משתמש:Avivht/מדריך טיולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:תב

פרמטרי חובה [ 1 ] חסרים
{{[[תבנית:{{{1}}}|{{{1}}}]]}}

כיתוב תמונה

*מדריך טיולים*

אדם המוכשר להוביל תלמידים במערכת החינוך הישראלית במסלולי טיול בארץ

תפקיד מדריך הטיולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדריך הטיולים למעשה נוטל את המקום הראשי בהקניית ערכים לתלמידים במהלך הטיול . בעבר הגדרת הטיול השנתי או כמעט כל טיול אליו יצאו התלמידים היה "סיור למודי".

המדריכים היו אנשי טבע "משוגעים לדבר" שהכירו כל פינה בארץ וידעו לספר סיפור על כל מקום. הכשרתם הייתה סקרנותם הטבעית ורצונם לדעת, הדרכת טיולים שימשה דרך לממן את תחביבם.

אנשים כמו זאב וילנאי חינכו דורות רבים לאהבת הארץ ונופיה, יכולתם להתלהב מהנקרה בדרכם סחפה את המטיילים והיוותה דבק טוב לאהבה וערכים. בעזרת דבק זה חינכה החברה להגנת הטבע לדוגמא את הילדים בארץ לשימור פרחים מוגנים וילדים אלה בתורם לימדו את הוריהם.

מטבע הדברים, עם התקדמות העולם המודרני והשינוי בדרישות המטיילים, כמו גם ריבוי התלמידים בארץ. קרו שני דברים א)דרישות הטיול כללו יותר "אטרקציות" ב)נוצר ביקוש ליותר מדריכי טיולים עובדות אלו גררו אחריהן תוצאות -בגלל ה"אטרקציות"היה על המדריך להיות יותר מיומן בניהול הקשר עם הקבוצה לעומת זאת הביקוש יצר היצע של מדריכי טיולים שאינם מיומנים מספיק

משרד החינוך החליט להכניס סדר במצב וקבע כללים והכשרה למדריכי תו תקן לטיולי מערכת החינוך. הכשרת המדריכים מקיפה את כל נושא לימודי ארץ ישראל בתואר אקדמי (מדריך רציני גם לומד את הנושא) ויותר לצורך שמירת תוקף פעיל לתעודה נדרש מדריך טיולים לעבור השתלמויות עזרה ראשונה ובטחון ובטיחות וכן גם השתלמויות תו תקן לרענון והרחבת ידע מדי שנה התחומים אותם נדרש המדריך ללמוד על מנת "ללמד" רבים ומגוונים וכוללים היסטוריה,תנ'ך,ארכיאולוגיה,בוטניקה,גיאולוגיה,זואולוגיה,אסטרונומיה,פיסיקה, טופוגרפיה,ניווט,שדאות,הישרדות,ועוד

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:מקצועות החינוך וההדרכה

קטגוריה:תיירות