משתמש:Disnihapoel/ג'ילינגהאם (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Disnihapoel.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Disnihapoel.


ג'ילינגהאם (כדורגל)
קובץ:ג'ילינגהאם.png
מידע כללי
שם מלא מועדון הכדורגל ג'ילינגהאם
כינוי הג'ילס (The Gills)
תאריך ייסוד 1893
אצטדיון אצטדיון פריסטפילד, ג'ילינגהאם
(תכולה: 11,582)
יו"ר פאול סקאלי
מאמן אנדי היסנת'אלר
ליגה הליגה האנגלית השנייה
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ

מועדון הכדורגל ג'ילינגהאם (אנגלית: Gillingham Football Club) הוא מועדון כדורגל אנגלי, המייצג את העיר ג'ילינגהאם שבמחוז קנט. המועדון נוסד בשנת 1893 ע"י אנשי עסקים ונקרא בהתחלה בשם ניו ברומפטון. נכון לעונת 2011/12 בליגה האנגלית השנייה שמשתייכת לארגון הפוטבול ליג.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים הראשונות: 1893-1920[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון הכדורגל ג'ילינגהאם נוסד בתאריך ה18 במאי 1893 לאחר פגישה של אנשי עסקים שרצו להקים את הקבוצה בכוונה להגיע לתחרויות גדולות. מייסדי הקבוצה (אנשי העסקים) רכשו גם את חלקת האדמה שהפכה תוך זמן קצר להיות האצטדיון שמשמש את הקבוצה כיום, אצטדיון פריסטפילד. המשחק הראשון של הקבוצה היה בתאריך ה2 בספטמבר 1893 במשחק מול 2,000 צופים נגד וולוויץ' במשחק שהסתיים בתוצאה 5-1 לוולוויץ'.

בעונת 1907/08, נאבק המועדון בליגה מקצועית אי שם באנגליה וסיים במקום האחרון, אך ניצל מירידה בזכות הרחבת הליגה באותה עונה. בשנת 1912, החליטו בעלי המניות בקבוצה לשנות את שם המועדון לג'ילינגהאם, שם המשמש את הקבוצה עד היום גם. בעונת 1919/20, סיימה הקבוצה שוב בין המקומות האחרונים אך ניצלה מירידת ליגה בפעם השלישית לאחר שבאותה העונה היו עוד שינויים בסדר הליגה האנגלית שגרמו לאי ירידת ליגה.

הקדנציה הראשונה בפוטבול ליג: 1920-1938[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונת 1920/21, עונת הבכורה של הפוטבול ליג, ג'ילינגהאם שוב סיימה בחלק התחתון של הליגה, אך בשנים שלאחר מכן חל שיפור ביכולת, והיא הצליחה להגיע לאמצע הטבלה. בעונת 1938, הקבוצה סיימה שוב בחלק התחתון של הליגה הדרומית ונדרשו להגיש מועמדות כדי להמשיך בליגה. הבקשה של ג'ילינגהאם נדחתה, והמחליפה שלה הייתה איפסוויץ' טאון. ג'ילינגהאם החלו להתחרות בליגות המקומיות של מחוז קנט ובנו קבוצת כוכבים, שהצליחה לקחת את כל התארים האפשריים של עונת 1954/55. בעונת 1958/59, זכתה הקבוצה באליפות דרום אנגליה ובמהלכה רשמה הקבוצה שיא שערים במשחק כשניצחה את גלוסטר בתוצאה 12-1. הג'ילס זכו גם בעונת 1949/50 באליפות דרום אנגליה.

החזרה לקדנציה שניה בפוטבול ליג: 1950[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב1950, הוחלטו תוכניות להרחיב את ליגת הדרום של הפוטבול ליג ל22-24 קבוצות. ג'ילינגהאם השתתפה בהצבעה לגבי זהותם של הקבוצות החדשות בליגה וזכתה ברוב מוחץ לחזור לליגת הדרום של הפוטבול ליג. המועדון בילה 8 שנים בליגה השלישית (דרום), ובעונת 1958/59, העונה שלפני המהפכה בליגה, המועדון ירד לליגה הרביעית (דרום). הם נשארו בליגה הרביעית עד שנת 1964, עד שפרדי קוקס הגיע לנהל את הקבוצה וזכה איתה באליפות ראשונה שהעלתה את ג'ילינגהאם לליגה השלישית. הקבוצה סיימה בשיא של 60 נקודות את העונה מעל לקרלייל יונייטד, אך הפלייאוף הוא זה שדיבר את עליית הליגה.

לאחר הירידה בחזרה לליגה הרביעית, בעונת 1970/71, הג'ילס הראו יכולת מעולה ובעונת 1973/74 הם חזרו לליגה השלישית. המועדון החל להצליח בליגה השלישית והפך לקבוצת צמרת, ובעונת 1986/87, המועדון שיחק נגד סווינדון טאון בגמר הפליי-אוף של הליגה השלישית, והפסיד. בתקופה זו הפיק המועדון כוכבי כדורגל גדולים כמו סטיב ברוס וטוני קסארינו, והם נקנו ע"י קבוצה אחרת, שגרמה לירידה די משמועתית ביכולת של ג'ילינגהאם.

הג'ילס בפעולה במשחק מעונת 1986/87 באצטדיון פריסטפילד

בשנת 1987, חזרו הג'ילס לכותרות לאחר 2 ניצחונות רצופים ומפתיעים: 8-1 על סאות'אנד יונייטד ו10-0 על צ'סטרפילד. כעבור 4 חודשים, המנג'ר של הגי'לס, קית' הטווס פוטר, ובתוך 18 חודשים, הקבוצה ירדה שוב לליגה הרביעית.

העליות והמורדות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרודים עם בעלות כלכליות, נכנסו ג'ילינגהאם לעונת 1995, ועד סוף עונת 1994/95, המועדון נמצא בסכנת גירוש מהליגה. ב14 ביוני 1994, התערב איש העסקים הלונדוני פאול סקאלי במצב, קנה את מניות הקבוצה והפך ליו"ר הקבוצה. המנג'ר שהביא לניהול המועדון היה טוני פוליס, מאמן סטוק סיטי כיום. המינוי של טוני פוליס עשה את שלו, כאשר טוני פוליס החזיר את הקבוצה לליגה השנייה (הליגה השלישית באנגליה). בשנת 1999, הגיע המועדון לגמר הפלייאוף על העלייה לצ'מפיונשיפ מול מנצ'סטר סיטי. המשחק הסתיים בתוצאה 3-1 בתום 90 הדקות ומנצ'סטר סיטי המשיכה לצ'מפיונשיפ.

זמן קצר לאחר ההפסד המאכזב בגמר הפלייאוף, טוני פוליס פוטר מהקבוצה בעקבות התנהגות בלתי מקצועית. המנג'ר שחתם במקומו, הוא פיטר טיילור. בעונת 1999/00, הגיעה שוב ג'ילינגהאם לגמר הפלייאוף ושיחקה נגד וויגאן באצטדיון וומבלי. המשחק נגמר בתוצאה 1-1 בתום 90 הדקות הראשונות, ובהארכה שעריהם של סטיב באטלר ואנדי ג'ונסון קבעו את התוצאה 3-2 שהעלה את ג'ילינגהאם לראשונה בתולדותיה לצ'מפיונשיפ.

טיילור עזב בכדי לאמן את לסטר סיטי, ואנדי היסנת'אלר מונה כמאמן/שחקן. בעונת 2002/03, הוא הוביל את המועדון להישג הכי גדול שלו - המקום ה11 בצ'מפיונשיפ. אך שנה לאחר מכן, המועדון הדרדר והתאבק על מקומו בליגה לעוד עונה, והצליח להבטיח עוד שנה בצ'מפיונשיפ. בנובמבר 2004, התפטר היסנת'אלר מתפקיד ניהול הקבוצה ואת הבוס החדש, סטן טרנט, אי היה אפשר למנוע מירידת הליגה לליגה הראשונה באנגליה. בסוף עונת 2007/08, עבר שוב המועדון ליגה, והפעם ירד לליגה השנייה, והגיע לפלייאוף מהמקום ה3 והפסידה בתוצאה 1:0 לאיפסוויץ' טאון. בעונת 2009/10, ירדה הקבוצה לליגות הסקואר דרום אך עונה אחרי זה היא קפצה לליגה השנייה. בסיום העונה, חזר אנדי היסנת'אלר לשמש כמנג'ר הקבוצה.

אוהדי הג'ילס במהלך גמר הפלייאוף בשנת 2000.

מאז 2002, סבל המועדון מבעיות כלכליות קשות, במיוחד אחרי נפילת הספונסר הראשי, ITV Digital, מתוצאות שיפוץ האצטדיון ומירידת הליגה. בשנת 2006, בוטלו עמודי התאורה באצטדיון של ג'ילינגהאם לאחר שלא שולם חשבון התאורה השנתי של העמודים הללו, בנוסף, רשת EDF Energy ביטלה את כל החשמל באצטדיון. בשנת 2008, הגיעו למועדון חובות של 13 מיליון דולר, וחלק מהחובות שולמו לאחר מכירת אצטדיון פריסטפילד לחברת אחזקות חדשה.

אצטדיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הג'ילס מארחת את משחקי הבית שלה באצטדיון פריסטפילד שבג'ילינגהאם. הקרקע של אצטדיון זה נרכשה באמצעות הנפקה של 1,500 ליש"ט של מייסדי המועדון. שאלה גדולה מקיפה את תושבי פריסטפילד לגבי שם האצטדיון, אם האצטדיון קרוי על שם כביש פריסטפילד, או ההפך. אמנם האצטדיון נפתח בשנת 1930, אך מאז פתיחת האצטדיון, הוא לא שופץ.

צבע וסמל המועדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמאל|ממוזער|250px|פרד גריפטיס לובש את מדי הקבוצה האורגינלים. למרות שג'ילינגהאם משחקת עם הצבעים כחול, לבן ושחור, ניו ברומפטון (ג'ילינגהאם לשעבר) שיחקה עם חולצות פסים בצבע שחור לבן ומכנסיים שחורות. בשנת 1913, רצועות השחור ולבן הוזנחו למול חולצה אדומה עם שרוולים כחולים. חולצות הפסים חזרו לשמש בקבוצה אחרי מלחמת העולם הראשונה, לפני השילוב המוכר והפשוט של חולצה כחולה לגמרי ומכנסיים לבנים. בסוף שנת 1990, הקבוצה חזרה ללבוש את החולצות שניו ברומפטון לבשו. בקיץ 2003, הוכרז בקבוצה, כהחלטה שנויה במחלוקת, שהצבע הראשי של המועדון יהיה לבן ולא כחול, אך בחודש מרץ 2010, הכריז המועדון לחזור לחולצות שחורות-כחולות.

ג'ילינגהאם

en:Gillingham F.C. ar:نادي غيلينغهام da:Gillingham F.C. de:FC Gillingham el:Τζίλιγχαμ es:Gillingham Football Club fr:Gillingham Football Club it:Gillingham Football Club ja:ジリンガムFC lb:Gillingham FC lt:Gillingham FC nl:Gillingham FC no:Gillingham FC pl:Gillingham F.C. pt:Gillingham Football Club ru:Джиллингем (футбольный клуб) simple:Gillingham F.C. sv:Gillingham FC zh:吉林汉姆足球俱乐部