משתמש:Danny-w/עוד שבת של כדורגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Danny-w.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Danny-w.


עוד שבת של כדורגל הוא שיר שנכתב והולחן על ידי עמי אסא, במהלך שנות השבעים, ובוצע לראשונה על ידי הזמר ושחקן הכדורגל הרצל קביליו, שוער קבוצת הכדורגל "מכבי יפו", שהלך לעולמו בגיל 35 לאחר מחלה.

השיר אשר שימש במשך שנים רבות כשיר אוהדי הקבוצה וכהמנונה הלא רשמי, וכן של אוהדי כדורגל אחרים. משחק הכדורגל בישראל נוהג מתחילת המאה ה-20. הליגה הראשונה בארץ הוקמה על ידי נציגי שלטון המנדט הבריטי, וכבר בשנות ה-30 הוקמה "נבחרת ארץ ישראל" שהפכה לאחר קום המדינה לנבחרת ישראל. בדומה לרבות ממדינות העולם, במהלך הזמן הפך משחק הכדורגל לענף הספורט המוביל בארץ מבחינת עניין הקהל. הנוהַג לשחק כדורגל ביום השבת היה קיים עוד לפני קום המדינה, בהיותו יום שבתון כללי. במשך שנים רבות, ועד היום, הצפייה במשחקי הכדורגל, ההאזנה להם ברדיו, והמעקב אחריהם, היו למרכיב משמעותי עבור רבים בתרבות שבת באוכלוסייה החילונית. נראה כי הפופולריות של השיר "עוד שבת של כדורגל", מלבד ביצועו של הרצל קביליו, משקפת גם את מקומו של הכדורגל בחברה הישראלית.

השיר שודר רבות, ועדיין משודר כיום לעתים, בתוכניות הספורט השונות המתארות את משחק הכדורגל. בשנים 2011-2012 רכש רדיו תל אביב את זכויות שידורי הרדיו, אותם החזיקה קודם רשות השידור, והחל לשדר עם תחנות הרדיו האזורי האחרות, רדיו חיפה, רדיו דרום, את התוכנית הנקראת, בדומה לשם השיר, "שבת של כדורגל". התוכנית שודרה גם בטלוויזיה בערוץ ONE.

השיר "עוד שבת של כדורגל" הפך לביטוי נפוץ בעיתונות ובתקשורת. בטורי ספורט קבועים רבים בהם נעשה בו שימוש [1]. בנוסף נעשה שימוש בביטוי לדיווחים שוטפים או לתיאור משחקים או מהלכים שהותירו רושם [2], [3] [4], ועוד. להבדיל, נעשה שימוש בביטוי אף כדי להביא ללעג את מעשיהן של קבוצות או אוהדים, הפוגעים ונוהגים בוודליזם [5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ לדוגמה:
    * הטור הקבוע "עוד שבת של כדורגל", העין השביעית, * הטור "עוד שבת של כדורגל", אתר "ספורט 2"
  2. ^ לדוגמה, אלכסנדר כץ, עוד שבת של כדורגל: הולנד-ברזיל עם 25.6%, גרמניה-ארגנטינה עם 23.1%, 4.7.2010
  3. ^ ג'ורג' בסט, המחזור ה-11: עוד שבת של כדורגל, ספורט-אנטר, 09.11.2012
  4. ^ לדוגמה: עוד שבת של כדורגל, באתר מועדון הכדורגל בני יהודה תל אביב
  5. ^ לדוגמה: עוד שבת של כדורגל: הצתה, גזענות וביזוי המת, מערכת one‏, 8.3.2011, ועוד