משתמש:Gogo8200/מראה רטוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מראה רטוב (באנגלית: Wetlook) הוא ההנאה של אדם מלבישת בגדים רטובים. שם זה מתייחס גם למעשה של הירטבות בזמן לבישת בגדים, והנאה מכך שהאדם עושה זאת או מכך שהוא צופה באחרים עושים זאת.[1] עבור רבים, מדובר פטיש מיני, כאשר התענוג נגזר מהתבוננות באדם לבוש רטוב, וכן מהירטבות האדם בעצמו, אולם אחרים נהנים להרטיב עצמם מסיביות שהן לחלוטין אינן מיניות.[1][2]

אנשים רבים נהנים מהדרך בה בגדים רטובים נראים כאשר הם על הגוף, כמו גם מהרגשת הבגדים הרטובים כשהם על הגוף. כמו כן, בגדים בהירים הופכים לשקופים כאשר הם רטובים, מה שאנשים רבים רואים כמעורר מינית. לבגדים יש ברק כאשר הם נרטבים, וצבעם משתנה כאשר מדובר בבדים כהים.

מקורו של המראה רטוב נחשב לעתים קרובות כלקוח מכך שלבישת הבגדים בזמן שחייה או רחצה אסורה או לא תקינה. אלו הנהנים ממראה רטוב דיווחו על גילוי ההנאה שלהם בגיל מוקדם, בעודם צעירים בסביבות גיל חמש, בדרך כלל מתוך ניסיון של לבישת בגדים והירטבות, או התבוננות באדם אחר נרטב בעודו לבוש. האנשים הנהנים ממראה רטוב עושים זאת בדרכים שונות- חלקם נהנים מההירטבות עצמה, בעוד שאחרים נהנים מעצם כך שהם רטובים. חלקם נהנים להירטב לאט, בעוד אחרים אוהבים את ההפתעה.[1] יש גם טעם שונה בבגדים- רבים מעדיפים ג'ינס, בעוד אחרים מעדיפים שמלות כשמדובר בנשים.

פטיש המראה הרטוב נחקר והובן מעט בצורה מדעית, וחקירת הגורמים לו וצורותיו השונות היא מינימלית בהשוואה לפטישים נפוצים יותר. עם זאת, מחקר גרמני בנושא משנת 2000 שבוצע בצורה נרחבת למדי באינטרנט הבהיר מעט את הנושא. אוהבי מראה רטוב רבים שנסקרו דיווחו שהם מגורים מגיל צעיר, בעיקר בין הגילאים חמש ושש, אך תיארו את עצמם כצעירים מדי באותו הזמן כדי לזהות את הגירוי כמו כפטיש מיני.

המילה "מראה רטוב" יכולה להתייחס גם לבגדים עצמם כשהם מבריקים במראה, והם יכונו "בעלי מראה רטוב".

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Börstling, Robert (2000-07-01). "Wetlook paraphilia - aspects of a sexual variation". Humboldt University of Berlin Magnus Hirschfeld Archive for Sexology. נבדק ב-2008-12-11.
  2. ^ {{(הקישור אינו פעיל, 29 בינואר 2017)Cite web|url=http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/woman/real_life/article241480.ece%7Ctitle=The Sun Online - Real Life: We're the splish sploshers|date=2007-10-04|accessdate=2013-03-14|publisher=Thesun.co.uk}}

קטגוריה:עירום