משתמש:H. sapiens/טיוטה5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מארי ספנדר (Mary Spender) היא זמרת-יוצרת, גיטריסטית ויוטיוברית בריטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה ב-2 ביולי 1990 בגרמניה כבת לקצין בריטי בנאט"ו, גדלה בעיר האנגלית סולסברי, ולמדה בבית-ספר סמוך לקתדרלה העתיקה של העיר, שממנו ניתן היה לשמוע מדי יום את נגינת העוגב הענקי שלה. לימים כתבה בשיר "במשך רוב חיי תכננתי את החתונה שלי שם... כל מה שאני צריכה עכשיו זה גבר"

מגיל 6 למדה זמרה קלאסית, נגינה בפסנתר ובכינור, ובשנות העשרה שלה עברה ללמוד ויולה. במקביל לימדה את עצמה לנגן בגיטרה אקוסטית וחשמלית, והופיעה בלהקות נעורים שונות, בעיקר בסגנון מטאל, ובמופעי קברט. החלה לכתוב שירים מקוריים בגיל 15, אותם העלתה בסרטונים לרשת מייספייס, בנוסף לגרסאות כיסוי לשירים פופולריים.

למדה לתואר ראשון במוזיקה קלאסית באוניברסיטת בריסטול, וניגנה בויולה בתזמורת הסימפונית של האוניברסיטה. לאחר לימודיה החליטה לעבור למוזיקה פופולרית, ובינתיים עבדה בבריסטול בעבודות מזדמנות, והופיעה במופעי רחוב בבריטניה ובגרמניה.

בחייה האישיים (נכון לשנת 2023) היא רווקה. היו לה מספר מערכות יחסים מכאיבות שהיא מרבה לעסוק בהן בשיריה, תוך שמירה על סודיות פרטי השותפים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 פתחה ערוץ יוטיוב, והחל משנת 2014 היא מעלה אליו תוכן בקביעות, בדרך-כלל מדי שבוע. התוכן כולל את שיריה המקוריים וגרסאות כיסוי, סקירות של גיטרות, מגברים, רמקולים ומוצרים אחרים מתעשיית המוזיקה, ראיונות עם מוזיקאים כקיי.טי. טאנסטול, ג'יימס ולנטיין, דווין טאונסנד, וקייקי קינג (Kaki King) והקלטות משותפות עם מוזיקאים יוטיוברים אחרים, בהם ליאו מורצ'יולי (Leo Moracchioli), אדם נילי (Adam Neely), ריינה דל-סיד (Reina del Cid), וג'וש טרנר (Joshua Lee Turner). נכון לפברואר 2023, לערוץ שלה למעלה מ-660 אלף צופים רשומים ולמעלה מ-65 מיליון השמעות, וכן עשרות מיליוני השמעות לסרטונים שהשתתפה בהם בערוצים אחרים.

ספנדר היא מוזיקאית עצמאית שאינה חתומה על חוזה מול חברת הקלטות, ומשווקת את המוזיקה שלה בעצמה. נכון לשנת 2023 הוציאה באופן פרטי 9 סינגלים ושלושה אלבומים, אחד מהם אלבום כפול, כולם של שירים מקוריים. תכופות היא מלווה את עצמה בשיריה, בעיקר בגיטרה אקוסטית וחשמלית, וכן בגיטרה בס, בפסנתר, בתופים ואף בויולה, וכן היא מקליטה, מצלמת, עורכת, ממקססת ומפיקה את המוזיקה שלה בכוחות עצמה. היא נוהגת להציב לעצמה אתגרים שונים בסרטונים שהיא מעלה בערוץ שלה, כגון חיבור והקלטה של שיר מקורי חדש תוך שעה אחת. כאשר ג'ון מאייר ואדל פרסמו קטעים מוקדמים מתוך שירים חדשים שלהם, ספנדר העלתה לערוץ שלה סרטונים בהם היא "משחזרת" את השירים המלאים. מאייר הגיב בהערכה לתעלול זה, ומאוחר יותר אף שלח לספנדר שיר שאותו לא הצליח להשלים, בבקשה שתעשה זאת במקומו. באתר שלה מציעה ספנדר קורסים מקוונים שחיברה לליווי בגיטרה, לעריכה והפקת מוזיקה, לניהול ערוץ יוטיוב, ולניהול עצמאי של קריירה מוזיקלית.

כזמרת יוצרת, ספנדר מתאפיינת בקול בעל מנעד רחב, ומצטטת כהשפעות עיקריות את ג'וני מיטשל וטרייסי צ'פמן. כגיטריסטית היא מנגנת באופן בלעדי בטכניקת פינגר סטייל, בסגנון ייחודי שסיגלה לעצמה "תוך כדי נסיון כושל לחקות את ג'ון מאייר". לעיתים קרובות היא מלווה את שירתה בגיטרה בלבד, תוך אצבוע קו הבס בעזרת אגודל יד שמאל, בו-זמנית עם נגינת האקורדים ואף גיטרה מובילה.

מנגנת בעיקר בגיטרות פנדר, מרטין, PRS ווויז'יה (Vigier Guitars). היא אחת ממספר יוטיוברים שחברת פנדר נוהגת לשלוח להם לסקירה דגמים חדשים של גיטרות מתוצרתה.

בשנת 2020 דיבבה את דמות בשם אריה ב-12 פרקים של סדרת האנימציה (12 oz. Mouse) של המפיק האמריקאי מאט מיילארו (Matt Maiellaro), ששודרו ברצועת השידור Adult Swim. בשנת 2023 דיבבה דמות חדשה בשם "מרי" בסדרת האנימציה "פסטוקליפסה" של אותו מפיק.