בתהליך שנמשך על פני כ-14 מפגשים ייחודיים ניחשף נער בר המצווה לתכנים מהיפים ביותר שביהדות: בר מצוה, היסטוריה של עם ישראל, התפילה והסידור, חסד, חגי ישראל, התפילין ומשמעותם ועוד. כמובן לומד גם להניח תפילין ולקרוא בתורה בטעמי המקרא. כל זאת תוך מתן דגשים על ערכי המדינה והציונות. המפגשים נערכים בבית התלמיד באופן אישי, במפגשים משנן הנער עם המדריך את פסוקי הקריאה בתורה וההפטרה, בשילוב יחידות לימוד של נושאים שונים ביהדות, הלימוד מלווה בשימוש בעזרי לימוד מעניינים: סרטונים, משחקים, תפילין פתוחות ומפורקות, תרשימים צבעוניים ועוד, "ואהבת לרעך כמוך"- פעילות התנדבותית כחלק ממסע הצמיחה וההתבגרות.

אירוע בר המצווה- בשיאו של מסע בר המצווה, הנער קורא בתורה בבית הכנסת את הפרשה אותה הכין. משתתפי תכנית 'בר מצווה רמת השרון' זוכים לעשות זאת באירוע מיוחד במינו בימים שני/חמישי, בד"כ נערך אירוע העלייה לתורה והנחת התפילין, מלווה בשירים, ריקודים, כלי נגינה, וצלם. s רקע 'בר מצווה רמת השרון' הוא מכון מבית קהילת 'ראשית', הפועל בשנים האחרונות ברמת השרון ועוסק בהכנה לבר מצווה, במסגרת תכנית ייחודית ופרטנית. המכון הוקם כדי לתת מענה למשפחות הרבות המעוניינות להתכונן לבר מצווה ברוח יהודית מסורתית, כפי שנהגו מדורי דורות ועם זאת רוצות את ההכנה באופן צעיר, רענן וחוויתי. התכנית מופעלת על ידי מדריכים צעירים בוגרי 'בני עקיבא' המתגוררים ברמת השרון. מדריך צעיר ומקצועי ילווה את הנער לכל אורך התהליך, ילמד אתו באופן אישי בבית המשפחה וילווה את הנער ואת משפחתו ביום המרגש- בעליה לתורה בבית הכנסת.

תופעה ארצית מכון בר מצווה זה אינו בודד במלאכתו. בשנים האחרונות (בעיקר לאחר ההתנתקות מגוש קטיף) צצו גרעינים וקהילות תורניות ברחבי הארץ- ששמו להן למטרה לחבר, להכיר ולהנגיש לציבור הכללי בישראל את התורה והמצוות. ולהאיר באור חיובי ושמח את חווית בר המצווה, באופן ישראלי עכשווי- ללא כפייה והטפה.

הרחבות http://www.grsh.co.il/ProjAbout.aspx?ID=7