משתמש:Erez canna/רישיון קנאביס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רישיון קנאביס בישראל

רישיון קנאביס ניתן לחולים בלבד אשר מחלותיהם מוגדרות בחוק המחלות אשר תרופתם היא צמח הקנאביס.

משרד הבריאות בישראל מאפשר לכל מחזיקי רישיון שימוש בקנאביס רפואי, לבחור בעצמם את הספק באמצעותו יקבלו את הקנאביס. כמו כן, ניתן לעבור בין הספקים המורשים, להחליף ספק בכל עת ומכל סיבה שהיא.[1]

כאשר המעבר אל ספק חדש מתבצע ע״י מילוי טופס ״מעבר ספק״ והצגת רישיון מקור. את שני המסמכים יש להגיש אל משרד הבריאות לשם הנפקת רישיון חדש, אשר יועבר אל הספק הנבחר.

בישראל כיום, פועלים 21 רופאים בעלי סמכות הנפקת רישיון שימוש בקנאביס רפואי. מלבד רופאים אלו, רשאי גם כל רופא מומחה להמליץ על שימוש בקנאביס רפואי למטופליו. ההמלצה הזו טעונת אישור משרד הבריאות. מידע נוסף אפשר למצוא בערוץ קנאביס

מרשם של גראס באישור רופא יש לממש מול הספקים המורשים, לא ניתן יהיה לקבל את הרישיון .

גראס רפואי משמש את האדם למטרות ריפוי מזה שנים רבות, הרפואה הסינית העתיקה עשתה שימושים רבים בצמח. מחקרים רבים מעודדים את השימוש בו ומצביעים על השפעות חיוביות של גראס בשיכוך כאבים, התמודדות עם תופעות לוואי של טיפול בסרטן, התמודדות עם מחלות ניוון שרירים ועוד.

במדינה ישראל, כמו במדינות מערביות רבות אחרות, שימוש בגראס אסור על פי החוק, רק גראס באישור רופא מותר לשימוש על פי חוק כאשר המשתמש בחומר הוא בעל המרשם בלבד. קבלת מרשם רפואי מחייבת פיקוח של משרד הבריאות והצגת המלצות רפואיות מתאימות.

  1. ^ נא להתייעץ עם רופא מומחה