משתמש:Ememkozo/ג'וי (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ememkozo.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ememkozo.


ג'וי פארק
박수영
ג'וי בפסטיבל מוזיקה באינצ'ון ב2016
ג'וי בפסטיבל מוזיקה באינצ'ון ב2016
לידה 3 בספטמבר 1996 (גיל: 27)
אי ג'גו , דרום קוריאה
שם לידה Park soo-young
שם במה Joy
תקופת הפעילות מ-2014
עיסוק זמרת,רקדנית,שחקנית
סוגה קיי-פופג'יי-פופ
שפה מועדפת קוריאנית
חברת תקליטים SM
חתימה חתימה

בקוריאה הדרומית כחברה בלהקת הבנות רד וולוט שהורכבה על ידי SM entertainment המכילה חמש בנות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'וי נולדה ב אי ג'גו שבדרום קוריאה ב-3 בספטמבר 1996 לשני הוריה. היא גדלה בסאול,דרום קוריאה ברובע דובונג.

ג'וי היא הבכורה מתוך שלוש אחיות.

כילדה, ג'וי התעניינה במוזיקת ​​טרוט מודרנית והושפעה להפוך לזמרת לאחר שקיבלה שבחים על הביצוע שלה לשיר "Flying Duck" של להקת הרוק הקוריאנית cherry filter במהלך פסטיבל בית ספר יסודי. ג'וי עברה אודישן ולוהקה על ידי SM Entertainment באודישן SM Global בסיאול ב-2012.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2014-הווה: דביוט ופעילות עם הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]


  • לאחר שנתיים של אימונים, מאמן ווקאלי העניק לה את שם הבמה ''ג'וי'. היא הוצגה רשמית כחבר הרביעי ב-Red Velvet ב-29 ביולי 2014. ג'וי היתה החברה היחידה בקבוצה שלא הוצגה כחלק מ-SM Rookies, צוות אימון טרום-בכורה שנוצר על ידי SM Entertainment.רד וולוט עשו את הופעת הבכורה שלהם באוגוסט 2014 עם הסינגל הדיגיטלי "Happiness". במהלך קידומם, הקבוצה ביססה את עצמה כאחד הסלבריטאים החזקים ביותר בדרום קוריאה על ידי Forbes Korea Power Celebrity ב-2018 ו-2019 וזכתה לפופולריות עולמית כשמגזין בילבורד ראה אותם אותם כאחד מקבוצת הקיי-פופ הפופולריות ביותר ברחבי העולם.

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2015, ג'וי החלה את פעילות הטלוויזיה הראשונה שלה עם העונה הרביעית של תוכנית הבידור של we got married - MBC , שם חיברו אותה עם חבר BTOB סונג ג'ה-יונג.

ג'וי זכתה להכרה על השתתפותה וזכתה בפרס הכוכב החדש ובפרס הזוג הטוב ביותר בטקס פרסי הבידור של MBC לשנת 2015. ג'וי גם הוציאה דואט עם סונג-ג'ה בשם "אהבה צעירה" באפריל 2016, כשג'וי קיבלה קרדיט לכתיבת שירים על השיר. כשהם עזבואת התוכנית במאי 2016, הם נודעו כאחד הזוגות הוותיקים והפופולריים ביותר בתולדות התוכנית.

בנובמבר 2016, Joy שיתפה פעולה עם Lim Seul-ong בדואט שכותרתו "Always In My Heart". השיר הגיע למקום הראשון במספר מצעדים ולמקום העשירי במצעד הדיגיטלי של Gaon Chart.

בשנת 2017, ג'וי עשתה את הופעת הבכורה שלה כשחקנית הראשית בדרמה מבוססת המוזיקה של tvN "השקרן ואהובתו", עם האופי המוזיקלי של הדרמה, Joy הוציאה מספר שירים שהושמעו בתוך הסדרה. כולל: "Yeowooya", "I'm Okay", "Your Days", "Shiny Boy", "Waiting For You" ו-"The Way to Me".על הופעתה כשחקנית ראשית, ג'וי קיבלה את פרס הכוכב החדש בטקס פרסי הטלוויזיה של OSEN. ביולי 2017 השתתפה ג'וי בתחרות מגוון השירה King of Mask Singer תחת הכינוי בנדאבי, שם היא עברה לסיבוב הבא של התחרות.

בשנת 2018, ג'וי החלה בעמדת האירוח הקבועה הראשונה שלה כמארחת המשותפת של העונה השנייה של Sugar Man JTBC לצד אנשי הטלוויזיה המובילים Yoo Jae-suk, You Hee-yeol ו-Park Na-rae. בשנת 2018, ג'וי כיכבה בדרמה Tempted של MBC, המבוססת באופן רופף על הרומן הצרפתי Les Liaisonsreuses, dange והקליטה שיר שהושמע בתוך הסדרה - "OMG!". ג'וי קיבלה מועמדויות רבות לפרסים על הופעתה, כולל: השחקנית הטובה ביותר ב-MBC Drama Awards 2018, פרס פופולריות (שחקנית דרמה) בטקס פרסי סיאול. ביולי 2018, ג'וי נבחרה לאחת המארחות של מופע הבידור החדש של חברת השידור האמריקנית-Pajama friends-Lifetime, לצד סונג ג'י-היו וג'אנג יון-ג'ו. מאוחר יותר באותה שנה באוקטובר 2018, ג'וי הוציאה את שיר הפסקול "Dream Me" (עם מארק לי) עבור הדרמה של The Ghost Detective-KBS .

בינואר 2019, הוכרז שג'וי נבחרה להיות מנחה ראשית של תוכנית היופי הפופולרית - OnStyle's Get It Beauty, עם מנחה שותף לשעבר של חברי הפיג'מה-ג'אנג יוון ג'ו.

בדצמבר 2019, ג'וי הפכה לחלק ממופע הגיוון האתלטי, Handsome Tigers, כמנהלת קבוצת הכדורסל של Seo Jang-hoon המורכבת מסלבריטאים כגון Lee Sang-yoon ו-Cha Eun-woo. לאחר תגובה חיובית בתכניות מגוון, ג'וי זכתה בפרס האיידול הנשי הטוב ביותר בטקס פרסי נאמנות לקוחות המותג לשנת 2020.

במרץ 2020, ג'וי הוציאה את השיר שהושמע בסדרה - Hospital playlist של tvN , השיר הגיע למקום הראשון במספר מצעדים, למקום החמישי במצעד בילבורד הוט 100, למקום השישי במצעד הדיגיטלי של Gaon, ועבר 500 מיליון נקודות אינדקס דיגיטליות ב-Gaon.

באפריל 2020, ג'וי השתתפה בשלב הבא לצד אמנים קוריאנים בולטים בפרויקט הרב-שיתופי "Evergreen Tree" כדי לתמוך באנשי מקצוע רפואיים במהלך מגיפת COVID-19.

במאי 2020, Joy הופיעה בסינגל המוביל של אמן ה- Crush R&B , כאשר "Mayday" עמד בראש המצעדים במספר פלטפורמות מוזיקה קוריאניות. "SHOW ME A GOOD PERSON" המשיך להיות מועמד לשיר של השנה Daesang (הפרס הגדול) ופרס ה-OST הטוב ביותר ב-Mnet Asian Music Awards, וה-OST הטוב ביותר ב-30 בסיאול פרסי המוזיקה. ג'וי גם היתה מועמדת לבדה ל- האמן המוביל של השנה (הפרס הראשי) ב- Melon Music Awards 2020.

2021-הווה: הוצאת סולו ראשון ופופולאריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ב-12 במאי 2021, הוכרז שג'וי תעשה את הופעת הבכורה הרשמית שלה בסולו עם אלבום מיוחד המורכב מ-6 שירים מחודשים משנות ה-90 ועד שנות האלפיים
    ג'וי ביוני 2019
    השיר הראשון מתוך אלבומה - Hello,שהוא גם שיר הנושא של האלבום. שוחרר ב-31 במאי, כשהגיע למקום הראשון במספר מצעדים והאלבום במקום הראשון במצעד האלבומים המובילים של iTunes של 26 מדינות. כל 6 השירים מהאלבום הופיעו לראשונה במצעד הדיגיטלי של גאון, כשג'וי הגיעה גם למקום הראשון כסולנית במצעד האמנים הסולניים של Melon. רצועת הכותרת של Joy "Hello" הגיעה גם לטופ 10 של ה-K-Pop Hot 100 של בילבורד, כאשר 5 רצועות בסך הכל מאלבום הבכורה שלה נכנסו גם הן למצעד. ב-8 בנובמבר 2021, אלבום הבכורה של Joy, Hello, היתה מועמדת לאלבום השנה בטקס פרסי המוזיקה של מלון 2021. ג'וי גם היה מועמדת כאומנית סולו זו השנה השנייה ברציפות עבור אמן השנה. ב-27 בנובמבר 2021, ג'וי הייתה מועמדת לאמן השנה (מוזיקה דיגיטלית - מאי) בטקס פרסי המוזיקה של גאון.

ביוני 2021, אושר שג'וי תגרום לה לחזור לשחק בדרמת ה-JTBC The One and Only, שתשודר בדצמבר 2021.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019, ג'וי דורגה ברשימת הנתונים השנתית של גאלופ קוריאה של 20 האמני קיי-פופ הפופולריים ביותר. בסקר אחר שנערך בקרב חיילים העושים שירות צבאי חובה בדרום קוריאה, ג'וי דורגה ב-5 אמני ה-K-Pop הפופולריים ביותר. ברשימה השנתית שלהם, K-pop Radar גם אישרו שלחשבון האינסטגרם _imyour_joy של ג'וי היו הכי הרבה עוקבים באינסטגרם מתוך אמניות K-pop שפתחו את חשבונן ב-2019.[ ג'וי גם דורגה מספר פעמים במקום הראשון ב"דירוג כוח המותג של חברות קבוצת בנות" שפורסם על ידי המכון למחקר מוניטין תאגידי של קוריאה.

בפברואר 2020, ג'וי הוזמנה כאורחת VIP של מייקל קורס להשתתף בשבוע האופנה בניו יורק, כאשר ווג כינה את ג'וי "אחד הכוכבים המבריקים של ה-K-Pop"

אמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כזמרת, קולה של ג'וי זכה לשבחים ממפיקים ומוזיקאים שונים כולל המלחין Hwang Hyun, הזמר והיוצר You Hee-yeol, והמפיק Ma Joo-hee. בשנת 2020, ג'וי הפכה לאמנית ה-SM הראשונה ללא הופעת בכורה סולו שקיבלה מועמדות לבונסאנג (הפרס הראשי).

בשנת 2021, ג'וי הפכה לסולנית ה-SM הראשונה שהייתה מועמדת לאלבום השנה Daesang (הפרס הגדול) בטקס פרסי המוזיקה של מלון.

מיזמים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרזטורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2019, ג'וי נבחרה לדגמן את משקה הלוטה של חברת fitz

במאי 2019, eSpoir, מיצרן הקוסמטיקה המוביל בדרום קוריאה Amore Pacific, בחרה ב-Joy כמותג הרשמי שלהם עבור מוצרי האיפור והטיפוח שלהם.

בשנת 2020, ג'וי הפכה לדוגמנית של Aveda דרום קוריאה, בבעלותה של אסתי לאודר, כשהמותג ציטט את התדמית החיובית של ג'וי בתחומים שונים.

בפברואר 2021 הפכה ג'וי לדוגמנית של מותג היוקרה האיטלקי של טוד, הוגאן, ולאחר מכן הוכרזה רשמית כדוגמנית הבית החדשה של טוד'ס בקוריאה ב-13 באוגוסט 2021.

בספטמבר 2021, ג'וי הפכה לפנים ולדוגמנית של הקמפיין האחרון של קלווין קליין בקוריאה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2015 ג'וי סיימה את בית הספר לאמנויות הבמה בסיאול.

בפברואר 2020, ג'וי תרמה 10 מיליון וון עבור הקהילה של קוריאה כדי לסייע בתמיכה באלו שנפגעו ממגיפת COVID-19 בדרום קוריאה.

ב-23 באוגוסט 2021, אושר שג'וי יוצאת עם הזמר והיוצר Crush.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]