משתמש:Gabi S./מראבטאת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Gabi S..
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Gabi S..

מראבטון ומראבטאת (בערבית: "מגיני האמונה") הם ארגונים אסלאמיים של גברים ונשים מוסלמים, במימון הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל. פעולותיהם העיקריות הן שיעורים במסגד אל-אקצה בהם מלמדים קרוא וכתוב ברמת אוניברסיטה, וכן מלמדים תג'ויד, אמנות הקריאה הנכונה בקוראן. ארגון הגברים נקרא "מראבטון" וארגון הנשים "מראבטאת". לעתים הם מכונים "מצאטב אלעלם" ו"מג'אלס אלעלם" בהתאמה.

בזמן מהומות הר הבית (2015), נשות המראבטאת הפריעו למבקרים יהודים בהר הבית וניסו למנוע מהם להתפלל. בהמשך אירעו מקרים של תקיפה פיזית, שבעקבותיהם הוכרזו הארגונים כ"התאחדות בלתי מותרת".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון הגברים "מראבטון" וארגון הנשים "מראבטאת" הוקמו על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל בשנת 2012. הם מארגנים שירות הסעות יומי למסגד אל-אקצא מיישובי המשולש, בעיקר אום אל-פחם וטייבה, וכן מיישובים ערביים בנגב ובגליל. פעילי הארגון מקבלים בין 3000 ל-4000 שקלים בחודש. חלק מהמימון מגיע ממדינות המפרץ.

תקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הארגונים נהגו להטריד מבקרים בהר הבית באופן קבוע.

בפברואר 2015 פורסם סרטון שצולם על ידי אנשי "מכון המקדש" שבו רואים את נשות הארגון מטרידות את חבר הקונגרס האמריקאי דניס רוס.

באוגוסט 2015 נשות הארגון הטרידו קבוצה של חברי קונגרס אמריקאים, ביניהם אוון ג'נקינס, טרנט פרנקס וקית רותפוס. ג'נקינס זועזע מרמת האלימות.

הוצאת הארגונים מחוץ לחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מהומות הר הבית (2015) קבע שר הביטחון משה יעלון שהתנהגותם של ארגוני מראבטון ומראבטאת מובילה לאלימות שעלולה לפגוע בחיי אדם. באוגוסט 2015 אסר השר לביטחון פנים גלעד ארדן על שהיית הפעילים להר הבית בזמן ביקור קבוצות של יהודים במקום.

ב-8 בספטמבר חתם שר הביטחון על צו המגדיר אתהארגונים מראבטון ומראבטאת כהתאחדות בלתי מותרת. החלטה זו גונתה על ידי הליגה הערבית ועל ידי השייח' עזאם אל-חטיב, ראש הווקף המוסלמי בירושלים המנהל את הר הבית.