משתמש:Harel/מה לעשות עם ויקיפעדיע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לנעול ויקפדיה ביידיש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ועוד המלצה - אנחנו תובעים בלעדיות. אם אין בויקיפדיה ביידיש אפילו אדם אחד שאפשר לסמוך עליו שיתפקד בהגינות כביורוקרט, האם יש לה זכות קיום עצמאית? עוזי ו. 15:11, 31 במאי 2007 (IDT)

למה אתה אומר שאין אף אחד לסמוך עליו? המשתמשים בוויקיפעדיע דווקא כן סומכים למשל עלי ועל אחרים. הרי זה ברור כשמש שהבעיה בוויקיפעדיע היא סביב בן אדם אחד. אני כבר הרמתי ידיים והצהרתי זאת בדף המשתמש שלי. אני מפסיק לזמן מה להתלון על המשחית הידוע. אך בכל זאת ראיתי לנכון לכתוב על דבר נורא שהלה עשה היום (עם שמותיו "jewboy, משה, וואסה דיף") באחת מפעולותיו הוא כתב על האדמו"ר מסאטמאר ר' אהרן טייטלבוים: "יא זעהסט נישט איך קען מאכן דיך שוויצען אז די אדערן שפריצן דיר אהרןס זרע" תרגום חופשי: אני יכול לגרום שתזיע ומהגידים שלך ישפריצו שפיך של אהרן טייטלבוים. הבעיה היא שלאף אחד לא איכפת מאיתנו. המשתמשים שלנו יסכימו למנות בירוקרט אחראי משלנו. ניתן גם להתייעץ עם משתמשי פורום יידיש בתפוז לגביי. רוני 21:10, 31 במאי 2007 (IDT)
אם המשתמשים בוויקיפעדיע (למעט מזיקים בודדים) סומכים עליך - מדוע שלא תבקשו עבורך מינוי במטא, ואז תמנה כמה מפעילים שיהיו לך שרי מאות ושרי חמשים, ותחסמו את המשחיתים בעת הצורך? עוזי ו. 21:23, 31 במאי 2007 (IDT)
יש היום האידישע וועלט שכל המשתמשים הרצינים של הויקי עזבו את הויקיפדיה והלכו לשם. נשאר רק הטרול זלמן לייב (עם כל שמות הכינויים שלו), ועוד איזה חברים. הנאמנות על הויקפדיה היידי כבר נאבדה. כמי שבקי היטב במגזר משתמשי שפת היידיש, אני מציע חד-משמעי לסגור פרוייקט הויקפדיה בשפת היידיש, כי אין לה קיום!. נקודה.--יעקלראציגער 21:32, 31 במאי 2007 (IDT)
אני כבר הצעתי זאת מזמן שצריך למנות אחד מאיתנו כמנהל. באופן חריג אתרגם למר הראל ערך אחד שהלה כתב אתמול, והמנהל מוזמן למחוק הודעה זו באופן מיידי. הערך הוא על ישבן:
טוכעס היא איבר אנונימי בחלק התחתון של הגוף (משפט הנ"ל כבר היה כתוב. מכאן ואילך כתב יודל:): אצל בני אדם ואצל רוב בעלי חיים הוא נמצא בצד האחורי של הזיין. ואלו הם מאפייניו של התחת: 1) הוא ?רינדעכיג?. 2) הוא מפוצל לשני הרים ויש לו חור באמצע. 3) זה בא עם הרבה בשר כדי שנוכל לשבת עליו שעות רבות. 4) צריך לכסות אותו במיכנסיים ומי שמראה אותו במקום ציבורי נקרא ?מונינג?. 5) השימוש העיקרי שלו שונה מבעלי חיים אחרים, מכיון שהוא משמש לישיבה ואין צורך להשתמש ברגליים כל היום. 6) אצל גברים גודל שם שיער, ואצל נשים וילדים לא. 7) אם מורידים למישהו את המכנסיים נקראים ?וועדזשי? == יהדות == המורים בחדר סוטרים את הילדים בישבן. פעם היו מורידים את המכנסיים, מכיון שמבחינה פסיכולוגית זה נחשב למכה מאוד רוחנית לילד, אבל היום זה נחשב לפשע. אך בכל זאת כיום להכות ילד בתחת הוא דבר לגיטימי. למרות שקבלת מכות בתחת כואב מאוד מאחר והתחת מלא בשרירים בכל זאת המלמדים מכים שם כדי שלא יישארו סימנים חיצוניים ,וכך ההורים המודרנים לא יוכלו להתלונן על המורים במשטרה. גם מפני שמכות במקום זה לא יכול לגרום לנזק רציני. ==ראו גם== בית הכסא. רוני 21:54, 31 במאי 2007 (IDT)
למשתמש יידל יש אוצר אלפים ניקים, כל רגע הוא משתמש בניק אחר, לכתוב אודות ארונים און זאלונים או מעניני סקס, זה כל שנותן לו חיות. לא יועיל שום עצה קונוונציאלי נגדו. יש שתי ברירות: או לנעול ויקפדיה ביידיש, או למנות ביוראקרט את רוני, שמאלץ או אלזוז. --אלץ-ווייסער 23:09, 31 במאי 2007 (IDT)
שפה הראשון שלי זה יידיש, ואני חושב שאני יכול לנהל הפרוייקט - כמו שאלץ ווייסער כתב. הראל, מה עלי לעשות?--אלזוז 23:22, 31 במאי 2007 (IDT)
בתור מי שמעורב בניסיונות לשקם את ויקיפדיה ביידיש, אני נוטה להסכים עם ההצעה לסגור את הוויקיפדיה באופן זמני. היא זקוקה לתקופת צינון. במהלך התקופה הזאת צריך לגייס כותבים נוספים דוברי יידיש. צריך ליצור קשר עם ארגוני דוברי היידיש בישראל או בכל מקום אחר ולבקש מהם להשתתף בפרויקט, ולפתוח אותו מחדש רק כשיסתבר שיש מספיק כותבים שמוכנים לתת כתף. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 00:18, 1 ביוני 2007 (IDT)
אני מניח שגם הראל מבין את זה, וכל מי שמעיין -ולו רק קצת- בהויקפדיה היידית פשוט לא מאמין מה שעיניו רואות, רוב הכתבות הם 1) השמצות על אנשים אישיים 2) סאטמר 3) סקס. אני פשוט לא מבין איך באמת אפשר בתקופה של "ויקפדיה" וחופש הביטוי שויקפדיה כזה עוד קיים, ובתקופה כה ארוכה. הראל כבר התעייפת מהזלזולים והשמצות, אבל אני מציע לך להשתדל בכל האופנים להביא לידי ביטוי מה שכתב Drork. הפעולה היחידה והנכונה ביותר שעוד אפשר לעשות.--יעקלראציגער 00:32, 1 ביוני 2007 (IDT)
במקום לסגור את הוויקיפעדיע, אפשר לעשות ניקוי אגרסיבי של כל הערכים תחת קטוגריה "סקס" ו"רבנים השנוים במחלוקת. ולפחות לנסות למנות מנהל חדש מתוכינו. אני מציע למנות אותי או את שמאלץ. אבל גם אני מסכים שבמצב כזה אי אפשר להמשיך, ועדיף לסגור אותו מאשר לתת למשחית להמשיך. רוני 02:06, 1 ביוני 2007 (IDT)
1) Its not fair to discuss here to close the Yiddish Wiki this should be discussed in the Yiddish wiki.
2) DrorK, instated of suggesting to close the Yiddish wiki, you should have spend first more time there, you where voted in for sysop, to help fix the problems, but you didn’t spend much time to help out.
3) the other users who want to close it, are the founders of Yiddishworld, the want to make sure to close up the Yiddish wiki, so there site is successful.
4) If new sysop is chosen, it must be someone who doesn’t have a hidden agenda to degrade the Yiddish Wikipedia so the Yiddishworld could take it over.--טעכניקער 02:56, 1 ביוני 2007 (IDT)
אני לא רואה בדיון הזה הצעה לסגור את וויקיפעידע. להיפך: כדי להציל את וויקיפעדיע מסגירה, צריך להבין שיש בדיוק שתי אפשרויות: או שימונה ביורוקרט רציני שייקח לו מפעילים רציניים להיות עזר כנגדו, או שתוותרו על כל העסק. אם מאפשרים למאן דהוא לבדות מליבו ערכים (כפי הדוגמאות שנתן רוני), זו בדיחה עצובה ולא אנציקלופדיה.
הלכה למעשה, יש לי שאלה אחת למשתמשי וויקיפעדיע: האם יש בצד המזיק (לדעתכם) מפעילים? ואחת להראל ודרור: האם יש שם מישהו שאפשר למנות כביורוקרט ושליט יחיד לתקופת-מה, או שהעסק אבוד? עוזי ו. 11:23, 1 ביוני 2007 (IDT)
למה הכוונה "האם יש בצד המזיק (לדעתכם) מפעילים?"? מה השאלה? רוני 11:52, 1 ביוני 2007 (IDT)
יש את "החבר'ה הטובים" (סופרמן, באטמן, ושאר ליגת הצדק), ויש את "החבר'ה הרעים" (כל האוייבים והמפלצות בהם ליגת הצדקה נלחמה). האם בין "החבר'ה הרעים" ישנם אנשים בעלי כוחות-על (מפעילי מערכת)? המתעתקשיחה 11:54, 1 ביוני 2007 (IDT)
מפעילי המערכת היחידים כרגע במקום ההוא הם Harel,‏ DrorK ו־Danny, ככתוב ברשימת המפעילים. ‏– rotemlissשיחה 12:16, 1 ביוני 2007 (IDT)
שינוי מצבת המפעילים הזו אירעה לאחר ריבים בלתי פוסקים בוויקיפעדיע שלא הייתה מסוגלת למשול בעצמה. בעצה אחת עם דני ווהל ואיזה דייל שאת שמו שכחתי, מונו שלושת המפעילים האלה כאינטררגנום. אלא שהמצב שם כל כך דפוק, שאני לא רואה מוצא. יש לי ניתוח סוציולוגי שלם לשאלה מדוע הוויקיפעדיע נכשלת כל כך, אם תתעקשו, אכתוב אותו כאן. התקציר: אין שם מוטיבציה אמיתית, מבחינה אידיאולוגית, לייצר אנציקלופדיה כפי שאנחנו מבינים אותה. ‏Harel‏ • שיחה 12:19, 1 ביוני 2007 (IDT)
אם אני זוכר נכון, זה היה לאחר הצבעה בה הוסרו כל המפעילים הקיימים וניתנו הרשאות ל"מפעילים מבחוץ". בגדול אני מסכים עם עמדתו של הראל באשר לסיבות לחוסר ההצלחה הבולט של הויקיפדיה ביידיש. המתעתקשיחה 12:20, 1 ביוני 2007 (IDT)

טוב, הנה הניתוח הסוציולוגי בגרוש: דוברי האידיש בעולם מתחלקים לשלוש קבוצות. האחת היא יהודים חרדים, בעיקר בישראל ובארצות הברית, שמדברים אידיש משיקולים דתיים-אידיאולוגיים. השנייה היא יהודים מזרח אירופאיים, רובם היום זקנים מאוד, והשלישית היא קבוצה קטנה מאוד של יהודים ולא יהודים שמעוניינים בתחייה של השפה ממניעים של שימור תרבות האידיש ויהדות מזרח אירופה. זו אינה שפת אימם. הוויקיפעדיע נשלטת היום הלכה למעשה על ידי הקבוצה הראשונה. מהקבוצה השנייה אי אפשר לצפות לדבר בגלל גילה, והקבוצה השלישית לא באה לידי ביטוי. הקבוצה הראשונה, ולא משנה כרגע אם זה סאטמר או חב"ד או מה שלא יהיה, לא מעוניינת בכתיבת אנציקלופדיה. ערכים בנושאים יהודיים הם לא רוצים לכתוב כי זה סוג של זילות לכתוב דברי קודש באינטרנט. ערכים "כלליים" הם כמעט ולא רוצים לכתוב, כי זה מחוץ לעולמם התרבותי. מה שכבר נכתב ברמה מאוד שטחית וירודה. הכותבים גם חסרים על פי רוב השכלה מתאימה לשם כך. מה שנשאר זה כל מיני רכילויות ו"שמועס" ויריבויות בין חצרות אדמורים והשמצות הדדיות וקצת פורנו וסקס ("שמוץ"). צריך לזכור שהאינטרנט עצמו שנוי מאוד במחלוקת בעולם החרדי. אם לא תימצא קבוצת כותבים נחושה מקבוצת האוכלוסייה השלישית שהזכרתי, לפרוייקט הזה לא תהיה תקומה אמיתית. גם דני וול מסכים עם הניתוח הזה שלי. ‏Harel‏ • שיחה 12:26, 1 ביוני 2007 (IDT)

התאוריה שלך מופרכת מלכתחילה. הבעיה היחידה שלנו מאז ומעולם הוא אותו משתמש בעייתי. ומבחינה אידיאולוגית: 1) החרדים כן מבינים מהו אנציקלופדיה ומעונינים לתרום בשביל זה (ניתן לראות את תרומותיהם הנרחבים בתחומים מדעיים. 2) גם החרדים נרתמו לוויקיפעדיע במטרת שימור שפת היידיש (עובדה שהן בחרו להשתתף בפרויקט למרות שהם יודעים שפות זרות ברמת שפת-אם). 3) אין שום בעיה לכתוב "דברי קודש" באינטרנט. 4) החרדים כן מתמצאים בתחומים מדעיים כמו יהדות, היסטוריה, טכנולוגיה וכד' (אולי לא במיתולוגיה יוונית אבל בטח מתענינים). 5) החברים שלנו אינם מעונינים בשום אופן בהתעסקות פוליטית-חרדית. 6) רוב הערכים שכבר נכתבו הם לא ברמה ירודה רק ברמה לוגית בגנון אנציקלופדית. 7) אין אצלינו שום חבר (מלבד אחד כמובן) שמעונין בערכים הנוגעים למין. ולסיום אנחנו כן נמצא כותבים מ"העולם השלישי" :) שהזכרת ברגע שישכון אצלינו סדר. רוני 20:53, 1 ביוני 2007 (IDT)
הראל מבין את הענין על בוריה. תרומותי לוויקיפעדיע זה בדיוק ככה אני לא בן אדם של תרבות ודעת, בסך הכל יש לי אינטערנעט בבית כנגד הרבנים ואני משתמש בו לכתוב מה שאני יודע (זה כל החילוק בין וויקיפעדיע לאנציקלאפעדיע, שהמשתמשים הם לא פראפסיאנאלים אלע כותבים מה שכל עם הארץ ובור יודע). רוב חרדים בכלל לא משתמשים באינטערנעט זה אסור בהחלט כמו חזיר טריפה. אין שום צפיה שהוויקיפעדיע יהיה משהוא לעגעטימי ודבר קדוש בזמן הקרוב אצלינו. אבל בכל זאת סגירתו לתמיד זה רצון החרדים והדתיים הרבה יותר מהחילונים, שהחרדים מפחדים מחופש הביטוי ולא רוצים לראות במדיום פתוח וחופשי שמעביר את בניהם ואת בנותיהם לראות מה זה געיז ומה זה עוועלאציע וכו' אני מבקש מהראל לא לשחוק לידיהם לומר בכל פעם שאנחנו רק פורן זה שקר ושטות יש לנו כמעט ארבע אלפים כתבות, ואף על פי שזה אמת ויציב שיש לנו הרבה מאוד על הרבנים והמנהיגים שלנו, אני רואה בזה בניגוד מהראל דבר מאוד חשוב שהם החיים שלנו, ואנחנו דוברי אידיש, החילוני צריך להבין שפופ סטארס והמנהיגים של הגוים לא איכפת לנו, יש לנו שפה ותרבות של יידיש משלנו, וזה מאוד מגוחך ומופרך לומר שחצרות האדמורים זה לא אנציקלופדי רק חצרות של החילונים. אנחנו בהחיים הממוצע שלנו לא שומעים ממייקל זשעקסאן או מדונה רק מליפא שמעלצער, והראל רוצה לכפות שאנחנו כותבים דבר שלא יודעים מזה ולא שומעים מזה, איך זה אפשר? צריכין להבין שבשביל שפה כזאת שרוב משתמשיה לא רוצים לראות את הוויקי הפתוח קיים זה בהחלט נס ודבר פלא מאוד שאי אפשר להאמין שזה אמת אבל זה מציאות, וכל זה הוא שורש הפחד והשנאה מהחרדים. ימותו הקנאים ויחיה הוויקיפעדיע לעולם וועד. אמן.--זלמן לייב 14:31, 1 ביוני 2007 (IDT)
אני חושב שכן אפשר להתאים את הוויקיפעדיע לחרדים. תשאל את דרורק, אני בטוח שהוא ישמח לספר כיצד הוויקיפדיה הערבית מתמודדת עם המוסלמים האדוקים הרבים בין כותביה. למעשה, גם אצלנו יש לא מעט דתיים הן בין הכותבים והן בין המפעילים, ואנחנו מצליחים להסתדר למרות שיש בעיות לפרקים (למשל, פורנ', השם המפורש, ארון הקודש/היכל, וכו'..). רובם המוחלט של החרדים דוברים היטב גם שפה שניה, עברית או אנגלית, ולכן אפשר למשל להפנותם לכיוון תרגום ערכים מהוויקי האנגלית והעברית. וכן, אין פסול בעיני בערכים אמינים גם על עניינים חרדיים, אם כי יש להקפיד על נייטרליות. אני מסכים שצריך משתמש רציני אחד לפחות שיודע לקרוא יידיש וגם נאמן בראש ובראשונה לערכי הקרן ולא לערכים אחרים, ואם אין אפילו אחד כזה אז באמת קשה לראות כיצד הוויקיפעדיע תתאים עצמה למדיניות הקרן. נדמה לי שהמועמד היחיד הוא.. אתה. יחסיות האמת 15:33, 1 ביוני 2007 (IDT)
בוויקיפדיה הערבית אין התמודדות עם האדוקים המוסלמים. יש מלחמות עריכה. העניין הוא ששם יש בכל זאת מספיק ערכים שרוצים לכתוב אנציקלופדיה על כל המשתמע מכך. לא תמיד הם ערים להטיות שיש בערכים (כשם שאני לא הייתי לגמרי מודע להטיות מסוימות בערך על מוחמד בעברית, ועיינו בדף השיחה שלו כדי להבין על מה אני מדבר). ברגע שמסבירים למשתמשים היותר מתונים איפה ההטיה הם מוצאים פתרון. משתמשים מוסלמים אדוקים בדרך כלל לא מרוצים מפתרונות כאלה, אבל ברגע שיש החלטה הם נאלצים לקבל אותה. אני חושב שצריך להיות ברור: מי שחושב שכתיבה ברוח מדעית על יהדות באינטרנט היא זילות, עדיף שלא ישתמש בוויקיפדיה. מי שהגישה המדעית זרה לו לגמרי - על אחת כמה וכמה. אפשר לכתוב בוויקיפעדיע בצורה כזאת שתקל על משתמשים חרדים: יש ביטויים שאפשר להימנע מהם, יש אזהרות שאפשר לתת בראש ערכים מסוימים, יש תמונות שאפשר לוותר עליהן וכיוצ"ב, אבל הרוח הכללית של ויקיפדיה צריכה להישמר בכל שפה: הצגה אובייקטיבית והוגנת של העובדות בכל נושא בעל חשיבות.
בעניין אחר - לבקשתו של לודווייק, הדייל מהולנד שטיפל בנושא, קיבלתי על עצמי תפקיד של סיסאופ בוויקיפעיע. זה תפקיד קשה יותר ממה שחשבתי. קודם כול היידיש שלי בסיסית מאוד. שנית, אני עסוק כרגע בכמה פרויקטים אחרים שקשורים בקרן ויקימדיה, והזמן שנותר לי לוויקיפעדיע מצומצם מאוד. אני יכול לנסות לגייס כותבים חדשים לוויקיפעדיע מקרב האגודות השונות שפועלות בישראל לקידום היידיש, אבל אני לא יכול לעשות את זה לבד. לא מספיק לבוא ולספר להם על ויקיפדיה. צריך לקבוע איתם פגישה שבה ייערכו הדגמות, ולעמוד איתם בקשר למקרה של בעיות, אחרת הם יתייאשו. כאמור, אני צריך עזרה בארגון פגישות כאלה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 16:33, 1 ביוני 2007 (IDT)
תמונה אחת שווה אלף מילים. לא אתחיל עכשיו להתפלסף רק אציג לכם כמה עשרות ערכים שאינם מתביישים כלל מויקיפדיה העברית. ואלו הם: קאמוניזם, אברהם יצחק הכהן קוק, בית מדרש גבוה, בעל שם טוב, געטא, חסידות, יעקב ישראל דעהאן, קענסער, מרדכי בנעט, מלחמת העולם השניה, מסעי הצלב, יוסף דוב הלוי סולאווייציק, הורדוס, בית המקדש, התחממות עולמית וכמובן כל הערכים שאני כתבתי על יהדות, פוליטיקה, ציונות, ספרות, היסטוריה, שלדעתי הם די טובים. רוני 16:34, 1 ביוני 2007 (IDT)
Hral, first let me thank you for the time that you spend in Yiddish Wikipedia, you did an excellent job, it is a pity that you didn’t have more time to finish it. You are right about the categories, but you are not right about that the first category doesn’t want write normal subjects, there are lot of people like me who want to have good and “normal encyclopedia “ and writing slowly new good subjects. The problem is that there is “one user” who is manipulating the Yiddish Wikipedia on the extreme stupid way; he is doing everything possible to make sure that no one else feels comfortable there; he attacks new users on the ugliest way to make sure they stay away from the Wikipedia, he will even come here and make himself like a victim and the other user are victimizing him because he wants good Wikipedia. What a shame! It is impossible to describe everything what he is doing in one shot, if someone want to find out the true he should take a look in history of the Yiddish Wikipedia. The fact is that we were able to take care of ourselves, the problem was when we block him, other people that don’t understand good Yiddish who didn’t care enough to verify all the facts made him then back for a “sysop”.--טעכניקער 16:28, 1 ביוני 2007 (IDT)
תרגום ליידיש: הראל, קודם שכוח פאר דיין צייט אין די אידישע וויקיפעדיע, א גרויסער שאד אז די האסט נישט מער צייט, ווייל די קליינע צייט וואס די האסט דיך אפגעגעבן מיט די אידישע וויקיפעדיע האסטו אויף געטוען גאר אסאך, די ביזטו טאקע גערעכט מיט דיין הסבר, אבער עס איז דא און די ערשטע קבוצה אסאך וואס ווילן יא האבן א געהעריגע וויקיפעדיע אויף אידיש, זיי ווילן, און בארבייטען שטאטליך נארמאלע ארטיקלן און די אידישע וויקיפעדיע. דער פראבלעם איז נאר אז עס איז דא איין באנוצער וואס מאנפאליריט די גאנצע אידישע וויקיפעדיע לויט זיין ווילן, ער באנוצט זיך מיט אלע וועגען מעגליך צו מאכן זיכער אז ער איז דער איינציגער באנוצער אויף די אידישע וויקיפעדיע, ער האלט זיך נישט אפ אפילו צו אטעקירן נייע באנוצער מיט מיסטע לשנות צו מאכן זיכער אז זיי זאל נישט שרייבן מער. נאכדעם קומט ער דא דער אומפארשעמטער ווי מען קען אים נישט אין ער שרייבט אז ער איז דער איינציגער באנוצער, און מען אטעקירט אים נאר ווייל ער וויל אויפארבעטען די וויקיפעדיע, און זיינע קריטיקער ווילן פשוט אינטערברענגן די וויקיפעדיע וועגן דעם אטעקירט מען אים.
דער פאקט איז אז אונז קען מיר זיך אליין אנפירן, נאר די סיבה וואס מען האט געבעטן הילף פון אנדערע וואס פארשטייען נישט אידיש איז, וויבאלד אונז האמיר אים ארויסגעבלאקירט איז ער געלויפן צו העכערע חברה וואס פארשטייען נישט אזוי גוט אידיש און וואס האבן נישט זיך געבאדערט גענוג נאך צו גייען געהעריג די פאקטן, די האבן גאר אים צוריק געמאכט סיסאפ און אראפגענומען דעם כוח פון די וואס האבן אים גערעכטיג בלאקירט, פארשטייט זיך אליין אזוי איז געווארן אונזער וויקיפעדיע א גרויסער דורכפאל. ווער עס קען ביטע איבערטייטשען מיינע ווערטער אויך עברית. א דאנק--טעכניקער 16:28, 1 ביוני 2007 (IDT)
כעצת מורי ורבי הרב הראל שליט"א אני לא עונה על השמצות של רוני עלי, וגם המשתמש הזה הוא רוני בכבודו ובעצמו לראיה תראה שזה שם שאין לו יותר מ5 תרומות לערכים, רוב תרומותיו הם בדפי שיחה לומר בום בום מה שרוני אומרבאַזונדער:Contributions/טעכניקער--זלמן לייב 16:55, 1 ביוני 2007 (IDT)

I will not let myself down to this low level as this user, I will not answer him directly, it’s a shame for me to even post on the same discussion with him. I just want to point out that "Roiny" doesn’t even understand English! I am also asking to make a “check user” to once for all verify that I am only using one username.--טעכניקער 17:33, 1 ביוני 2007 (IDT)

תרגום ליידיש: איך וועל מיך נישט אראפלאזן צו אזא נידריגע מדרגה ווי דער באנוצער, אויכט וועל איך נישט ענטפערן פרעזענליך, עס איז מיר א בושה וחרפה צו שרייבן צוזאמען מיט אים, איך וויל נאר ארויס ברענגן איין פונקט אז רוני פארשטייט אפילו נישט ענגליש! אויכט בעט איך אז מען זאל מאכן טשעק יוזער ווי שנעלער צו באשטעטיגען איינמאל פאר אלעמאל אז איך באנוץ מיך נאר מיט איין ניק --טעכניקער 17:33, 1 ביוני 2007 (IDT)
הראל אתה הרי בודק אני מסכים לזה. ואם הוא לא כותב מפראקסי פתוח, הוא לא כותב רק בשם זה. הרי דף התרומות שלו כל כך חדש אולי יותר מחודש שנפתח את השם ואין לו כלום ופתאום הוא יודע את כל תהליכי הוויקי. נא לעשות טשעקיוזער ולראות שאני צודק.--זלמן לייב 18:37, 1 ביוני 2007 (IDT)
Just to clarify one fact, I am user since 9/3/2006, this user has no problem to lie even though you could verify this easy
איך וויל נאר קלארשטעלן איין פאקט, אז בין א באנוצער זייט 9/3/2006, דער באנוצער האט נישט קיין פראבלעם צו זאגען ליגנעט אפילו מען קען דאס גרינג פעסשטעלן--טעכניקער 20:38, 1 ביוני 2007 (IDT)

רעיון מקורי להצלת המצב; חסימתו של רוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבוד רבי ומורי הרב הראל שליט"א, ביקשת רעיונות להצלת המצב אז זה דעתי הענייה והעליבה מאוד.

קודם כל יסוד גדול אתה צריך להבין כדי להציל המצב, אתה לא דובר אידיש ואתה רק מנהל חיצנוי שלא יכול בעצמך לכתוב כלום רק למחוק ולהטיל פאליסי עלינו איך להתנהג. אז על תוכן הכתיבה אי אפשר להיעזר מידיך, רק על התנהגות בין חברים. רק לכך נבחרת וחלילה לא לסגור אותנו אין לך כוח ושום שליחות לזה מאף משתמש ומאף דייל.

אני חיי עם הטעות שלך שוויקיפעדיע של חרדים זה לא אנציקלאפעדיע, לפי דעתי זה בניגוד של הקרן ויקימדיה שהם רוצים וויקי בכל שפה. אמת שהתרבות שלנו מאוד פרימיטיווי אבל זה שפה. ואנחנו בהחלט השפות המאוד מוצלחות הוויקיפעדיע באידיש ממוקם בהמאה הראשונות של 250 שפות וויקיפעדיות של הקרן.

אני לבדי הקמתי את זה במו ידי ובדמי, ובדם משפחתי, תשאל את דעני איך שכל יום הייתי איתו בקשר הדוק נגד הטרור שהחרדים עשו כשדעני היה בהמשרד של הויקימדיה. הייתי פעיל בוויקיפעדיע לכתוב ולכתוב ולכתוב יום ולילה והם עם כל שמותיהם רוני קאצקער ושמאלץ או האחרים השפריצי את דמי בכל מיני טריקים וטרור. רוני הוא לא חילוני הוא סופר עיתון של החרדים. היום אין לי יותר כוח כשאני כותב משהו תיכף קם ובאגריסיווית מאוד הוא משפיל תוקף מזלזל ומתלהם ואתה עוד נותן לו חיזוק שכל הוויקיפעדיע צריכין לסגור בזה אתה משחק להידים של החרדים נא לא לומר את זה בגלוי זה לא דעת של דעני אני בקשר איתו יום יומי ובדאי זה לא דעת של הקרן, אתה המנהל שלנו לא לסגור אלא להציל המצב, אם אין לך זמן לעשות את זה נא לא לעשות את זה יותר קשה עלינו יש מנהלים אחרים, דעני ודרור שהם עושים סופר עבודה להציל אותנו בהשתיקה שלהם. עד שאני לא עושה וואנדאליזם אי אפשר לסגור את זה.

אני הייתי המנהל הראשון של החרדים ורוני היה המנהל שמה רק אחר כך וגם דעני נטל ממנו הכוח של מפעיל המערכת שמה הרבה זמן מלפני שאתה היגיע על ידי דעני שראה בו וואנדאל מאוד קשה. כל המנהלים האחרים שהיה עד שאתה הגיע לשמה הם החרדים שאני ביקשתי מדעני לעשות אותם מנהלים משום שהם היה בוכים כל יום שאני לא מנהל ביושר את הפראיעקט. משהתחילי לראות שאפילו שהם המנהלים אינם יכולין לשתוק אותי התחיל ההצעה שלהם למנות אותך כמנהל תחת כולם שהם רואים שאתה תועב ושונא את החרדים, אני רואה בזה טריק מאוד מתוכנן עכשיו לסגור אותי פעם ולתמיד על ידי שם דיפלומטי לסגור את הפראיעקט ולא לחסום את המשתמשים את מי רוצים לטשטש מי הפראיעקט אם לא אני?

אני מבקש ממך שתשתיק את רוני, שהוא יפסיק להציק אותי כל יום בזלזולים ובחרפות ואני חוזר במרץ לכתוב ולכתוב ובתוך שנה כל הוויקיפעדיע כפול ויהיה לו שמונת אלפים ארטיקלן. נא לזכור שמיום שאני נטלתי את המושכות בידים לא היה אף כתבה ומאז שנתיים אני כתבתי רוב השלוש אלפים ושש מאות שיש לו היום. תן לי להמשיך בזה המרץ וחלילה לסגור את זה לשחק בהידידם של רוני. תודה.--זלמן לייב 15:06, 1 ביוני 2007 (IDT)

אשמח מאד אם תואיל לקשר אותנו לערכים שכתבת. :) רוני 16:42, 1 ביוני 2007 (IDT)

פשרה אחת ולתמיד - חברים בוחרים סיסופ חדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשורה טובה, כנראה שרוב החברים רוצים רוני לסיסופ חדש פה --אלזוז 19:11, 1 ביוני 2007 (IDT)

זאת בדיחה. רוב של הבוחרים הם אין להם מאה תרומות ואין להם זקנה של חודש ימים בוויקיפעדיע. זאת מראה להראל עם מי אנחנו מתעסקים פה. רוני הזה כבר רץ למפעיל אצלינו יותר מחמש פעמים. הוא היה מפעיל מקודם שהיה משתמש בהכוח שלו כל יום לחסום אותי וערכים שהיה עם עריכת מלחמה איתו. לא אני לקח את הכוח שלו. אלא המנהל שלנו דעני וואהל הוא לא יהיה אף פעם מפעיל מערכת עד שאומר בפירוש שהוא מותר לו לחסום משתמשים וערכים בכפיה. אם יש קאנסענסוס שצריכין עוד מפעילים צריכין קודם כל לחזור את הכוח ליותר מ15 מפעילים שהיה מעבירים את כוחם מרצונם להראל. אם הראל לא רוצה את ההנהלה מחמת איזהו סיבה שהוא או שהוא אין לו כוח לדבר איתי או שאין לו זמן. צריכן לחזור למקודם ולא חלילה לעשות יותר גרוע המצב שמה. תודה.--זלמן לייב 19:31, 1 ביוני 2007 (IDT)


?Is there still a future[עריכת קוד מקור | עריכה]

I am a contributor planning to contribute much more in the near future but after noticing what’s going on i went cold and still waiting when this will end I believe that the trouble makers should be kicked out and this Wiki should go on. Otherwise there’s no future and people will stop contributing Grow up

י. לעבאוויטש

עדכון[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם משהו השתנה מאז הדיונים הללו ועד היום? אם לא, לא הגיעה העת, בצער רב, לסגירה? נוי - שיחה 19:45, 17 במרץ 2009 (IST)