משתמש:Bioelectromechaq/אשקלון וויזור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בני גולדשטיין מדגים את האשקלון וויזור
ריצה עם הוייזור
נהיגה עם הוויזור
וויזור בקניון אשקלון

האשקלון וויזור (Ashkelon Visor) הינו המצאה ישראלית המאפשרת הצגת מציאות רבודה בעזרת סוג חדש של כובע, שנחשף לראשונה בנובמבר 2014.

האשקלון וויזור הינו כובע מצחייה עם תא לטלפון החכם ועדשה מיוחדת המאפשר לשקף את המסך אל עיני המשתמש. על מנת להשתמש בוויזור, על המשתמש להפעיל את האפליקציה של אשקלון וויזר, להכניס את הטלפון החכם לתא הנמצא בחלקו העליון של הוויזור, ולחבוש אותו. לסיום, על המשתמש לכוון את מכלול המראה על מנת לשקף את התמונה לעין של המשתמש.

הטכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון אשר עומד בבסיסו של הוויזור הינו המראה המשולבת עם עדשה אשר משקפת ומגדילה את מסך הטלפון ומאפשרת לראותו בבירור. השימוש בטלפון החכם כבסיס לטכנולוגיה לבישה מאפשר את הוזלת המחיר לעשרות דולרים בודדים מול טכנולוגיות בעלות מכלול מחשוב עצמאי כגון גוגל גלאס. בנוסף קיימת אפליקציה ייעודית המתאימה את המסך והופכת אותו על מנת לאפשר את הצגתו למשתמש בעזרת העדשה המשקפת. העדשה המשקפת הינה חצי שקופה, דבר המאפשר לראות דרכה מה קורה לפני המשתמש.

הגרסה הראשונה לוויזור נבנתה מלגו בסוף שנת 2013 ועשתה שימוש בשתי מראות המשקפות אחת את השנייה. לאחר מכן, בתחילת שנת 2014, נבנה אב טיפוס ביתי עם העדשה המשקפת היחידה בדומה לתצורה הנוכחית. לקראת סוף שנת 2014 נכנס הוויזור לשלבי פיתוח מאוחרים במטרה להכין אב טיפוס מוכן לייצור והחל פיתוח מואץ של האפליקציה הנלווית לוויזור.

מכירות בעולם ובישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

האשקלון וויזור צפוי להגיע לאתר גיוס הכספים ההמוני קיקסטרטר בינואר 2015 ולהתחיל להגיע לידיהם של משתמשים ברחבי העולם כמה חודשים לאחר מכן.

הממציא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הממציא הוא בני גולדשטיין, ממייסדי מפלגת כלכלה, ממציא ויזם הידוע בציבור בעיקר עקב השתתפותו בתוכנית המציאות הישראלית האח הגדול והמיזם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]