משתמש:Fros/ארגז חול2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

-



הכתובת היא: אסטורה 124/5 נוה יעקב ירושלים 97451. [[משתמש:הללג|הלל]




שער טנהאוזר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שער טנהאוזר הוא מקום שהוזכר במקור, בסרטים בלייד ראנר (1982) וחייל קטלני (1998).

הופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלייד ראנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט בלייד ראנר, הרפליקנט רוי בטי (שמגולם ע"י רוטגר האוור) מתייחס לשער, כשהוא מספר על חוויותיו כאיש קומנדו בעולם רחוק מכדור הארץ:

"ראיתי דברים שאתם האנשים לא תאמינו. ספינות קרב בוערות ליד כתף אוריון. צפיתי בקרני סי זוהרות בחשיכה ליד שער טנהאוזר. כל הרגעים האלו יאבדו בזמן, כמו דמעות בגשם..."

I've... seen things you people wouldn't believe; attack ships on fire off the shoulder of Orion; I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate.

כמה ממעריצי הסרט מציעים שייתכן ששער טנהאוזר הוא סטארגייט או מושג דומה, נתונה גם העובדה שבבלייד ראנר כדור הארץ מחזיק במושבות בחלל, וגם שבסצינת המדע הבדיוני ישנם תפקידים אופיינים רבים למתקנים הכוללים את המילה "שער". ישנם כאלה המחזיקים בספקולציות שכמו סטארגייט, גם כאן, תפקידו של השער הוא לספק מהירות הגדולה ממהירות האור למטרת מסע בין כוכבים. ישנה גם ספקולציה - שהשם ניתן לו בגלל שהוא ממוקם קרוב או בתוך מסלול של מושבה הקרויה טנהאוזר. בכל אופן, אין דבר נוסף בסרט שרומז על דבר מאלה. מידע על מיקום המושבה המרוחקת ואם אכן קיימת בבלייד ראנר האפשרות למסע בין כוכבים בעזרת מהירות גדולה ממהירות האור, לא נזכר בסרט.

חייל קטלני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט חייל קטלני, דמות הסמל טוד (המגולמת ע"י קורט ראסל) היא יוצאת הקרב בשער טנהאוזר. עובדה זאת מבוססת על הטקסט שמופיע לרגע במסך מחשב סמוך לתחילת הסרט. המחשב מציג רשימה של קרבות שהדמות השתתפה בהם והמענקים שהרוויחה מההשתתפות בהם. שער טנהאוזר גם מקועקע על זרועו של טוד, ביחד עם שאר הקרבות שהוא השתתף בהם. מאוחר יותר בסרט, מתי שסנדרה מבחינה בשמות שמקועקעים על זרועו ומספרת את זה למייס, הוא מסביר לה ש"שער טנהאוזר היה קרב".

התוכנית המקורית היתה לתאר בסרט את הקרב. אבל, רעיון זה נגנז לבסוף בגלל בעיות תקציביות. תסריט המקורי אפילו נתן פרטים המתארים את השער. הוא מתאר אותו כ"קיר עצום של מתכת, מבצר בלתי חדיר עם נשקים עתידניים. כמה קטעים מהסצינה אף הושלמו, ונראים בקצרה בטריילר של הסרט.

מקור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השער בא מקטע פואטי שחובר על ידי רוטגר האוור, לפני ההסרטה של הדיאלוג המפורסם. חלקים מהקטע הוכנסו לסצינה.