משתמש:BarakSt95/דרכי נעם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


קהילת דרכי נעם רמת השרון הוקמה בשנת 1987 והרב המייסד שלה הוא יהורם מזור הקהילה קיימה את פעילויותיה בבית הספר אוסישקין ברמת השרון החל משנת 2013 הקהילה עברה למשכנה הקבוע בבית הכנסת הרפורמי ברחוב יבנה 102 ברמת השרון

כיום הרב שלה הוא: הרב ד"ר אלי לוין

טקסי מעגל החיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בר מצווה ובת מצווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרכי נעם מזמין בני מצווה ובנות מצווה לעלות לתורה בטקס שוויוני, שבו בנות מוזמנות לעלות לתורה ולחגוג בת מצווה, כל המשפחה יושבת יחדיו והאמהות (כמו גם בנות המשפחה האחרות) עולות לתורה, מברכות ושותפות מלאות בתהליך ההכנה ובטקס עצמו. במהלך השנים אלפי בנים ובנות עלו לתורה בבית דניאל.

חתונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדרכי נעם מקיים טקס נישואים יהודי, שוויוני, שבו בני הזוג יכולים לנסח את הכתובה, לקדש זה את זו וזו את זה (בשונה ממעמד הקידושין היהודי המסורתי בו רק האיש נותן לאשה טבעת ובכך מקדש אותה), לשתף בני משפחה וחברים בטקס ולהוסיף לו מעולם התוכן הייחודי להם. נישואים אלה אינם מוכרים לצורך רישום נישואים בישראל.

גיור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדרכי נעם מתקיימים שיעורי גיור, בעלי אופי שוויוני. דרכי נעם רואה בתהליך זה מסע משמעותי הכולל למידה והכרה של שורשי התרבות ומנהגיה, בניית זהות יהודית אישית המתבטאת בהצטרפות לעם ישראל מתוך קבלת עקרונות היהדות הרפורמית, וקיום אורח חיים יהודי מודרני ופתוח, כמקובל בתנועה ליהדות מתקדמת. הגיור נעשה בשלוש שפות: עברית, אנגלית ורוסית. המתגיירים בדרך זו מוכרים כיהודים לצורך רישום במרשם האוכלוסין, אך אינם מוכרים ככאלה על ידי הרבנות הראשית לישראל, ולכן אינם יכולים להינשא באמצעות המועצות הדתיות.

בנוסף לטקס, דרכי נעם מזמינה את בני ובנות המצווה ואת משפחותיהם לקחת חלק בחוג בני/בנות מצווה, אשר מלווה את תהליך העלייה לתורה כולו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר

פייסבוק


קטגוריה:יהדות רפורמית בישראל: מוסדות קטגוריה:בתי כנסת רפורמיים