משתמש:Gilgul222/שביעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שביעי הוא עלון שבת המופץ בסופי שבוע בבתי הכנסת השונים בארץ. שביעי ממתג עצמו כעיתון לכל דבר בתחום החדשות המגזריות בציונות הדתית ועל כן מקפידים להביא תוכן ייחודי אשר לא פורסם במקומות אחרים קודם הפרסום בשביעי. בתחילה יצא העיתון כעיתון מקומי באזור צפון הארץ. בדצמבר 2012 החל שביעי לצאת בתפוצה ארצית.

בעלי העיתון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעלי העיתון: רובי לוזון עורכת: הילה ניסן פרידמן כתבים: חנן גרינווד ונדב גלעד. כותבי מדורים: עוזיאל סבתו ושבתאי שירן קריקטורה: אלחנן בן אורי

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה: 50 אלף גיליונות לגיליון בכל רחבי הארץ תוך שימוש בפלטפורמת ההפצה של מקור ראשון בבתי הכנסת. כיום העיתון יוצא במתכונת דו שבועית ומונה כ- 32 עמודים.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מרוב עלוני השבת, בשביעי שמים דגש כתבות חדשותיות, מגזיניות ואקטואליות בנושאים שונים ומגוונים, גם כשלא מדובר בהודעות יח"צ בלבד. מלבד זאת מדורים כמו "פרויקט השו"ת"- ראיון עם אישיות מוכרת במתכונת של שאלות ותשובות, מדור: מוזיקה ייחודי, טיולים, שירות לאומי, מדור לילדים. בעלוני השבת השונים התחילו להכניס לאחרונה פינות של "רכילות מגזרית" שונות, גם אם לא קוראים לילד בשמו, בשביעי מתהדרים בשתיים כאלה: "פתיתים" ו"בשטיבל". מבחינת קו דעות: לשביעי אין קו דעות ספציפי. בעבר פורסמו כתבות על הבית היהודי, על האיחוד הלאומי ואפילו בנושאי חרדים. מטרת העיתון הוא למצב עצמו בראש העיתונים המגזריים בציונות הדתית ולכן הוא מציב לעצמו רמה מאוד גבוהה. כך לדוגמא נחשף בשביעי לראשונה כי הרב יעקב אריאל ניתק עצמו מארגון צהר לאחר כישלון חוק עמאר-אריאל בבחירות לרבנות הראשית. בשביעי נערך ראיון עם הרב אביחי רונצקי שעורר סערה כשטען שמנוער הגבעות עלול לצאת ה'יגאל עמיר' הבא.

[1] [2] [3]

בשביעי נעשו ראיונות עם בכירים בציונות הדתית ובציבור הדתי בכלל. בין המרואיינים: הרב חיים דרוקמן, הרב אביחי רונצקי, שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, שר השיכון אורי אריאל, סגנית השר ציפי חוטובלי, יהורם גאון, ינון מגל, דורון שפר, חברת הכנסת איילת שקד ועוד.